Avatar billede gormen Nybegynder
05. januar 2004 - 21:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

load mc. ikke externt.

hejsa.
jeg har rodet lidt med det før, men har ikke helt luret det endnu. men er der nogen af jer der har et link til hvordan jeg loader et mc fra mit bibliotek??

i mit hoved mc, har jeg en knap, der ved klik skal loade og afspille et mc der allerede er i biblioteket.

Jeg ved det er noget med, instance name. skal jeg ikke give et tomt mc et instance name og smide en action på min knap, der siger 'load dette mc ind i og afspil i dette mc' ??
jeg håber der er nogen der kan give mig nogle hints.
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. januar 2004 - 21:10 #1
KNAP_INSTANCE_NAVN.onRelease = function(){
createEmptyMovieClip("hejdu",1000);
this["hejdu"].attachMovie("mit_clip_i_library_der_har_fået_sat_instance_navn_på_og_er_blevet_shared");
}

ER det sådan noget du mener?
Avatar billede gormen Nybegynder
05. januar 2004 - 21:21 #2
måske, men jeg havde håbet på nogle links så jeg kunne slås med det lidt mere..

jeg har nemlig ingen ide.
jeg sidder med en ret god bog, men den er på engelsk så der er nogle af udtrykne der falder ved siden af min sproglige viden. Moock's "ActionScript for flash MX".

jeg tænkte på om det ikke kunne lade sig gøre at ligge mc'et ind på scenen, og der så ikke er noget i frame 1, og ved klik på knappen siger den skal gå til frame 2 og afspille??
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
05. januar 2004 - 21:42 #3
Hvis du vil gå til frame 2 så kan du jo altid lave en knap med :

on(release){
clip_navn.gotoAndPlay(2);
}
Avatar billede gormen Nybegynder
05. januar 2004 - 21:46 #4
det prøver jeg lige om jeg kan få til at virke.
tak for hjælpen. hvis du har nogen link til tut. m.m. må du meget gerne smide dem også....
Avatar billede gormen Nybegynder
06. januar 2004 - 17:04 #5
den sidste kan jeg få til at virke :)
jeg roder lidt videre med den første du skrev, men smider du ikke lige et svar for point :)
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. januar 2004 - 19:10 #6
Nej så glem den første - Der er ingen grund til overkill.
Avatar billede gormen Nybegynder
06. januar 2004 - 19:29 #7
det var nu også mere for at lære det jeg ville lege lidt med det
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. januar 2004 - 19:32 #8
KNAP_INSTANCE_NAVN.onRelease = function(){
movieclip_navn.gotoAndPlay(2);
}

Skal ikke indsættes på knappen, men på tidslininen.

Hvis du bruger attachMovie så skal du gå i dit library (CTRL+L)

_Finde dit movieclip, højreklikke og vælge egenskaber.

Her skal du så angive et instancenavn for actionscript export - Det navn bruger du til at attache med. Jeg skrev "mit_clip_i_library_der_har_fået_sat_instance_navn_på_og_er_blevet_shared"
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
06. januar 2004 - 19:32 #9
Tak for point :))