Avatar billede oliverdb Nybegynder
05. januar 2004 - 14:37 Der er 8 kommentarer

javascript manipulation med word embedded i Iframe

Hej

Jeg har følgende problemstilling.

min side har en central iframe, hvori der står nyheder mm. I denne iframe kan der også være et word dokument. Det vil sige et embedded word dokument.

Under iframen har jeg en udskriv knap. Når jeg trykker på denne knap skal siden skrives ud. Dette virker ikke med word/excel etc. Kan jeg på nogen måde manipulerer denne word instans. Rent javascript mæssigt eksisterer iframen ikke når word instansen findes. Det er ikke en mulighed at åbne i et nyt vindue.

nogle bud?... Er det i det hele taget muligt?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. januar 2004 - 14:42 #1
<a href="#" onClick="prWin=window.open('../sti.wordFil.doc','printer',''); prWin.print(); prWin.close(); return false;">Print</a>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. januar 2004 - 14:43 #2
open('../sti/wordFil.doc','printer','');
Avatar billede oliverdb Nybegynder
05. januar 2004 - 20:07 #3
jeg kender sådan set ikke filnavnet. Dokumentet er allerede åbent når brugeren trykker. Kan jeg få fat i navnet på dokumentet via javascript?
Avatar billede mm12010 Nybegynder
07. januar 2004 - 08:43 #4
hvordan ser din iframe ud?
Avatar billede oliverdb Nybegynder
14. januar 2004 - 13:10 #5
tjaa man kan f.eks kalde den via

top.parent.frames[0]
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. januar 2004 - 13:17 #6
<a href="#" onClick="prWin=window.open(top.parent.frames[0].location.href,'printer',''); prWin.print(); prWin.close(); return false;">Print</a>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
14. januar 2004 - 13:19 #7
eller bare:

<a href="#" onClick="top.parent.frames[0].print(); return false;">Print</a>
Avatar billede oliverdb Nybegynder
14. januar 2004 - 15:04 #8
det giver mig bare et print af en tom Iframe. Problemet er at denne word instans åbenbart ikke eksisterer for javascript. Meget underligt