Avatar billede soenderhegn Nybegynder
05. januar 2004 - 10:33 Der er 7 kommentarer

ODBC adgang til navision370

Har hul igennem fra access til navi370 database via ODBC.
Har problemer med svartider. Det tager ca. 5 min at åbne debitortabbel med 159 poster hvor kun 6 felter er udfylgt.
Har prøvet diverse chache instillinger men intet hjælper på hastigheden.

Er der nogen der har et godt råd.

Hilsen Klaus
Avatar billede don_nigger Nybegynder
05. januar 2004 - 14:10 #1
Hej Klaus....

Jeg kan desværre ikke hjælpe, men jeg er RIGTIG MEGET interesseret i hvordan du har båret dig ad m.h.t at kunne kigge ned i Navision databasen fra Access.

Jeg kan kun fra Excel, når jeg har oprettet en ODBC datasource.

Håber at høre fra dig.

Mvh

DN
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
06. januar 2004 - 13:29 #2
Hej DN
Du skal vælge at bruge sammenkædet tabel i access og så vælge den datasource du har oprettet i ODBC forbindelser.
Har fået løst mit problem. Det var fordi jeg ikke var logget på domainet som kliet men lo´gget på som arbejdsgruppe.
Det gør navision tjekker for brugernavn og adgangskode hos klienten hver gang en post læses ind
Hilsen Klaus
Avatar billede don_nigger Nybegynder
07. januar 2004 - 09:02 #3
Hej igen...

Klaus hvor vælger man det henne?

sammenkædet tabel
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
07. januar 2004 - 09:10 #4
Filer
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
07. januar 2004 - 09:12 #5
Filer
    Hent eksterne data
                    sammkæd tabeller

Det koster næsten 1 fl. rødvin, hvis jeg viste hvordan du får den i dit CD-Romdrev
Avatar billede don_nigger Nybegynder
07. januar 2004 - 12:37 #6
Det eneste jeg har under Hent eksterne data er Import!
Avatar billede soenderhegn Nybegynder
07. januar 2004 - 15:24 #7
Hvad version af access har du