Avatar billede tineboegh Nybegynder
04. januar 2004 - 21:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

form mail med vedhæft funktion

Jeg er helt på bar bund her. Jeg skal have lavet en form mail hvor man skal vedhæfte et billede som alt sammet skal sendes i en mail til mig.

Form mailen indeholder følgende:
Navn:
Adresse:
By & Postnr.:
Mobil tlf.:
E-mail:
Stilling:
Virksomhed:
Branche:
Formål med medlemskab:
Anslået antal besøg pr. år:
Evt. kommentarer:
Vedhæft billede af dig selv:

Jeg er rimlig lost i asp, så vær venlig at forklare jer bedst muligt. På forhånd tak...
Avatar billede casperhojstrup Nybegynder
04. januar 2004 - 22:41 #1
Hej Tine

Du skal nok have fat i et komponent.
se f.eks. www.aspemail.com

Hvis det ikke er din egen server kan det være komponentet allerede findes på udbyderens server ? Hvem bruger du ?

Casper
Avatar billede tineboegh Nybegynder
04. januar 2004 - 23:36 #2
Jeg bruger b-one.net

Jeg har lavet formmailen i html, men den vil ikke vedhæfte billedet. Så nu har jeg fået at vide jeg skal prøve via asp, og det må jeg indrømme kender jeg ikke meget til.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. januar 2004 - 01:13 #3
B-One bruger Chilisoft asp på linux maskiner og kan derfor ik understøttes af gænge serverkomponenter
Avatar billede eagleeye Praktikant
05. januar 2004 - 10:14 #4
Men de har Chili!Mail som er en mail komponent i Chili!ASP
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. januar 2004 - 12:52 #5
ja ok ..

jeg vidergiver gerne pointsne hvis der skulle være en der skal have dem ..
Avatar billede tineboegh Nybegynder
05. januar 2004 - 13:59 #6
altså i snakker sort - jeg kan hverken finde hoved eller hale på det hele.
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
05. januar 2004 - 15:48 #7
sådan sender du korrekt en email med chilisoft email:

################# Begin ASP Chili!Mail Sample Code #######################

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" %>

<% Option Explicit %>

'Declare your variables
Dim MyEmail          'Email Server Object Variable
Dim strEmailMsg      'Email Message Body
Dim strTo            'Email Recipient's Address
Dim strFrom          'Email From Address
Dim strSubject        'Email Subject Line

'Create the mail object
Set MyEmail = Server.CreateObject("CDONTS.NewMail")

'Define your variables
strEmailMsg = "I noticed you visted my website. I want to send you this email as a thank-you." & VBCRLF
strEmailMsg = strEmailMsg & "Best Regards," & VBCRLF
strEmailMsg = strEmailMsg & "Your Friend"

strTo = "foo@foowebsite.com"
strFrom  = "webmaster@yourwebsite.com"
strSubject = "Thank you for visiting my website!"

'Use the mail object methods and your ASP variables to generate and send e-mail.
MyEmail.Subject = strSubject
MyEmail.Host = "smtp.yourwebsite.com"
MyEmail.Body = strEmailMsg
MyEmail.From = strFrom
MyEmail.To = strTo
MyEmail.Send

'It is always a good idea to destroy your server objects once you are done with them, to preserve resources.
Set MyEmail = Nothing

################# End ASP Email Sample Code #######################

Det skal dog siges at det ser ikke ud til at man kan vedhædte nogen billeder eller andre filer..