Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
04. januar 2004 - 20:50 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Baggrundsapplikation hvordan?

Jeg har lavet et program hvor man kan gemme værdier for bestemte taster (for at lette noget arbejde med ofte brugte værdier). Nu ville jeg bare gerne have det sådan, at selv om fokussen ikke er på programmet, kan bruge disse tasters funktion alligevel. Nogen der kan hjælpe mig?

>>>Webcrawler
Avatar billede sjh Nybegynder
04. januar 2004 - 23:43 #1
'------------------------------------- Form1 -------------------------------------
' Husk en Timer1
'---------------------------------------------------------------------------------
Option Explicit

Private Declare Function GetKeyState Lib "user32" (ByVal nVirtKey As Long) As Integer

Private strCode As String

'-- Den her bruges kun til at opfange den keycode som bliver tastet. --
Private Sub Command1_Click()
  If Len(strCode) Then
    Text1.Text = strCode
  End If
End Sub
'----------------------------------------------------------------------

Private Sub Form_Load()
  Timer1.Interval = 10
End Sub

Private Sub Timer1_Timer()
Dim i As Long

  strCode = ""
  For i = 3 To 255
    If GetKeyState(i) < 0 Then
      strCode = (strCode & i)
    End If
  Next

  Select Case strCode
        Case "1883164"      'Left ALT + S
          MsgBox "Left ALT + S"
        Case "171883162165" 'Right ALT + S
          MsgBox "Right ALT + S"
        Case "1783162"      'Left CTRL + S
          MsgBox "Left CTRL + S"
        Case "1783163"      'Right CTRL + S
          MsgBox "Right CTRL + S"
        Case "strCode"
  End Select
End Sub
'------------------------------------- Form1 -------------------------------------
Avatar billede sion Nybegynder
07. januar 2004 - 10:21 #2
Det du søger er praktisk talt en keylogger. Måske kan du bruge nogle af eksemplerne fra Planet-Source-Code? Ved følgende link er der søgt på "Key logger":
http://www.pscode.com/vb/scripts/BrowseCategoryOrSearchResults.asp?blnWorldDropDownUsed=TRUE&txtMaxNumberOfEntriesPerPage=10&blnResetAllVariables=TRUE&optSort=Alphabetical&txtCriteria=key+logger&lngWId=1&B1=Quick+Search
Avatar billede _-webcrawler-_ Nybegynder
07. januar 2004 - 14:49 #3
sjh -> Tak for det, kunne godt bruge det med en smule modifikation... Men nyttigt. Og tak til sion! :)

>>Webie