Avatar billede netrnger Nybegynder
20. januar 2001 - 00:16 Der er 1 kommentar og
1 løsning

parametre på .vbs-filer?

Jeg sidder og er ved at lave et lille script til at udføre nogle ting småting i windows.

Filen er en .vbs-fil som jeg vil starte blot ved at dobbeltklikke på den i windows. Det er altså ikke \"rigtig\" Visual Basic.

Den fil jeg har lavet vil jeg gerne have mulighed for at kalde med en parameter, f.eks. \"fil.vbs parameter\". Men hvordan får jeg fat i denne parameter inde i min kode?
Avatar billede swjensen Nybegynder
20. januar 2001 - 06:17 #1
Hvis du vil smide parametre ind i en .vbs-fil, kan du oprette en genvej til filen, hvor du skriver parametre efter filnavnet.

Inde i filen gør du fx sådan her:

Set objArgs = wscript.Arguments
For I = 0 to objArgs.Count - 1
  wscript.Echo objArgs(I)
Next
Avatar billede netrnger Nybegynder
20. januar 2001 - 13:27 #2
Alle tiders!! Det var simpelthen bare det jeg skulle bruge.

Tak.