Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 13:46 Der er 26 kommentarer og
1 løsning

Fejl når jeg klikker på indsend

Hej.

Jeg har lavet en database på
http://www.new-lifestyle.dk/laessl.php

Når jeg klikker "Indsend" går den til den forkerte adresse.  Det er lige som om at den tager noget af den lokale sti med fra min pc.

den burde gå til http://www.new-lifestyle.dk/opdatersl.php

En anden ting er at databasen kun accepterer 5 felter.  Hvordan kan jeg rette det, så den accepterer alle de felter jeg ønsker ?

nz
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 13:52 #1
Den ene fejl er her:
action="../../../Documents%20and%20Settings/NZ/Dokumenter/New%20EuropcarSite%20folder/saleslead/Connections/opdatersl.php">

Skal være:
action="http://www.new-lifestyle.dk/opdatersl.php"
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 13:53 #2
Hvordan ser din kode ud?
Husk at erstatte brugernavne/kodeord osv, med f.eks. ***, så ingen ser dem..
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 13:58 #3
<?php

$db = mysql_connect("xxx");

mysql_select_db("new_lifestyle_dk",$db);

$sql="INSERT INTO saleslead (Telefonnr, BSSnr, Kontraktnr, email) VALUES ('$Telefonnr','$BSSnr','$Kontraktnr','email')";

$result=mysql_query($sql);

mail("nztest@zincks.dk","Nyt indlæg i sales fra ".$Telefonnr,$BSSnr,$Kontraktnr, "From: ".$email) or die(mysql_error());

?>

<html>
<title>Opdater</title>
<body bgcolor="#ffffff">

Tak for det. <a href="laessl.php">Klik for at vende tilbage til saleslead</a>

</body>
</html>
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 13:58 #4
Jeg er klar over det første du skrev - men hvordan ændrer jeg det ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 14:08 #5
Du retter det bare i html koden til laessl.php.. dvs åben filen i Notepad eller et andet tekstbehandlingsprogram/editor.

mht problem nr 2..:
(Telefonnr, BSSnr, Kontraktnr, email) VALUES ('$Telefonnr','$BSSnr','$Kontraktnr','email')

Du insætter kun felterne "Telefonnr, BSSnr, Kontraktnr, email"..
Hvis du kigger i html koden til laessl.php, kan du se at der står:
name="Telefonnr"
name="BSSnr"
osv..

Det et det der står mellem "" efter name= du skal fokusere på..
Du skal så tilføje det mellem "" til din eksisterende php kode.. det virker kun hvis felterne hedder det samme.. ellers skal du finde ud af hvad de hedder, og rette den første del..

Navne på felterne i databasen:
(Telefonnr, BSSnr, Kontraktnr, email, NAVNENE PÅ FELTERNE INDÆSTTES HER)

Værdierne hentes fra din form:
('$Telefonnr','$BSSnr','$Kontraktnr','email','DET DER STÅR MELLEM "" INDSÆTTES HER')";

Husk at beholde samme format.. dvs:

(Telefonnr, BSSnr, Kontraktnr, email, FELTNAVN, ET_ANDET_FELT_NAVN, ENDNU_ET_FELTNAVN, OSV)

og

('$Telefonnr','$BSSnr','$Kontraktnr','email','http://www.website.dk', 'Hans', 'Hansen', 'osv')";

med andre ord: de skal separeres med komma..
Værdierne (dem der hentes fra formen) skal stå mellem apostroffer: 'værdi'
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 14:14 #6
Vedr. prob 2
Jeg havde indsat alle 18 felter, men måtte slette dem pga. fejlmeddelelse (at der kun kunne være 5)  Jeg sætter dem lige ind igen
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 14:17 #7
Når du får en fejlmeddelelse, skal du kopiere den og indsætte den her ind, så vi ikke behøver at gætte os frem til den..
Du skal også indsætte selve linien der er noget galt med.. ikke kun linie nummer..
dvs, så meget info som muligt, så længe at det er relevant :)
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 14:36 #8
ok - nu tager den alle felter med, men den linker stadigvæk til det forkerte sted
action="../../../Documents%20and%20Settings/NZ/Dokumenter/New%20EuropcarSite%20folder/saleslead/Connections/opdatersl.php">
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 14:38 #9
Du skulle du have rettet, allerede ved mit først indlæg. Ændre det der står mellem "" til http://www.new-lifestyle.dk/opdatersl.php
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 14:40 #10
Det ville være en god ide, at lære HTML før du gik videre til PHP.. Der er mange basale ting du skal vide først.. bl.a. hvordan en form virker..
Og også redigering af html kode via et tekstbehandlingsprogram eller en editor..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 14:41 #11
Læs guiden til HTML på http://html.dk/tutorials/html/
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 14:52 #12
Tak for dit forslag.

Nu har jeg rettet det til http://www.new-lifestyle.dk/opdatersl.php

så får jeg den fejl meddelelse igen.
Warning: mail() expects at most 5 parameters, 18 given in d:\web\new-lifestyle.dk_w0f2as\wwwroot\opdatersl.php on line 11

LINE 11:

mail("xxxxxx@xxxxx.dk","Nyt indlæg i sales fra ".$Telefonnr,$BSSnr,$Kontraktnr,$Firmanavn,$Adresse,$Postnr,$Bynavn,$Kontaktperson,$DKPervogneKR,$DKVLastvogneKR,$UdlandSamletKR,$Salesleadudfyldtaf,$Dato,$Afdeling,$Tlfnr,$Diverseinfo,"From: ".$email) or die(mysql_error());

Hvad er galt?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 14:58 #13
Du blander jo 2 ting sammen! :)
Dit mail script kan kun tage 5 felter med.. :)

Du har 2 scripts.. 1 til at gemme data i databasen..
og nr 2 sender en mail.. sikkert for at fortælle dig at, der er nyt indlæg..

Er det rigtigt?
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 15:03 #14
ok - vil det sige at mail scriptet ikke kan sættes op til at sende mere end 5 felter ?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:08 #15
Åbenbart.. men det skal bare gøres på en anden måde..
Prøv med:

mail("xxxxxx@xxxxx.dk","Nyt indlæg i sales fra ".$Telefonnr."<br><br>".BSSnr."<br><br>".$Kontraktnr."<br><br>".$Firmanavn."<br><br>".$Adresse."<br><br>".$Postnr."<br><br>".$Bynavn."<br><br>".$Kontaktperson."<br><br>".$DKPervogneKR."<br><br>".$DKVLastvogneKR."<br><br>".$UdlandSamletKR."<br><br>".$Salesleadudfyldtaf."<br><br>".$Dato."<br><br>".$Afdeling."<br><br>".$Tlfnr."<br><br>".$Diverseinfo."<br><br>"."From: ".$email)

Ellers, smid den alle sammen ind i en variabel, og bruge variablen i stedet for alle $felterne..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:09 #16
Skulle have været: <br><br>".$BSSnr."<br><br>
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 15:16 #17
Nu er det vist lige ved at være der.  Dine råd har været til stor hjælp.  Jeg afsætter lige lidt flere point og håber du vil hjælpe mig lidt endnu.

Der er en anden fejl nu:

Warning: mail() expects at least 3 parameters, 2 given in d:\web\new-lifestyle.dk_w0f2as\wwwroot\opdatersl.php on line 11

nz
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:19 #18
OK.. mail() funktionen kræver 3stk data.. hvad brugte du da du fik fejlen?

Det er nok mail(modtagerens email adr, besked, afsender) ..?
Skriv lige det du har nu..
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:23 #19
Jeg tror at det er mail(modtagerens email, emne, besked).. f.eks.:

mail("xxxxxx@xxxxx.dk","Nyt indlæg i sales", $Telefonnr."<br><br>".BSSnr."<br><br>".$Kontraktnr."<br><br>".$Firmanavn."<br><br>".$Adresse."<br><br>".$Postnr."<br><br>".$Bynavn."<br><br>".$Kontaktperson."<br><br>".$DKPervogneKR."<br><br>".$DKVLastvogneKR."<br><br>".$UdlandSamletKR."<br><br>".$Salesleadudfyldtaf."<br><br>".$Dato."<br><br>".$Afdeling."<br><br>".$Tlfnr."<br><br>".$Diverseinfo."<br><br>"."From: ".$email)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:24 #20
dammit.. Skulle have været: <br><br>".$BSSnr."<br><br>
ja, igen :)
Copy&paste fejl :)
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 15:29 #21
Jeg rettet den linje.  Jeg får stadig:

Warning: mail() expects at least 3 parameters, 2 given in d:\web\new-lifestyle.dk_w0f2as\wwwroot\opdatersl.php on line 11
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:31 #22
Du har stadig ikke skrevet den kode du brugte, da du fik fejlen.. hvad står der på linie 11?
Du skal ALTID skrive koden der står på linien.
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 15:34 #23
mail("xxxxxx@xxxxx.dk","Nyt indlæg i sales fra ".$Telefonnr."<br><br>".$BSSnr."<br><br>".$Kontraktnr."<br><br>".$Firmanavn."<br><br>".$Adresse."<br><br>".$Postnr."<br><br>".$Bynavn."<br><br>".$Kontaktperson."<br><br>".$DKPervogneKR."<br><br>".$DKVLastvogneKR."<br><br>".$UdlandSamletKR."<br><br>".$Salesleadudfyldtaf."<br><br>".$Dato."<br><br>".$Afdeling."<br><br>".$Tlfnr."<br><br>".$Diverseinfo."<br><br>"."From: ".$email)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:35 #24
Det skal være:
mail(modtager, emne, tekst)

Læg mærke til at der er komme mellem dem.. derfor:
mail("xxxxxx@xxxxx.dk","Nyt indlæg i sales", $Telefonnr."<br><br>".$BSSnr."<br><br>".$Kontraktnr."<br><br>".$Firmanavn."<br><br>".$Adresse."<br><br>".$Postnr."<br><br>".$Bynavn."<br><br>".$Kontaktperson."<br><br>".$DKPervogneKR."<br><br>".$DKVLastvogneKR."<br><br>".$UdlandSamletKR."<br><br>".$Salesleadudfyldtaf."<br><br>".$Dato."<br><br>".$Afdeling."<br><br>".$Tlfnr."<br><br>".$Diverseinfo."<br><br>"."From: ".$email)
Avatar billede nz Nybegynder
04. januar 2004 - 15:47 #25
ENDELIG fungerer det.

Mange tak for hjælpen.

Giv mig et svar så jeg kan give dig point.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:50 #26
Et svar er givet :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
04. januar 2004 - 15:54 #27
Takker for points :)