Avatar billede refshauge Nybegynder
04. januar 2004 - 07:47 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

generere fil i ansii-format

Jeg har en fil, som genereres af PHP. Denne fil  indeholder forskellig information, som jeg skal importere ind i Concorde C5.

Filen laves med fopen, fputs og fclose.

Problemet er dog at æ, ø og å bliver til nogle mnærkelige tegn inde i Concorde.

Jeg har hørt fra en C5-ekspert, at det er fordi filen skal være i ansii-format. Men kan ikke finde nogle indstillinger, hvor man kan angive dette.

Er der nogen, som har nogle forslag ?
Avatar billede technodance.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 07:51 #1
lytter med
Avatar billede interkriller Nybegynder
04. januar 2004 - 08:09 #2
Avatar billede interkriller Nybegynder
04. januar 2004 - 08:12 #3
smider lige et enkelt mere:

Min idé var egentlig bare at erstatte ordet ø f.eks med det tilsvarende ANSI tegn, og at c5 derefter kunne læse det. men ved ikke om det fungerer på den måde

http://folk.uio.no/oamyrbak/oblig/oblig1.html
Avatar billede boris Mester
04. januar 2004 - 09:41 #4
Du kan bruge funktioner i XAL, så vidt jeg husker  ascii2ansi() eller Ansi2ascii()
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2004 - 10:01 #5
Hvilke tegn bliver ÆØÅ til i C5 ?
Avatar billede boris Mester
04. januar 2004 - 10:19 #6
De bliver til Æ, Ø og Å i C5, når du konverterer tekstfilen med den rigtige funktion
Avatar billede boris Mester
04. januar 2004 - 10:24 #7
Du skal muligvis macroloade funktioner og tekstkonvertering.
Når du indlæser tekst konverterer du det sådan:
#Ansi2ascii(&udtryk)
Avatar billede refshauge Nybegynder
04. januar 2004 - 14:58 #8
Tak for alle jeres input. Jeg synes i første omgang at Boris´ forslag ser interessant ud, så jeg vil nok prøve det først, men har dog lige et spørgsmål:

Du skriver at det er en funktion i XAL. Vil det sige at jeg kan bruge den i C5, eller hvad? (ja undskyld, hvis det er et dumt spørgsmål)
Avatar billede boris Mester
04. januar 2004 - 15:22 #9
Der findes kun dumme svar.
Ja, C5 kan sagtens importere en tekstfil og klare det hele.
Avatar billede refshauge Nybegynder
05. januar 2004 - 14:28 #10
Ham jeg har til at kode i C5´eren kendte ikke funktionen ansi2ascii eller omvendt. Men ved fælles hjælp fandt vi en funktion, som hedder str2disp, den kunne klare det.

Jeg synes dog boris har fortjent pointene, da han ledte os den rigtige vej, så hvis du vil smide et svar, skal du få nogle point...
Avatar billede boris Mester
05. januar 2004 - 14:45 #11
Godt det lykkedes!
Avatar billede boris Mester
05. januar 2004 - 15:08 #12
...og tak for points