Avatar billede jaw Nybegynder
04. januar 2004 - 04:02 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

FTP Upload

Hej kloge-hoveder !

Sidder og skal lave en mulighed for at oploade til en FTP via en php-side... Jeg har læst både i PHP-manualen og her på eksperten.dk, men kan ikke helt få det til at funke...

Mit spørgsmål er så: Kan det ikke lade sig gøre at definere hvor på sin HD den skal tage filen fra?
Har prøvet denne løsning: ftp_put($conn_id, $destination_file, $source_file, FTP_BINARY); men selvom jeg laver den op til ftp_put($conn_id, "fil.exe", "C:\fil.exe", FTP_BINARY); kan den stadig ikke :(

Nogen der har et forslag???

/Jaw
Avatar billede interkriller Nybegynder
04. januar 2004 - 04:29 #1
Du kan ikke få et script på nettet til automatisk at hente en fil fra en computer. Ville være himmelsk før hackere og andet godfolk ellers. Så vidt jeg ved er du nødt til, at lave en form hvor brugeren kan uploade en fil efter eget valg!
Avatar billede interkriller Nybegynder
04. januar 2004 - 04:30 #2
Avatar billede the_dark Nybegynder
04. januar 2004 - 04:43 #3
Du kunne evt. oprette din egen FTP-server inde hos f.eks. www.dyndns.dk - og så bare linke til den på din side. Det er ikke vildt heldigt, men det virker.
Avatar billede jaw Nybegynder
04. januar 2004 - 04:51 #4
The Dark - Ja, det har jeg sådan set som det er nu... Men det er for at lave det så absolut brugervenligt som overhovedet muligt...
Avatar billede jaw Nybegynder
04. januar 2004 - 04:54 #5
Interkiller - Men vil jeg med $_FILE efter at have benyttet et <input> kunne benytte den upload jeg brugte i min problemformulering?
Avatar billede jaw Nybegynder
04. januar 2004 - 04:59 #6
Det kan jeg næsten se at jeg ikke kan. For det der er nødvendigt er, at jeg skal køre udenom apache-serveren. Er det ikke muligt???
Avatar billede zups Nybegynder
04. januar 2004 - 05:16 #7
Som interkriller siger bliver du nød til at lave noget ligende;
<form enctype="multipart/form-data" action="script.php" method="POST">
<input type="hidden" name="MAX_FILE_SIZE" value="30000">
Send this file: <input name="userfile" type="file">
<input type="submit" value="Send File">
Du kan jo skrive deri hvad det er for en fil de skal tilføje... ellers bliver du nød til at køre et program på klienterne ... f.eks lavet i Visual basic...
Avatar billede jaw Nybegynder
04. januar 2004 - 05:31 #8
Njah, det duer nok heller ikke :| Men så beholder jeg bare at den åbner et nyt vindue med ftp'en på og så kan man uploade den vej...

Ellers tak for hjælpen, for det duer på den måde i foreslår...
Nogen der vil have en smule point for anstrengelserne?
Avatar billede interkriller Nybegynder
04. januar 2004 - 06:29 #9
Der var ikke meget arbejde i det...smid et enkelt eller 2 ;)
Avatar billede jaw Nybegynder
04. januar 2004 - 15:48 #10
Det var ikke helt sådan det skulle være, men så må I også være glade :)
Avatar billede interkriller Nybegynder
04. januar 2004 - 16:08 #11
Det er vi sandelig også......takker