Avatar billede rbjensen Nybegynder
04. januar 2004 - 00:34 Der er 7 kommentarer

mikrosekund delay

Hej.

Jeg har brug for at skrive til en parallel port med meget små intervaller, i nærheden af 25 uS, under Windows 2000, med Borland C++ Builder.
Hvordan får jeg en thread til at sove i så kort tid ?

Håber nogen kender nogle smarte tricks.

Regards,/DT
Avatar billede arne_v Ekspert
04. januar 2004 - 00:38 #1
Det tror jeg ikke at du kan opnå på et operativ system som Windows 2000.

:-(
Avatar billede zeebion Nybegynder
04. januar 2004 - 00:44 #2
Vil ikke love noget men ligner detteher ikke noget du kan bruge?
http://www.codeguru.com/misc/microsecond_delay.shtml
Avatar billede segmose Nybegynder
05. januar 2004 - 10:39 #3
Alt efter hvad du skal kan du evt. benytte noget callback eller events.
Det skulle ikke undre mig om du kan få et callback/event når sendbufferen er tom.
Avatar billede rbjensen Nybegynder
05. januar 2004 - 12:33 #4
zeebion: Jeg har prøvet med den angivne kode, med "QueryPerformanceCounter" samt med noget "SetEvent" - de to første æder samtlige systemressourcer da min tråd kører med High Priority, den sidste metode kan kun køre ned til ca. 1 millisekund, så sorry, men godt forsøg.

segmose: Jeg skulle gerne have et delay i stil med "sleep" (hvor min High Priority tråd holder sig fra CPU'en), ikke blot vente på at bufferen er tom...
Avatar billede segmose Nybegynder
05. januar 2004 - 15:17 #5
Hvilket kald bruger du til at kommunikere med parallelporten?
Avatar billede rbjensen Nybegynder
05. januar 2004 - 15:40 #6
segmose: Den eneste måde jeg har kunnet finde til at kommunikere med parallelporten under NT-baserede systemer er vha. Porttalk.sys fra http://www.beyondlogic.org
Avatar billede hsloth Novice
15. januar 2004 - 08:29 #7
Hvis du skriver en driver kan du bruge mikrosekund timing, f.eks. med rdtsc eller ved at sætte en timer.