Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
03. januar 2004 - 22:55 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Problem ved konvertering til AS 2.0

Hej

Jeg har denne kode, som virker fint i Flash Player 5:

onClipEvent (enterFrame) {
    var t, t2, t3, tx, ty, i, adder, previousName, currentName;
    if (_parent._parent._visible == 1) {
        for (o=1; o<_parent.numberOfItems; o++) {
            previousName = "branchItem"+o;
            currentName = "branchItem"+(o+1);
            if (_parent[previousName].numOfOpenItems>0) {
                speed = 2;
                calcpos(speed);
            } else {
                speed = 3;
                calcpos(speed);
            }
        if (_parent._parent.numOfOpenItems<2) {
            adder = 0;
        } else {
            adder = (((_root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing*_parent._parent.numOfOpenItems)-_parent.lineV._height)-_root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing)/speed;
        }
        _parent.lineV._height = 0;
    }
onClipEvent (load) {
    if (_parent._name == "mainBranch0") {
        _parent.pStatus = 2;
        _parent._x = _root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].xstart;
    }
    function calcpos(speed) {
        trace(previousMC[previousName]._y);
        myY = _root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing+_parent[previousName]._y+(_root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing*_parent[previousName].numOfOpenItems);
        yadder = (myY-_parent[currentName]._y)/speed;
        _parent[currentName]._y = _parent[currentName]._y+yadder;
    }

Men når jeg konverterer den til AS 2.0 godkender den ikke _parent[previousName] som værende et MC. Jeg håber at nogen kan hjælpe.

VH
Anders Thingholm
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2004 - 23:29 #1
var some_mc:MovieClip = MovieClip(_parent[prevoisName]);
Avatar billede barklund Nybegynder
03. januar 2004 - 23:30 #2
Du har blandet as1 og 2 sammen - du skal type alle variabler i as2 - ellers er det noget rod!
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 00:13 #3
Hej igen, denne kode virker tilsyneladende ikke:

onClipEvent (enterFrame) {
    var t, t2, t3, tx, ty, i, adder;
    if (_parent._parent._visible == 1) {
        for (o=1; o<_parent.numberOfItems; o++) {
            var previousMC:MovieClip = MovieClip(_parent["branchItem"+o]);
            var currentMC:MovieClip = MovieClip(_parent["branchItem"+(o+1)]);
            if (previousMC.numOfOpenItems>0) {
                speed = 2;
                calcpos(speed);
            } else {
                speed = 3;
                calcpos(speed);
            }
onClipEvent (load) {
    if (_parent._name == "mainBranch0") {
        _parent.pStatus = 2;
        _parent._x = _root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].xstart;
    }
    function calcpos(speed) {
        trace(previousMC._name);
        myY = _root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing+_parent[previousName]._y+(_root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing*_parent[previousName].numOfOpenItems);
        yadder = (myY-_parent[currentName]._y)/speed;
        _parent[currentName]._y = _parent[currentName]._y+yadder;
    }
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2004 - 01:13 #4
Måske kan man ikke "caste" til movieclip - prøv uden den og bare:

var previousMC:MovieClip = parent["branchItem"+o];
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2004 - 01:13 #5
Men hvorfor skulle den sige, at det ikke er movieclip - er det kun på movieclips, der er "numOfOpenItems" eller?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2004 - 01:14 #6
Findes den på movieclip klassen?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2004 - 01:14 #7
Hvad er den præcise fejl, spørger jeg nok egentlig om ;)
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2004 - 04:54 #8
Se desuden:

Migrating Flash MX to Flash MX 2004
http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/articles/migrate_flashmx2004.html

Migrating ActionScript 1.0 to 2.0
http://www.macromedia.com/devnet/mx/flash/actionscript04.html

// Barklund ;)
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 11:58 #9
Hej igen, nu prøver jeg med denne kode:

onClipEvent (enterFrame) {
    if (_parent._parent._visible == 1) {
        for (o=1; o<_parent.numberOfItems; o++) {
            var previousMC:MovieClip = _parent["branchItem"+o];
            //var previousMC:MovieClip = MovieClip(_parent["branchItem"+o]);
            var currentMC:MovieClip = MovieClip(_parent["branchItem"+(o+1)]);
            if (previousMC.numOfOpenItems>0) {
                speed = 2;
                calcpos(speed);
            } else {
                speed = 3;
                calcpos(speed);
            }
onClipEvent (load) {
    if (_parent._name == "mainBranch0") {
        _parent.pStatus = 2;
        _parent._x = _root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].xstart;
    }
    function calcpos(speed) {
        trace(previousMC._name);
        myY = _root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing+_parent[previousName]._y+(_root.draggin.toc_mc[_parent.rootName].yspacing*_parent[previousName].numOfOpenItems);
        yadder = (myY-_parent[currentName]._y)/speed;
        _parent[currentName]._y = _parent[currentName]._y+yadder;
    }

Men når jeg kører trace(previousMC._name); spytter den bare undefined ud. I den "gamle" kode spytter den BranchItem1 og BranchItem2 ud.

Bemærk at jeg har tilføjet et "_" før din parent.
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 14:06 #10
Hej igen,

Jeg løste den med denne:

var previousMC:MovieClip = MovieClip(_parent["BranchItem"+o]);
var currentMC:MovieClip = MovieClip(_parent["BranchItem"+(o+1)]);

Det skyldtes "BranchItem" var stavet "branchItem".

Smider du et svar?
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2004 - 14:14 #11
Ja, flash 7 playeren er case sensitiv med sine variabler - det er også noget helt nyt!
Avatar billede thingholm.dk Nybegynder
04. januar 2004 - 14:16 #12
Ja, men det er super cool - problemet kommer bare når man skal rydde op i andres kode ;-)

Tak for hjælpen.
Avatar billede barklund Nybegynder
04. januar 2004 - 14:22 #13
Sandsynligvis - on clip events på denne måde er heller ikke særlig praktiske i længden... Slet ikke når de kan scriptes i stedet...