Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:18 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Min menu hopper. Hvorfor ?

http://www.weide.dk/exp-test/

Læg mærke til forskellen på om skolen -> fagene, fritiden og ansatte... og så beliggenhed. Jeg har kopieret koderne fra de andre sider, men når jeg retter "Beliggenhed" til "Om skolen" så ryger formateringen... kan I se hvorfor ?? I don't get it.

CSS:

a:link {
    color: black;
    text-decoration:none;
}
a:visited {
    color: black;
    text-decoration:none;
}
a:active {
    color: black;
    text-decoration:none;
}
a:hover {
    color:black;
    text-decoration:none;
}

body {
  background-color: #EBF4FD;
  scrollbar-3dlight-color: #000000;
  scrollbar-arrow-color: #000000;
  scrollbar-darkshadow-color: #000000;
  scrollbar-face-color: #F7FBFF;
  scrollbar-highlight-color: #EBF4FD;
  scrollbar-shadow-color: #EBF4FD;
}
.tabel {
  font-family: Verdana, san-serif;
  font-size: 10;
  color: #000000;
  background-color: #EBF4FD;
  border-color: #000000;
  border-style: solid;
  border-width: 1px;
}
.contxt {
  font-family: Verdana, san-serif;
  font-size: 10;
  color: #000000;
  background-color: #EBF4FD;
}
td.knap{
  width: 14%;
  height: 22px;
  text-align: center;
  background-color: #EBF4FD;
}
td.knap a{
  display: block;
  width: 100%;
  height: 22px;
  font-family: Verdana, san-serif;
  font-weight: bold;
  font-size: 10;
  line-height: 22px;
  color: #000000;
  text-decoration: none;
  background: #5AAAE9; /* den farve baggrunden er ved mouseout */
  border-color: #000000;
  border-style: solid;
  border-width: 1px;
}
td.knap a:hover{
  color: #FFFFFF;
  text-decoration: none;
  background: #104B78; /* den farve baggrunden er ved mouseover */
}

td.knapint{
  width: 20%;
  height: 10px;
  background-color: #EBF4FD;
}
td.knapint a{
  text-align: center;
  display: block;
  width: 20%;
  width: 100%;
  font-family: Verdana, san-serif;
  font-weight: bold;
  font-size: 10;
  line-height: 22px;
  color: #000000;
  text-decoration: none;
  background: #EBF4FD; /* den farve baggrunden er ved mouseout */
  border-color: #CFE6FB;
  border-style: ridge;
  border-width: 1px;
}
td.knapint a:hover{
  color: #000000;
  text-decoration: none;
  background: #CFE6FB; /* den farve baggrunden er ved mouseover */
}

td.usedknapint{
  width: 20%;
  height: 10px;
  background-color: #ffffff;
}
td.usedknapint a{
  text-align: center;
  display: block;
  width: 20%;
  width: 100%;
  font-family: Verdana, san-serif;
  font-weight: bold;
  font-size: 10;
  line-height: 22px;
  color: #000000;
  text-decoration: none;
  background: #EBF4FD; /* den farve baggrunden er ved mouseout */
  border-color: #CFE6FB;
  border-style: ridge;
  border-width: 1px;
}
td.usedknapint a:hover{
  color: #000000;
  text-decoration: none;
  background: #CFE6FB; /* den farve baggrunden er ved mouseover */
}
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:26 #1
tror du ikke det er fordi at du kommer til at slette <Font> taget?
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:28 #2
Huh? Hvor ???
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:28 #3
hvad program bruger du til at lave siden i?
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:29 #4
Notepad
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:34 #5
Jeg kan ikke se hvor jeg mangler font-tagget ?? Det er jo samme kode som de andre sider, med undtagelse af den sidste TD i menuen... men det burde jo ikke rykker resten af cellerne ... ?
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:36 #6
det er jo heller ikke i den kode der du ændre teksten på din, knap. Prøv at post den stump koder der omhandler den knap som der er problemmer med.
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:38 #7
beliggenhed.htm

<HTML>
<HEAD>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="style.css">
<TITLE>Efterskolen Bieringhus - Esbjerg</TITLE>
</HEAD>
<BODY style="margin: 0;">
<TABLE BORDER="0" CLASS="contxt" CELLPADDING="3" CELLSPACING="0" height="100%" width="100%" border-collapse : collapse">
<TR>
<TD WIDTH="100%" HEIGHT="100" BGCOLOR="#EBF4FD" valign="top" CLASS="contxt">

<TABLE CELLPADDING="2" CELLSPACING="0">
<TR>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="fagene.htm">Fagene</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="fritiden.htm">Fritiden</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="ansatte.htm">De ansatte</A></TD>
<TD CLASS="usedknapint"><A HREF="about.htm">Om skolen</A></TD></TR></TABLE><BR><BR>

Tester lige menuen

</TD></TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>

fagene.htm

<HTML>
<HEAD>
<link rel="STYLESHEET" type="text/css" href="style.css">
<TITLE>Efterskolen Bieringhus - Esbjerg</TITLE>
</HEAD>
<BODY style="margin: 0;">
<TABLE BORDER="0" CLASS="contxt" CELLPADDING="3" CELLSPACING="0" height="100%" width="100%" border-collapse : collapse">
<TR>
<TD WIDTH="100%" HEIGHT="100" BGCOLOR="#EBF4FD" valign="top" CLASS="contxt">

<TABLE CLASS="knapint" CELLPADDING="2" CELLSPACING="0">
<TR>
<TD CLASS="usedknapint"><A HREF="about.htm">Om skolen</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="fritiden.htm">Fritiden</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="ansatte.htm">De ansatte</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="beliggenhed.htm">Beliggenhed</A></TD></TR></TABLE><BR><BR>

Når man skal lære noget, er det vigtigt, at m ....................
.................... ge årstal.<BR>
<BR>
</TD></TR>
</TABLE>
</BODY>
</HTML>
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:42 #8
Hvis jeg går ind på:
fagene.htm eller
beliggenhed.htm
Ser menuen da godt ud... Der er ingen fejl...
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:46 #9
Hmm... det er der hos mig...
www.weide.dk/exp-test/exp-eb.gif
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 17:46 #10
beliggenhed: <TABLE CELLPADDING="2" CELLSPACING="0">

andre: <TABLE CLASS="knapint" CELLPADDING="2" CELLSPACING="0">
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:48 #11
Det hjælper ikke noget sandbox
Avatar billede fun22 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:49 #12
prøv at sæt cellpadding til 1 eller 0 (Kan ikke huske om det er den man skal ændre...
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:51 #13
Det giver ikke rigtig noget. cellpadding står rigtigt, det kan jeg se på afstanden fra knapperne og stregen ovenover. Hvis jeg ændrer det, rykker de sig også vertikalt..
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:55 #14
Jeg har prøvet at omdøbe "beliggenhed" i ansatte... der rykker den sig også ?? Hvorfor kan jeg ikke ændre sidste TD ??
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 17:57 #15
Måske den forsøger at gøre felterne lige brede, og så flytter det hele sig, når du fjerner den bredeste tekst.
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. januar 2004 - 17:57 #16
på den side du har givet et link til står der da kun:
<td CLASS="knapint"><a HREF="about.htm">Om skolen</a></td></tr></table><br><br>

i beliggenhed.htm.
Nu har jeg ikke set din css klasser, men du skal vel ændre den til usedknapint
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 17:59 #17
Jeg har ændret den til usedknapint. Har også prøvet at ændre TD width men ingenting
Avatar billede Slettet bruger
03. januar 2004 - 18:00 #18
skovenborg: Det burde ikke have nogen betydnig om den er sat til knapint eller usedknapint. Den eneste forskel på de to klasser er baggrundsfarve.
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 18:05 #19
There we go... jeg ved ikke hvad jeg gjorde, men det virkede... *GG*
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. januar 2004 - 18:06 #20
sandbox >> Havde som sagt heller ikke set selve css'en - men du har da ret.
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 18:07 #21
Hmm... never mind.... det crashede igen...

Kan man ikke sætte TD width fast på en eller anden måde ??
Jeg har prøvet med ex. 90px; , men det ser endnu mere forkert ud.
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 18:24 #22
??
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. januar 2004 - 18:24 #23
Jeg synes hellere du skulle prøve at give den tabel menupunkterne er indeni en bestemt bredde fx:
<TABLE CLASS="knapint" CELLPADDING="2" CELLSPACING="0" width="50%">
<TR>
<TD CLASS="usedknapint"><A HREF="about.htm">Om skolen</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="fritiden.htm">Fritiden</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="ansatte.htm">De ansatte</A></TD>
<TD CLASS="knapint"><A HREF="beliggenhed.htm">Beliggenhed</A></TD></TR></TABLE>

eller evt. width="400px" hvis det andet ikke hjælper.
Avatar billede zipper20 Nybegynder
03. januar 2004 - 18:27 #24
skov -> Mercí... smid lige et svar ;-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. januar 2004 - 18:28 #25
bonjoir (ja, jeg kan ikke lige fransk)

og godt nytår :-)
Avatar billede skovenborg Nybegynder
03. januar 2004 - 20:44 #26
...og takker for point :-)