Avatar billede ctacta Nybegynder
03. januar 2004 - 03:39 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Beskrivelse af hvordan man opnår spejleffekt af objekter i PS 7.0

Hej Eksperter,

Godt nytår iøvrigt :-)
Jeg sidder her og knokler i Photoshop 7.0 med en række produktbilleder som jeg alle har friskrabet og lagt på hvid baggrund.

Den effekt jeg skal opnår er at objekterne står på en hvid spejlblank overflade a la den du ser på disse produkter fra Apple: http://www.apple.com/pr/photos/imacflat/0311imac.html

Jeg skal derfor har en A-Z gennemgang af hvordan denne effekt opnåes. Jeg kan sagtens spejlvende et objekt og køre ned for layerets styrke, men jeg skal have fade effekten som i ovenstående produktbilleder fra Apple.

Kravet er som sagt en A-Z gennemgang i Adobe Photoshop 7.0 og gerne en .psd fil hvor jeg kan se det er lavet med et vilkårligt fritskrabet objekt på en hvid/transparent baggrund. Fil kan sendes til cta@mail.dk. Point tildeles til den der først kommer med opskriften og resultatet skal være 13 med pil op.

Det er sent og jeg er nok bare kørt surt i det. Men nu er der lidt point at gøre godt med :-)

Mvh
Christian Andersen
Avatar billede pic Nybegynder
03. januar 2004 - 04:09 #1
1: kopier dit layer med billede i.
2: spejlvend det nye lag.
3: flyt det nye lag ned under det origiale.
4: træk laget ned så det overlapper en smule i bunden .
5: tilføj en layermask til det nye lag.
6: vælg gradient værktøjet og tilføj layermasken en gradient (og det er nok her du skal prøve dig lidt frem).
7: bingo...

jeg skal se om jeg har tid til at sende dig et eksempel - men klokken er fanme mange og det var kun pga. en samtale med min x-kæreste at jeg ikke lå i min seng og puttede sødt for 3 timer siden!
Avatar billede pic Nybegynder
03. januar 2004 - 04:19 #2
sender dig en mail nu... håber du kan klare det derfra - ellers må du lige spørge!
Avatar billede ctacta Nybegynder
03. januar 2004 - 04:29 #3
Du skal angive et svar ellers kan jeg ikke give dig point ;-)
Avatar billede pic Nybegynder
03. januar 2004 - 04:51 #4
her :D
Avatar billede spe Nybegynder
03. januar 2004 - 11:44 #5