Avatar billede bentbent Nybegynder
02. januar 2004 - 23:56 Der er 6 kommentarer

2 gange target!

Hejsa eksperter!

Jeg har en hjemmeside som har en indbygget ramme! på selve hovedsiden er der noget dynamisk tekst som ændres sig alt efter hvilket id man klikker på. på den indbyggede ramme er teksten ligeledes dynamisk!

hvordan laver man linket om så det er både hovedsiden samt den siden i den indbyggede ramme som tager ID´en som man sender???  mit link ser således ud!

"_top" virker ikke og rammen hedder "I1"

<A HREF="nyheder2.asp?<%= Server.HTMLEncode(MM_keepNone) & MM_joinChar(MM_keepNone) & "SID=" & nyheder2.Fields.Item("SID").Value %>" target="_top"><%=(nyheder2.Fields.Item("Soverskrift1").Value)%>
Avatar billede snowball Novice
02. januar 2004 - 23:59 #1
Prøv med MultiLink funktionen fra http://activedeveloper.dk/artikler/default.asp?articleid=215

Snowball
Avatar billede bentbent Nybegynder
03. januar 2004 - 00:03 #2
tak for det hurtige svar! men hvad hedder hovedsidens frame??

<script language="Javascript">
  function multilink(link1,link2) {
    window.parent.frames["framenavn1"].location.href=link1;
    window.parent.frames["framenavn2"].location.href=link2;
  }
</script>
Avatar billede snowball Novice
03. januar 2004 - 00:11 #3
Det hedder det du selv har kaldt den - sikkert main eller sådan noget. Kig i din kode ;)

Snowball
Avatar billede bentbent Nybegynder
03. januar 2004 - 00:16 #4
Jeg tror ikke den har noget bestemt navn, gør det nogen forskel det er en iframe??  jeg har lagt en enkel kode af hovedsiden forneden!

<html>

<head>
<meta name="GENERATOR" content="Microsoft FrontPage 5.0">
<meta name="ProgId" content="FrontPage.Editor.Document">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1252">
<title>Ny side 1</title>
</head>

<body>

<p>
<iframe name="I1" src="referencer.asp">
</iframe></p>

</body>

</html>
Avatar billede snowball Novice
03. januar 2004 - 00:21 #5
Prøv med _parent (bare et gæt!)

Snowball
Avatar billede eagleeye Praktikant
03. januar 2004 - 11:51 #6
Prøv med top:

window.parent.top.location.href=link1;