Avatar billede pindski Nybegynder
02. januar 2004 - 20:26 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hvordan kan man sammenligne AMD og intels Mhz

Hej.

Jeg har en diskussion med en af mine kammerater om hvordan AMD rater deres processore ang. MHZ

Jeg mener at hvis vi fx tager en AMD Athlon Barton XP 2500+ (1833) (http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1244578019) så yder den det samme som en Intel 2,5 Ghz.

Hvorimod han mener at en 2500+ kun yder som en 1,8 ghz pentium.

Nogle der kan give en forklaring og sige hvem der har ret
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2004 - 20:31 #1
Ingen tvivl om at: XP2500+ SKULLE... iflg. AMD svare til en intel 2500, det er "finessen" i det sjow - om den gør det? Vil jeg ikke ind på. Men er ellers godt tilfreds med AMD.
Avatar billede pindski Nybegynder
02. januar 2004 - 20:33 #2
ved du meget om amd og bundkort?
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2004 - 20:43 #3
Jeg har kun haft een Intel (133MHZ) for ca 8 år siden, den var absolut OK, siden har jeg kun haft AMD og absolut ingen (uløselige) problemer haft. Mit nuværende er Asus A7V600 og kører bare klippe stabilt, det gjorde mit forrige ASUS A7V133 også, men - nogle sværger jo til Intel, og sådan er det nok.
jeg mener ikke man får "kompensation" for den ret væsentlige prisforskel, men der kunne sikkert opstå en (fejde) her om det emne!!
Avatar billede pindski Nybegynder
02. januar 2004 - 22:29 #4
zhark <----tror du godt jeg kan putte en Barton 2500+ i mit Asus A7v266-c.

Jeg kører nuværende en 1800+
Avatar billede cykellapper Nybegynder
02. januar 2004 - 22:51 #5
Det kan du ikke.
Barton kører 166MHz FSB. Dit kort understøtter kun 133 MHz FSB.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
02. januar 2004 - 22:52 #6
Den største processor du kan bruge, er højst sandsynlig XP 2400+.
Avatar billede cykellapper Nybegynder
02. januar 2004 - 22:54 #7
hmmm... og dog..:
In terms of chipset support, both NVIDIA's nForce2 and VIA's KT400 will officially support the 333MHz FSB. If you've been following any of our Socket-A motherboard reviews over the past year you'll know that quite a few motherboards have no problem running at a 166MHz FSB frequency, so owners of older motherboards should have no problem upgrading even if the faster FSB isn't "officially" supported.

fra http://www.anandtech.com/cpu/showdoc.html?i=1718&p=2
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2004 - 23:04 #8
Se engang her: http://www.asus.com.tw/support/cpusupport/cpusupport.aspx
Her er fortegnelse over hvad ASUS iiger
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2004 - 23:08 #9
Hvis det er PCB ver 2,0 kan du med nyeste bios køre XP2400/2600 model 8 (thorougbred) ik barton!
Avatar billede zhark Nybegynder
02. januar 2004 - 23:21 #10
Helt til højre står bios version og lige før PCB (print card version) som er nødvendig = 2.00 den kan du nemt se på dit mobo noget nedenfor grafikkortet står det tydeligt - pas på det er HELT korrekt, jeg blev narret med A7V133 hvor der stod PBC 1.05 og jeg købte en CPU, senere viste det sig der skulle stå 1.05. (punktum!) det havde jeg sku' ikke set */?
http://home.gvdnet.dk/~pouls/Vis/a7v266.jpg
Avatar billede pindski Nybegynder
03. januar 2004 - 11:35 #11
dvs at en barton ikke kan køre på mit bundkort
Avatar billede zhark Nybegynder
03. januar 2004 - 12:29 #12
Nu er Barton jo meget ny, den er jo altså ikke nævnt og jeg ville ikke turde satse på det!