Avatar billede bacuda Nybegynder
02. januar 2004 - 18:27 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Manglende baggrund i div

Jeg kan ikke forstå at der ikke er nogen baggrund i min midter div, når jeg ser den på en mac i safari og i mozilla på pc, i de andre browsere virker den, håber der er nogle der kan svare på dette, de er også valideret på w3 og går igennem uden fejl. mit css ser således ud

BODY {
    PADDING-RIGHT: 0px; PADDING-LEFT: 0px; PADDING-BOTTOM: 0px; MARGIN: 0px; COLOR: #333333; PADDING-TOP: 0px; font-family: Arial, Helvetica, sans-serif; BACKGROUND-COLOR: #e5f2f5;
}
#center {position : relative;
    width : 750px;
    margin : auto;
    margin-bottom : 20px;
}
#top {
    BACKGROUND: #e5f2f5; LEFT: 0px; FLOAT: left; WIDTH: 750px;  HEIGHT: 13px
}
#topleft {
    BACKGROUND: url(lefttop.gif) no-repeat; LEFT: 0px; FLOAT: left; WIDTH: 13px;  HEIGHT: 13px;
}
#topmidt {
    LEFT: 13px; FLOAT: left; WIDTH: 724px; COLOR: #3f4952;  HEIGHT: 13px; BACKGROUND-COLOR: White;
    }
#topright {
    BACKGROUND: url(righttop.gif) no-repeat; LEFT: 737px; FLOAT: left; WIDTH: 13px;  HEIGHT: 13px
}
#topmidtlogo {
    LEFT: 200px; FLOAT: left; WIDTH: 550px; COLOR: #3f4952;  HEIGHT: 43px; BACKGROUND-COLOR: White;

    }
#midt {
      WIDTH: 750px; COLOR: #3f4952;  BACKGROUND: none transparent scroll repeat 0% 0%;
MARGIN: 0px 0px 0px 0px;
    background-color: White;
}
#bundleft {
    BACKGROUND: url(leftbund.gif) no-repeat; LEFT: 0px; FLOAT: left; WIDTH: 13px;  HEIGHT: 13px
}
#bundmidt {
    LEFT: 13px; FLOAT: left; WIDTH: 724px; COLOR: #3f4952;  HEIGHT: 13px; BACKGROUND-COLOR: White;
}
#bundright {
    BACKGROUND: url(rightbund.gif) no-repeat; LEFT: 737px; FLOAT: left; WIDTH: 13px;  HEIGHT: 13px
}
#bund {
    BACKGROUND: #e5f2f5; LEFT: 0px; FLOAT: left; WIDTH: 750px;  HEIGHT: 13px
}
#logo {
LEFT: 0px; FLOAT: left; WIDTH: 200px;  HEIGHT: 88px
}
#leftlogo {
    LEFT: 200px; FLOAT: left; WIDTH: 550px; COLOR: #3f4952;  HEIGHT: 45px; BACKGROUND-COLOR: White;
}
#bundlogo {
LEFT: 0px; FLOAT: left; WIDTH: 750px;  HEIGHT: 68px;
}
#spalte1 {
    LEFT: 6px; FLOAT: left; WIDTH: 180px; margin: 50px 0px 0px 3px;

}
#spalte2 {
    LEFT: 192px; FLOAT: left; WIDTH: 382px;
    margin: 15px 0px 0px 6px;
}
#spalte3 {
    LEFT: 590px; FLOAT: left; WIDTH: 150px;  margin: 195px 0px 0px 16px;
}
A.menuBottom
{
    PADDING-RIGHT: 0px;
    PADDING-LEFT: 0px;
    FONT-SIZE: 12px;
    PADDING-BOTTOM: 0px;
    MARGIN: 0px;
    COLOR: #9d9c9b;
    PADDING-TOP: 0px;
    FONT-STYLE: normal;
    FONT-FAMILY: verdana;
    TEXT-DECORATION: none
}
A.menuBottoml2
{
    FONT-SIZE: 11px;
    COLOR: #000000;
    FONT-FAMILY: verdana;
    TEXT-DECORATION: none
}
A.menuBottoml3
{
    FONT-SIZE: 9px;
    COLOR: #000000;
    FONT-FAMILY: verdana;
    TEXT-DECORATION: none
}
#dkskade {
                position : relative;
                top: 290px;
                width: 150px;
                height: 21px;
                text-align: center;
                }
#service{
                position : relative;
                top:286px;
                width: 150px;
                height: 12px;
                text-align: center;
}
#acrobat {
                position : relative;
                top: 53px;
                width: 150px;
                height: 31px;
                text-align: center;
}
#finans    {
                position : relative;
                top: 120px;
                width: 150px;
                height: 100px;
                text-align: center;
}
#eksmodel{
                position : relative;
                top: 20px;
                width: 150px;
                height: 130px;
                text-align: center;
}
.spacer{
    float:left;
    width: 5px;
    BACKGROUND-COLOR: White;
}
#spacer1{
    float: left;
    width: 220px;
    background-color: White;
}
#provetur {
    float:left;
    width: 100px;
    BACKGROUND-COLOR: White;
}
#brochure {
    float:left;
    width: 100px;
    BACKGROUND-COLOR: White;
}
#bservice {
    float:left;
    width: 100px;
    BACKGROUND-COLOR: White;
}

det er i den div der hedder midt og der ligger 3 andre div oven på denne div.

siden findes på www.toyotahuset-odense.dk

håber på et hurtigt svar :-)
Avatar billede bonebreaker Nybegynder
02. januar 2004 - 19:12 #1
#midt {
      WIDTH: 750px; COLOR: #3f4952;  BACKGROUND: none transparent scroll repeat 0% 0%;
MARGIN: 0px 0px 0px 0px;
    background-color: White;
}

<<--- Du har en "none" samt du har sat baggrundsfarven til hvid... hvis der skal være et billede der ku det tænkes det sq sættes ind først!?
Avatar billede bacuda Nybegynder
02. januar 2004 - 22:04 #2
baggrunden skal være hvid og det er først når jeg sætter de 3 div tag ind der hedder spalte 1,2 og 3 at den hvide baggrund forsvinder fra midt diven
Avatar billede olebole Juniormester
02. januar 2004 - 23:29 #3
<ole>

Brug absolutte stier til dine billeder:
  url( "http://www.domain.dk/mappe/billede.gif" );

/mvh
</bole>
Avatar billede bacuda Nybegynder
03. januar 2004 - 00:09 #4
Nej det gør jeg ikke, men der er heller ikke noget billede på baggrunden det er kun en ganske almindelig hvid baggrund der bliver gennemsigtig når man sætter divtagene med spalte1,2 og 3 ind i midt div taget
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2004 - 00:15 #5
Jamen, det er da vel ikke fordi du har tomme celler? ........ altså i tabellen  :)

Det er nemlig en total no-no! Du skal have mindst '&nbsp;' eller en 1*1px transparent gif i en celle - ellers renderes den ikke af ordentlige browsere ... og vist heller ikke i Opera  :D
/mvh
Avatar billede bacuda Nybegynder
03. januar 2004 - 00:30 #6
jeg har ikke nogle komme celler og det er den divtag der hedder midt der bliver gennemsigtig når man putter de andre divtag ind i dette eller kan jeg godt få det til at blive hvidt, hvis jeg putter andre ting ind i midt divtaget så det er baggrunden i midt divtaget der skifter fra hvid til gennemsigtig i mozilla og safari, og det er dette jeg ikke forstår
Avatar billede bacuda Nybegynder
03. januar 2004 - 00:32 #7
jeg regner med at det er noget i min css eller i måden jeg bruger div tagsene på der går det
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2004 - 00:33 #8
Kom med en URL og lad os afslutte quiz'en  :)
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2004 - 00:33 #9
Sorry ... den var der jo - prøver lige at kikke  =)
Avatar billede roenving Novice
03. januar 2004 - 00:36 #10
#midt {
  width: 750px; color: #3f4952;  background:transparent;
  margin: 0px 0px 0px 0px;
}
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2004 - 00:53 #11
#midt {
      WIDTH: 750px; COLOR: #3f4952;  BACKGROUND: none transparent scroll repeat 0% 0%;
MARGIN: 0px 0px 0px 0px;
    background-color: White;

Er da noget vrøvlet noget - hvorfor først sætte baggrundsfarven til transparent og derefter til hvid?
Anyway ... prøv at sætte en højde på dit div - så kan du nok se det.
Avatar billede bacuda Nybegynder
03. januar 2004 - 09:40 #12
Jeg vil godt have midt divtaget til at udvide sig efter indholdet, derfor har jeg ikke sat en højde
Avatar billede olebole Juniormester
03. januar 2004 - 18:27 #13
Tjaahh ... jeg gider ikke gå koden efter i enkeltheder - noget tyder på, der er meget, der bør laves om.
Hvis du ikke mestrer div/span/css, hvorfor bruger du så ikke bare tabeller? Det kan ikke gå galt  :)
/mvh
Avatar billede bacuda Nybegynder
03. januar 2004 - 19:01 #14
har lige sat 60 point mere ind, jeg vil blive meget glad hvis der er en der ville kigge min kode igennem og fortælle hvor jeg har en fejl, vi kan snakke om der skal flere point til

mvh
bacuda
Avatar billede bacuda Nybegynder
03. januar 2004 - 21:26 #15
når jeg bruger dette id til mit div tag midt
#midt {
position:absolute;
top:114px;
WIDTH: 750px;
COLOR: #3f4952;
MARGIN: 0px;
background-color: White;
display:block;
left:0px;
}

ses det perfekt i næsten alle browsere undtagen IE.

Er snart total skallet af dette problem :-)
Avatar billede bacuda Nybegynder
04. januar 2004 - 22:50 #16
Jeg lukker hermed sprøgsmålet