Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 17:07 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

upload script

hvor er fejlen??????????????

<?
echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
function getExt($file) {
  $array = explode(".", $file);
  $arraypos = count($array)-1;
  $ext = $array[$arraypos];
  return $ext;
}
$path = "upload/";  //Her skal du skrive hvor filen skal uploades henne

$ext = getExt($_FILES['file']['name']);
$allowedfiles = array("zip"); //Tilføj tilladte filtyper her!

if(count($_POST)>0) {
  if(in_array($ext, $allowedfiles)) {
    move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'],$path_toon."/".$_FILES['file']['name']);
  echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
  echo "<font>Din fil er nu uploadet... Tak :P<br></font>";

  } else {
echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
echo "Filen blev ikke uploadet...</font>";
  }
  else {
    echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
    echo '<font>FØJ FOR DA SQ !? DU MÅ IKKE UPLOADE .'.$ext.' filer !!</font>';
  }
} else {

$form = '<form enctype="multipart/form-data" action="" method="post">
  Fil :<br>
  <input type="file" name="file" value=""><br>
  <input type="submit" name="submit" value="Upload">
</form>
';
  echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";;
  echo "<font>";
  echo $form;
}
?>

jeg ved ikke hvorfor den laver fejl scriptet kan ses her:
http://www.younk.dk/uploader.php
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 17:20 #1
Du har 2 if's og 3 else. Enten skal du tilføje en if, eller fjerne en else.
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 17:24 #2
har prøvet at fjerne nogle men jeg kan ikke få det til at virke!
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 17:34 #3
prøv dette:>

<?
echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
function getExt($file)
{
  $array = explode(".", $file);
  $arraypos = count($array)-1;
  $ext = $array[$arraypos];
  return $ext;
}

$path = "upload/";  //Her skal du skrive hvor filen skal uploades henne

$ext = getExt($_FILES['file']['name']);
$allowedfiles = array("zip"); //Tilføj tilladte filtyper her!

if(count($_POST)>0)
{
  if(in_array($ext, $allowedfiles))
    {
        move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'],$path_toon."/".$_FILES['file']['name']);
        echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
        echo "<font>Din fil er nu uploadet... Tak :P<br></font>";
    }
    else
    {
    echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
    echo "<font>FØJ FOR DA SQ !? DU MÅ IKKE UPLOADE ." . $ext. " filer !!";
    echo "Filen blev ikke uploadet...</font>";
    }
else
{
$form = "<form enctype=\"multipart/form-data\" action=\" method=\"post\"><br>Fil :<br><input type=\"file\" name=\"file\" value=""><br><input type=\"submit\" name=\"submit\" value=\"Upload\"></form>";
  echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";;
  echo "<font>";
  echo $form;
}
?>

Så vidt jeg kunne se går den ene if på om der er uploadet en fil, og den anden om filen er lovlig "zip". Det burde virke, men jeg giver ingen garantier ;o)
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 17:35 #4
elduce-->> nu får jeg den her fejl (med dit script)

Parse error: parse error, unexpected T_CONSTANT_ENCAPSED_STRING in /customers/younk.dk/younk.dk/httpd.www/uploader.php on line 33
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 17:37 #5
prøv med denne $form i stedet:

$form = '<form enctype="multipart/form-data" action="" method="post">
  Fil :<br>
  <input type="file" name="file" value=""><br>
  <input type="submit" name="submit" value="Upload">
</form>
';
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 17:38 #6
og så var det måske en ide at sætte en action også i <form enctype... action="noget"
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 17:41 #7
ok det røg jeg af. kan du ikke lige lave scriptet for jeg er ikke så god til det php noget. (ikke mig der har lave det. det er en ven jeg har men det vil ikke virke på min server) så hvis du vil lave scriptet så det virker vil jeg sq blive mega glad!
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 17:46 #8
Denne her skulle virke:>

<?
echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
function getExt($file)
{
  $array = explode(".", $file);
  $arraypos = count($array)-1;
  $ext = $array[$arraypos];
  return $ext;
}

$path = "upload/";  //Her skal du skrive hvor filen skal uploades henne

$ext = getExt($_FILES['file']['name']);
$allowedfiles = array("zip"); //Tilføj tilladte filtyper her!

if(count($_POST)>0)
{
  if(in_array($ext, $allowedfiles))
    {
        move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'],$path_toon."/".$_FILES['file']['name']);
        echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
        echo "<font>Din fil er nu uploadet... Tak :P<br></font>";
    }
    else
    {
    echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";
    echo "<font>FØJ FOR DA SQ !? DU MÅ IKKE UPLOADE ." . $ext. " filer !!";
    echo "Filen blev ikke uploadet...</font>";
    }
else
{
$form = '<form enctype="multipart/form-data" action="uploader.php" method="post">  Fil :<br>  <input type="file" name="file" value=""><br>  <input type="submit" name="submit" value="Upload"> </form>';
  echo "<LINK REL=STYLESHEET HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css' TYPE='text/css'>";;
  echo "<font>";
  echo $form;
}
?>

Du kan evt. se den køre her: http://medlem.jubii.dk/donrikardo/uploader.php
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 17:52 #9
yeeeeeeeeeees.....................noooooooo
når jeg uploader får jeg denne fejl hvad betyder det???

Warning: SAFE MODE Restriction in effect. The script whose uid is 12449 is not allowed to access / owned by uid 0 in /customers/younk.dk/younk.dk/httpd.www/uploader.php on line 20
Din fil er nu uploadet... Tak :P
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 17:56 #10
tja - har du overhovedet skriverettigheder til det bibliotek hvor du forsøger at uploade filerne??
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 18:52 #11
hvad mener du med overhovedet skriverettigheder?
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 19:01 #12
For at kunne gemme en fil på en server kræves det at der er skriverettigheder i den folder du vil gemme filen i.

Jeg bruger et program der hedder smartftp, hvor man ved at højreklikke på folderen kan vælge chmod, hvorefter man kan sætte skriverettigheder på folderen. De fleste andre ftp-programmer kan det samme.
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 19:37 #13
ok tak for hjælpen jeg har hentet smartftp og har højerklikket og trykket porperties hvad for noget af det skal jeg have flue ben i for at det virker?
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 19:41 #14
Jeg mener at der skal stå 755, men er ikke 100% sikker.
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 19:44 #15
ok det er ikke sådan at du lige ville finde ud af det?
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 19:46 #16
sæt den til 766 i første omgang, og se om det fungerer.
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 20:12 #17
det virker ikke hverken 755 eller 766
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 20:16 #18
hmm - hvor er det helt konkret du ønsker at uploade til. Iflg. fejlmeddelelsen er der åbenbart ikke skriverettigheder i "/". Burde det ikke være "/enellerandenmappe/" ?

I koden står der $path = "upload/", hvilket er det bibliotek jeg går ud fra at du vil uploade til. Prøv at ændre det til $path_toon = "/upload"; $path_toon er den variabel du bruger i dit query.
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 20:23 #19
Parse error: parse error, unexpected T_STRING in /customers/younk.dk/younk.dk/httpd.www/uploader.php on line 17
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 20:28 #20
det virker!!!!!!!!!!!!!!!11 yes
dellevela bukker og takker. men nu jeg har fat i en ekspert hvordan gør jeg sådan at den fil brugeren uploader ikke kan blive størrer end 5 mb ?
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 20:29 #21
scriptet ser sådan her ud lige i øjeblikket:

<?
echo "<LINK REL=STYLESHEET

HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css'

TYPE='text/css'>";
function getExt($file)
{
  $array = explode(".", $file);
  $arraypos = count($array)-1;
  $ext = $array[$arraypos];
  return $ext;
}

$path_toon = "upload/";  //Her skal du skrive hvor filen

skal uploades henne

$ext = getExt($_FILES['file']['name']);
$allowedfiles = array("zip"); //Tilføj tilladte filtyper

her!

if(count($_POST)>0)
{
  if(in_array($ext, $allowedfiles))
    {

move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'],$path_too

n."/".$_FILES['file']['name']);
        echo "<LINK REL=STYLESHEET

HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css'

TYPE='text/css'>";
        echo "<font>Din fil er nu uploadet... Tak

:P<br></font>";
    }
    else
    {
    echo "<LINK REL=STYLESHEET

HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css'

TYPE='text/css'>";
    echo "<font>FØJ FOR DA SQ !? DU MÅ IKKE UPLOADE ." .

$ext. " filer !!";
    echo "Filen blev ikke uploadet...</font>";
    }
else
{
$form = '<form enctype="multipart/form-data"

action="uploader.php" method="post">  Fil :<br>  <input

type="file" name="file" value=""><br>  <input

type="submit" name="submit" value="Upload"> </form>';
  echo "<LINK REL=STYLESHEET

HREF='http://www.mikze.dk/fuzion/masterstyle.css'

TYPE='text/css'>";;
  echo "<font>";
  echo $form;
}
?>
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 20:38 #22
prøv:

if(in_array($ext, $allowedfiles) && $File_size < 5242880)

$File_size skulle returnere filens størrelse, og de 5242880 er 5 mb skrevet i bytes. If-sætningen træder først i kraft, når begge udsagn er sande, dvs. hvis filen har en lovlig endelse og en lovlig størrelse.
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 20:41 #23
hmm
vil du sætte det ind i mit script så jeg er sikker på at jeg ikke ødelægger noget?
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 20:45 #24
Det er i linie 18, hvor du i forvejen har if(in_array($ext, $allowedfiles)). Den bytter du ud med den jeg skrev.
Avatar billede dellevela Nybegynder
02. januar 2004 - 21:25 #25
<?
function getExt($file)
{
  $array = explode(".", $file);
  $arraypos = count($array)-1;
  $ext = $array[$arraypos];
  return $ext;
}

$path_toon = "upload/";  //Her skal du skrive hvor filen

skal uploades henne

$ext = getExt($_FILES['file']['name']);
$allowedfiles = array("zip"); //Tilføj tilladte filtyper

her!

if(count($_POST)>0)
{
if(in_array($ext, $allowedfiles) && $File_si242880ze < 5)
    {

move_uploaded_file($_FILES['file']['tmp_name'],$path_too

n."/".$_FILES['file']['name']);

        echo "<font>Din fil er nu uploadet... Tak

:P<br></font>";
    }
    else
    {
    echo "<font>FØJ FOR DA SQ !? DU MÅ IKKE UPLOADE ." .

$ext. " filer !! kun ZIP filer! okay er den gået ind";
    echo "Filen blev ikke uploadet...</font>";
    }
else
{
$form = '<form enctype="multipart/form-data"

action="uploader.php" method="post">  Fil :<br>  <input

type="file" name="file" value=""><br>  <input

type="submit" name="submit" value="Upload"> </form>';

  echo "<font>";
  echo $form;
}
?>

så virker det ikke man kan godt uploade mere end 5 har lige uploadet 10 nemlig! hvad skal jeg gøre for at det max er 5?
Avatar billede elduce Nybegynder
02. januar 2004 - 21:37 #26
Først og fremmest: ret "upload/" til "/upload" i linie 11 (den med $path_toon)

Derudover i linie 20: Prøv lige at kigge på linien. Der er byttet nogle tal og bogstaver om. Efter && skal der stå $file_size < 5000000