Avatar billede mini41 Nybegynder
02. januar 2004 - 11:03 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

PHP på 2000 server ?

Hej alle og godt nytår,
Jeg har min server 2000 kørende og kunne godt tænke mig at kunne afvikle php script på den, jeg har hørt at det skulle være meget enkelt, men hvordan gør jeg.

NB: Jeg kender ikke så meget til server 2000 da jeg ikke selv har sat serveren op i tidernes morgen, men håber på lidt hjælp :)
Avatar billede medions Nybegynder
02. januar 2004 - 11:06 #1
Følg denne beskrivelse:

http://www.webcafe.dk/artikler/php/installerphp4/

//>Rune
Avatar billede fangel Nybegynder
02. januar 2004 - 11:31 #2
Rune -> det er til installering på Apache, hvis man sidder på 2000 er det normalt fordi man vil benytte IIS og ASP...

Mini -> hvis det er tilfældet (du også vil kunne benytte ASP), så kan du ikke bruge guide, men skriv hvis det er tilfældet...

Morten
Avatar billede medions Nybegynder
02. januar 2004 - 11:33 #3
dea_pg> Der er en PHP installer derinde på sitet, altså på www.php.net, som kan bruges til IIS, det er en .exe fil som bare skal eksekeveres og så kan du kører PHP på serveren!

//>Rune
Avatar billede medions Nybegynder
02. januar 2004 - 11:34 #4
Avatar billede fangel Nybegynder
02. januar 2004 - 11:38 #5
medions -> denne kan fejle... så skal man manuelt opsætte PHP i IIS... men det var ikke fordi man ikke kan, man kan bare ikke benytte artiklen da den omhandler Apache (som på alle måder er en overlegen server)

Morten
Avatar billede mini41 Nybegynder
02. januar 2004 - 11:55 #6
Hej igen,

Ja jeg bruger ASP idag og det skal IKKE ændres.
Avatar billede medions Nybegynder
02. januar 2004 - 11:58 #7
Nej, det vil heller ikke blive ændret, hvis du installere installeren jeg har linket til så skulle det virke sammen med ASP'en!

//>Rune
Avatar billede fangel Nybegynder
02. januar 2004 - 11:59 #8
prøv at hent den fil som medions/rune linker til... når du installere skal du vælge "advanceret", og når den spørger efter server-type skal du vælge IIS (nyeste version)... læg mærke til evt pop-up vinduer der fortæller hvordan det gik...

hvis det gik godt så læg denne fil i C:\Inetpub\

--- phpinfo.php ---
<?php
phpinfo();
?>
---

og gå ind på http://127.0.0.1/phpinfo.php og se om du for en masse pænt om PHP...

ellers vænd tilbage så vil jeg prøve at guide dig gennem manuel opsætning af PHP på IIS...

Morten
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. januar 2004 - 12:00 #9
Avatar billede medions Nybegynder
02. januar 2004 - 12:01 #10
En lille rettelse til dea_pg, det er C:\inetpub\wwwroot\ filen skal ligge i for at kunne se den når man skriver http://localhost/ ;o)

//>Rune
Avatar billede fangel Nybegynder
02. januar 2004 - 12:03 #11
medions -> sorry, bruger Linux, havde glemt wwwroot... men forskellen mellem 127.0.0.1 og localhost er lige præcist ingen ! (med mindre man leger med sin hosts fil...)

Morten
Avatar billede medions Nybegynder
02. januar 2004 - 12:05 #12
dea_pg> Det var ikke ment med at man ikke kunne skrive 127.0.0.1 istedet for localhost, det var blot for at give en begundelse!

//>Rune
Avatar billede jorn1 Nybegynder
03. januar 2004 - 02:34 #13
mini41 bliver da vis helt forviret af al dette.

Gå ind her http://www.php.net/downloads.php

vælg Windows Binaries
vælg PHP 4.3.4 installer

klik så på dk2.php.net
så downloader du en exe fil
den skal du bare installere så
er du mere eller mindre klar til at afvikle PHP
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 15:31 #14
Jeg leger lige med det :)
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 15:32 #15
Hvis jeg installerer denne installer kan jeg så også bruge mysql ?
Avatar billede fangel Nybegynder
28. januar 2004 - 15:47 #16
sagtens... MySQL er standard lib.
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 15:51 #17
Jeg taget lige en backup af serveren og prøver så at installere.
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 16:34 #18
Under instal. får jeg fejlen:
Kan ikke finde filen :

WINNT/system32/iisext.vbs (or one of its components)

Hvad gør jeg nu ?
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 16:43 #19
Fejlen er fundet. vender tilbage senere.
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 16:50 #20
Jeg har oprettet filen phpinfo.php men når jeg går ind på http://localhost/phpinfo.php får jeg at vide filen ikke findes.

Det skal siges at exekverer jeg http://localhost/  starter den første side der ligger i iis'en
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 16:53 #21
Så virker det, jeg får en fin php side frem.

Jeg vender tilbage senere.
Avatar billede mini41 Nybegynder
28. januar 2004 - 22:10 #22
Så finder jeg nok ud af resten,,tak for hjælpen points for brugbare svar.
Avatar billede mini41 Nybegynder
29. januar 2004 - 10:10 #23
Jeg har nu lagt mysql ind på serveren og det er vistnok også konfigureret.

Men jeg får en del fejl når jeg afvikler phpsider. prøv feks. på www.amilo.dk
som indeholder den side jeg skal køre
Avatar billede jorn1 Nybegynder
01. februar 2004 - 16:40 #24
din link virker ikke ???
Avatar billede medions Nybegynder
03. februar 2004 - 14:49 #25
Thx 4 Poinz...

//>Rune
Avatar billede guldblom Nybegynder
23. februar 2004 - 16:10 #26
Denne virker helt bestemt, har selv brugt den -->> http://rsd-online.dk/phpiis.html