Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 02:35 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Computer går ned

Har igennem den sidste tid haft ret store problemer med min computer.
Problemerne går ud på, at den pludselig, helt uden varsel, rebooter, ligesom når man trykker på reset knappen...
Fik her til jul nye ram (Elixir, 512mb, pc2700), og en ny cpu (Athlon XP 2400+), hvorefter den også kørte uden problemer i et par dage, men så begyndte på det samme knald som før (Havde 128mb pc133 noname ram, 1000mhz thunderbird før...)
Prøvede her idag at pille mit GeForce 4 ud, og probbe min fars GeForce FX 5600 i istedet, men den laver stadig det samme.. Har nu lige før prøvet at tage mit lydkort ud, men ak og ve, den laver STADIG det samme KNALD...
Har tænkt lidt på om problemet kunne være at den blev for varmt, men da jeg tændte den igår aftes for lige at tjekke post, gjorde den akkurat det samme (den havde været slukket i 3-4 timer)
Ang. min Harddisk, prøvede jeg til et lan for nyligt, at sætte den over i min fars computer (Som forøvrigt har virket helt uden problemer i flere måneder, med samme hardware), og der lavede den ikke de mindste problemer..
--
Det eneste jeg faktisk ikke har prøvet at skifte, er mit bundkort, men vil helst ikke op til SHG med det, før jeg er 110% sikker på det er problemet, da de tar 450kr,- for at teste hardware der viser sig at virke fint
--

Udlover 200 points til den/de der kan hjælpe mig til at finde frem til fejlkilden..
Avatar billede hermand Nybegynder
02. januar 2004 - 02:39 #1
du ska bare putte #Herminat0r i perform @ qnet :D!

hov, det har du jo allerede :/
Avatar billede hermand Nybegynder
02. januar 2004 - 02:39 #2
synes btw at ovennævnte var et glimragende svar, så laver lige en reply du ka give mig point på..
Avatar billede hermand Nybegynder
02. januar 2004 - 02:47 #3
ej sry, keder mig :)

kunne det evt. være et varmeproblem? har du testet cpu?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 02:50 #4
Intet problem, er lidt irriteret over det her :P Altså, formoder at det ikke er et varmeproblem, da det jo er sket lige efter boot (hvor den havde stået slukket i 3-4 timer..)
Og i bios står der, at min cpu er ca. 45* varm (efter 4 timer), og kabinet ca. 30*
Avatar billede pronix Nybegynder
02. januar 2004 - 02:54 #5
Hvis jeg var dig, ville jeg prøve at få fat i en anden strømforsyning og prøve at se om fejlen lå der...
Avatar billede hermand Nybegynder
02. januar 2004 - 02:54 #6
ka huske da jeg havde problemer med mit gf4 ti4200.. der havde jeg flere blæsere i min com end de fleste har fingre på deres højre hånd (dvs. 6)..

så hvis jeg havde sovet fra kl. 5 til 14 (altså 11 timer) og så tændte den igen virkede den fint i et par timer eller 3 førden fuckede.. så slukkede jeg den og lod den stå i en 3 timer og derefter virkede den lidt igen, men nu gik der kun en ½ til en hel time inden den fuckede....

ALTSÅ, det kan STADIG godt være et varmeproblem :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 02:56 #7
Jamen altså, bios siger jo at temp. er ret lav... Og btw, det GFX der sidder i nu, har virket i mange måneder uden problemer i min fars...
Avatar billede hermand Nybegynder
02. januar 2004 - 03:05 #8
så find et program til at teste din cpu i og se om der er fejl..

har som det flinke menneske jeg er, lagt et lille program ud som du ka prøve.. det tar MEGET lang tid om den at køre færdig, men du ka da se om den finder noget sådan lige i startæn :)

url --> http://hermand.net/andet/Progz/setiathome_win_3_08.zip
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 03:12 #9
nice prøver da lige lidt ;)
Men pronix, prøver at skifte psu imorgen.. hvis den så stadig gør det, må jeg på til SHG :\
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 03:20 #10
Har du testet din ram ? - Det nemt være en gemen ramfejl !
http://www.memtest86.com/
Lad f.eks. testen køre natten over.

Ellers prøv lige at bruge en times tid på denne side og tjek ved egen hjælp, både online og ved at hente et par småprogrammer, for virus og spyware !
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 03:21 #11
Hov - glemte denne :)
www.spywarefri.dk
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 03:23 #12
victor-1 - Har skam formateret flere gange, og tvivler stærkt på en virus skulle kunne foresage dette..
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. januar 2004 - 03:25 #13
Har du leget med strømforsyningen?
Avatar billede victor-1 Nybegynder
02. januar 2004 - 03:26 #14
Har du været på Internettet et par min. uden f.eks. at ha' installeret SP1, samt garderet dig mod andet snavs, kan du IKKE være sikker som verden ser ud i dag !
Avatar billede squashguy Nybegynder
02. januar 2004 - 03:29 #15
victor>jeg tvivler på SP1 har nogen effekt på en computer som genstarter under POST :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 03:30 #16
victor-1 - Det ved jeg, installerede også firewall og antivirus før jeg satte netværkstikket i :) Men tvivler stadigt yderst stærkt på det kan være noget virus skidt..
squashguy - Ikke endnu, prøver nok imorgen (er alt for træt ligenu..)
Avatar billede mufoxe Nybegynder
02. januar 2004 - 09:02 #17
Vil give pronix ret. Det er en god idé at prøve at skifte strømforsyningen. Hvis det ikke er strømforsyningen, er bundkortet, som du selv nævner, et andet godt sted at finde fejlkilden.
Avatar billede bredker Nybegynder
02. januar 2004 - 09:02 #18
stefan_jensen >>du behøver kun kun være på nettet i 5 min før du får virus , det har vi set ret mange gange den sidste tid
du skal som minimum have SP1 , og opdat til IE , hent dem hjem før du formatere
finder lige vejledningen til dig , så har du den
Avatar billede bredker Nybegynder
02. januar 2004 - 09:03 #19
her er den

før du starter , bør du lige sikre dig dette
grundet at der er mange der efter at have formateret og geninstalleret windows , viser sig i virus kategorien.

Før du formaterer skal du hente opdateringer og brænde dem på en cd,
hent de opdateringer der passer til det windows og sprog du har samt opdateringer til dit internet explorer
brænd dem på en cd, pil netstikket ud og lad være med at gå på nettet før du har installeret mindst SP1(XP)/SP4(Win2K) og sikkerhedsopdatering til IE.
Opdateringer kan hentes her http://www.it-service.sdu.dk/vis.php?side=84
hent patchen mod blaster her:
Hent de forskellige pacth (sikkerheds opdateringer) fra Microsoft her: (URL) her finder du bl.a. også den pacth som sikrer dig mod blaster virus
http://www.microsoft.com/downloads/search.aspx?displaylang=da

Derudover er der nogle små programmer der kan hjælpe til at der ikke senere bliver problemer med snavs på din maskine,
de fylder ikke ret meget og hjælper dig med at holde maskinen i god og ren stand
du kan læse lidt om disse  , og finde dem har fra aovergaard`s standardpakke.
Aovergaard`s standardpakke kan du finde her, samt link til de programmer hun anbefaler http://www.spywarefri.dk/pakken.htm

Så skulle du være godt rustet til at du ikke får problemer efterfølgende.
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 20:47 #20
Gider ikke engang til at diskutere det, Det Kan Ikke Skyldes Virus! Ingen virus kan gå ind og lave en powerdown, medmindre den skulle have sat sig i bios.. Og det lyder ærligt talt yderst usandsynligt
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. januar 2004 - 20:52 #21
Har nu prøvet at probbe original bios på, så må vi se... Ellers må jeg skrive en mail til dem, kan ikke være rigtigt at man som kunde skal teste så meget
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
03. januar 2004 - 01:10 #22
Det hjalp ikke det mindste...
Avatar billede eagleeye Praktikant
06. januar 2004 - 23:46 #23
hermand >> Hvis du ikke har noget fornuftigt at skrive (de 3 føste kommentare) så unlad at skrive noget. Det er bare unødig støj i spørgsmålet.
eagleeye / CoAdmin
Avatar billede netpxg Nybegynder
06. januar 2004 - 23:50 #24
Kører du XP ? så kig i loggen
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. januar 2004 - 12:26 #25
Skal vi videre her ?
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
10. januar 2004 - 12:45 #26
victor-1 - Har fået et nyt bundkort af dem, medens de tester det gamle.. Venter på at enten det eller mit nye går ned... Må lige se hvad der sker før jeg går videre
Avatar billede victor-1 Nybegynder
10. januar 2004 - 18:31 #27
Ok - bare du ikke glemmer os :)
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
10. januar 2004 - 19:55 #28
Skal prøve hehe
Avatar billede stefan_jensen Nybegynder
02. februar 2004 - 00:51 #29
Det hjalp sgu at få nyt bundkort, er ikke gået ned siden :) Dem der vil have points, smid svar :)