Avatar billede chimaera Nybegynder
19. januar 2001 - 13:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hmmm AMD-Athlon 600MHz

Jeg ved altså ikke særlig meget om det...men er det ikke muligt at overclocke min pc, til noget hurtigere og bedre.....Jeg vil gerne op på 700-800 MHz hvis det er muligt....

Kan en eller anden ikke fortælle mig hvordan jeg kan gøre det, hvis det altså er muligt..???

_Chimaera_
Avatar billede dino-cjp Nybegynder
19. januar 2001 - 13:10 #1
Hvad er det for en CPU og motherboard?
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:10 #2
Hvis det er en standard AMD Athlon du har, findes der en udmærket Overclocking-Guide på følgende adresse, som forklarer det hele i detaljer:

http://www.hardwareonline.dk/hol/hol/view.asp?page=Artikler&id=20&p=1

Lidt om GFD/Overclockningsdevice:
http://www.hitit.dk/OCdevice.htm

Xtom` =)
Avatar billede dino-cjp Nybegynder
19. januar 2001 - 13:10 #3
sorry, kun motherboard... :)
Avatar billede chimaera Nybegynder
19. januar 2001 - 13:26 #4
xtom´>> Undskyld men øøøhhhhh den første lyder lige lovlig kompliceret, man skal jo skille hele lortt af....og alt mulig pis.... KAn man ikke gøre noget mere simpelt, jeg har hørt noget om, at man bare kan sætte en KÆMPE køler på, oog det skulole hjælpe på en eller naden måde, er det muligt ...???
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:44 #5
Altså.. øhm.. du kan ikke bare sætte en køler på og så forvente at den kører hurtigere fordi den så sandsynligvis bliver kølet bedre. Havde du nu haft en Athlon Thunderbird, kunne du have klaret det meste med en blyant og lidt fingerfærdighed.

Dernæst er der to muligheder for at overclocke den du har; FSB-overclockning og Multiplier-forøgelse. Idéen med at ændre bushastigheden kan man indstille i sin BIOS, det kræver som regel ikke noget videre foranstaltet, udover det godt *kan* være en god idé at tilføje .01 volt mere til processoren.

Resultatet ville så blive fx. en bushastighed på 110MHz DDR som så samtidig også hæver resten af systemet, PCI porte osv. Hvis du derimod vil op på de 7-800MHz, så skal du bruge et GoldFingerDevice (GFD) til at fjerne multiplierlåsen og ændre denne til x7 eller x8 fra de x6 hvor den står nu.