Avatar billede nyb Nybegynder
01. januar 2004 - 19:05 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Simpel mouseover??

Hej!

Vil lave en mouseover med flere billeder på 2 punkter på samme side. Jeg troede jeg kunne få det til at virke ved at ændre navnet, men billedet skifter i samme ramme og ikke i hver sin.
Hvad laver jeg forkert?
Se koden her:
http://home1.stofanet.dk/dilas/view/bjoeravall.htm
Avatar billede nak-m Nybegynder
01. januar 2004 - 19:16 #1
Du kan jo ikke have 2 ens funktioner på en side. Hvad med at give den forskellige navne.
Avatar billede nyb Nybegynder
01. januar 2004 - 19:22 #2
Nej, jeg har også prøvet at kalde den noget andet, men måske har jeg misset noget??

<html>
<head>
<script language="JavaScript"><!--
function show(imageSrc) {
    if (document.images) document.images['myImage'].src = imageSrc;
} // -->
</script>
<script language="JavaScript"><!--
function showb(imageSrcb) {
    if (document.imagesb) document.imagesb['myImageb'].src = imageSrcb;
} // -->
</script>
</head>
Avatar billede nak-m Nybegynder
01. januar 2004 - 19:25 #3
<script language="JavaScript">
function show(imageSrc) {
    if (document.images) document.images['myImage'].src = imageSrc;
}
function showb(imageSrcb) {
    if (document.images) document.images['myImageb'].src = imageSrcb;
}
</script>

og så bare kalde show ved det øverste og showb ved det nederste.
Avatar billede nyb Nybegynder
01. januar 2004 - 19:30 #4
Ho-ho, selvfølgelig!.

Tak for det og godt nytår!!
Avatar billede nak-m Nybegynder
01. januar 2004 - 19:34 #5
tak for point :)
Avatar billede roenving Novice
03. januar 2004 - 00:48 #6
<script language="JavaScript">
function show(img,imgSrc) {
    if (document.images) document.images[img].src = imgSrc;
}
</script>

-- og så kalder du den bare med: show('myImage','billede1.gif') og et andet sted med show('myImageb','billede2.gif') ...