Avatar billede multo Nybegynder
30. december 2003 - 12:32 Der er 7 kommentarer

Kildekoden fra en fil skal overføres til en variabel?

Hvordan kan jeg overføres al kildekode fra en fil f.eks data.asp til en variabel der f.eks hedder kildedata - variabel skal jeg bruge til at sende html kode ud med et nyhedsbrev???
Avatar billede dna Nybegynder
30. december 2003 - 13:17 #1
Du kan bruge bruge FSO til at indlæse det med.

Se mere her: http://www.wdvl.com/Authoring/ASP/FSO/reading_files.html

Eller søg på FSO her på eksperten... der er mange mange eksempler på det!

dna
Avatar billede netro Nybegynder
30. december 2003 - 15:20 #2
Set FSO = Server.Createobject("Scripting.FileSystemObject")
Set File = FSO.OpenTextFile("c:\sti\til\data.asp", 1)
Nyhed = File.ReadAll
Set File = Nothing
Set FSO = Nothing
Avatar billede multo Nybegynder
30. december 2003 - 20:00 #3
Det virker MEN jeg har måske ikke udtrykt mig helt klart - det er resultatet af asp-filen jeg vil have - og ikke kildekoden fra asp-filen - først når den er afviklet og blevet til html
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
31. december 2003 - 00:06 #4
Har måske intet at gøre med det du spørger om, men hvad med at lave den del, som viser nyhederne i en iframe??
Avatar billede netro Nybegynder
31. december 2003 - 03:53 #5
Så brug:

Server.Execute("data.asp")
Avatar billede multo Nybegynder
31. december 2003 - 09:38 #6
Nu er jeg ikke helt skrapt til iframe - hvordan går man...
Avatar billede zkiifreak Nybegynder
31. december 2003 - 12:40 #7
iframe er i princippet det samme som en alm frame. Inline frame er bare sat ind i midten af det hele, og ikke noget der er delt på forhånd. Se på www.zkiifreak.dk, der kører jeg med iframes. Kig i kildekoden der, og se hvorledes man arbejder med iframes. Ellers må du lige skrive tilbage her, så forklarer jeg imorgen eller overmorgen. Har lidt travlt m nytår lige pt ;-) (det har du sikkert også)

Hilsen
Zkii