Avatar billede kennilinux Nybegynder
30. december 2003 - 01:53 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

om reng dato til hvor gammel person er

Jeg leder efter en kode eller noget i den stil til til at finde ud af hvor gammel en person er..

DAto'en er i en database og for at komme ind i den database bruges der ODBC. og det skal bruges i Dreamweaver MX..

Håber der er en som forstår hvad jeg mener og skriver :D

På Forhånd tak.
Avatar billede detox Nybegynder
30. december 2003 - 02:04 #1
Men hvilken database bruger du?
Avatar billede kennilinux Nybegynder
30. december 2003 - 02:21 #2
Microsoft Access
Avatar billede detox Nybegynder
30. december 2003 - 02:35 #3
Ok, så kan jeg dårlig hjælpe, da DW ikke understøtter php > access connections.
Men fremgangsmåden er lidt af det samme. Du skal åbne en ASP.NET side, åbne databasepanelet og udfylde boxen.
Avatar billede kennilinux Nybegynder
30. december 2003 - 02:38 #4
må prøve se om der kommer en der ka hjælpe :D
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
30. december 2003 - 05:11 #5
Her er et eksempel i asp:

foedselsdag.asp & databasen skal hedde foedselsdag med en tabel foedselsdag med dato/tid

<%@LANGUAGE="VBSCRIPT" CODEPAGE="1252"%>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/loose.dtd">
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
</head>

<body>
<%
'aaben forbindelse
Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & server.MapPath("foedselsdag.mdb")

' opret recordset med data, foedselsdag er et felt i tabellen foesda af datatypen datetime
set rs = conn.execute ("select foedselsdag from foedselsdag")

' skriv fødselsdatoen
response.write  "Personen er født den " & rs("foedselsdag") & "<br>"

' hvor mange aar er det siden ??
alder = year(now()) - year(rs("foedselsdag"))

' læg antal år til fødselsdato
ty = dateadd("yyyy",alder,rs("foedselsdag")  )

' lukker forbindelse
Conn.close
set Conn = nothing

' hvis datoen beregnet herover er > nu har personen ikke haft fødselsdag endnu i år.
if ty > now() then
  ' vi trækker derfor 1 år fra.
  alder = alder - 1
end if

' udskriv alder.
response.write "Personensalder er " & alder  & " år.<br>"
%>
</body>
</html>

:-) karsten_larsen
Avatar billede binderup Nybegynder
30. december 2003 - 12:12 #6
Du kan prøve denne extension til Dreamweaver MX/MX 2004: http://www.interakt.ro/products/PHAkt/index.php

Den er gratis og giver adgang til at kunne tale sammen med andre DB typer end MySQL
Avatar billede kennilinux Nybegynder
04. januar 2004 - 07:47 #7
LUKKE