Avatar billede pwm Nybegynder
29. december 2003 - 11:33 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Vurdering af min første hp

Hej!

Denne side er min første hjemmeside nogensinde. Jeg har lavet den for en patientforening.

Hvad synes I om den?
Er der nogle browsere som den slet ikke virker i (jeg har selv testet med mozilla/netscape, opera, ie6.0)?

URL: http://www.copa.dk
Avatar billede kenp Novice
29. december 2003 - 11:49 #1
jeg syntes lige du skal arbejde lidt på at der ikke kommer scroll når man bare har forsiden fremme når man køre i opløsning 1024 x 800 for der er plads nok til at den bare kan være på midten.
Avatar billede double-g Juniormester
29. december 2003 - 11:50 #2
I 800 x 600 bliver der ikke mindre end 4 lodrette scrollbarer.

http://home19.inet.tele.dk/double-g/billede1.jpg

Det ser ret amatøragtigt ud.
Avatar billede kenp Novice
29. december 2003 - 11:51 #3
også få lige flyttet de tællere! kan du ikke nøjes med mindre end 4 stk på samme tid.
Avatar billede pwm Nybegynder
29. december 2003 - 11:54 #4
kenp, så er den rettet... hvad mener du med 4? der er da kun 3...
double-g, hvilken browser bruger du? mozilla eller netscape? jeg ved godt at der er problemer på nogle sider (med at der kommer dobbelt scroll), men jeg ved ikke hvordan jeg fikser det :/
Avatar billede double-g Juniormester
29. december 2003 - 11:58 #5
Avatar billede kenp Novice
29. december 2003 - 11:58 #6
sorry så 3 ;)

Men den er der stadigvæk den scrollbar når jeg ser på den! du kunne evt. flytte tællerne til et andet sted på siden!
Avatar billede pwm Nybegynder
29. december 2003 - 12:01 #7
kenp... tjoo, tror lige jeg prøver at sætte noget negativ margin i toppen...
double-g, tænkte det nok ;) ved du hvordan man fikser det? for det er den eneste browser der gør sådan, og hvis man klikker på linket igen (til den side som laver dobbelt scroll), så er det væk! rimelig mærkeligt hvis du spørger mig...
Avatar billede kenp Novice
29. december 2003 - 12:24 #8
hvis det skal passe perfekt til 1024 så skal der kun være 2 strejer i toppen og 2 i bunden, lige nu er der ca. 6 begge steder!
Avatar billede pwm Nybegynder
29. december 2003 - 12:26 #9
kenp, det kommer jo så an på hvilken browser man anvender :)
men tak for kritikken... jeg ville bare ønske at double-g (eller en anden...) kunne fortælle mig hvordan hulen jeg fjerner det dobbelte scroll der...
Avatar billede double-g Juniormester
29. december 2003 - 12:30 #10
Det kunne evt. skyldes at siden er en anelse for bred, så der bliver en vandret scrollbar i bunden. Det tager lidt af pladsen, så resten kommer til at slås om pladsen der er tilbage.

Men det er rent og skært gæt.
Avatar billede nielsbrinch Nybegynder
29. december 2003 - 13:00 #11
Hvis du opbygger dit site med frames i stedet for en i-frame, kan du en del lettere tilpasse højden til brugerens browser.
Avatar billede or.han Nybegynder
29. december 2003 - 17:02 #12
Flot hp. Hjemmesiden burde være i midten. I toppen kunne du lave et slags banner med noget effekt. Skriften læselig men lidt kedelig. Farverne flotte. MEGET FLOT for en første-gangs-hp!!
Avatar billede iphase Nybegynder
30. december 2003 - 18:11 #13
... tables and iframes and counters, oh my! ... *shrugs*

Det ser ikke fedt ud på min pda ;)

Ellers pænt nok design, men hvis det er dit første så vil jeg forsøge at rede dig nu, drop tables, drop iframes, counters kan jeg nok ikke få dig fra, men atså kig på f.eks http://www.csszengarden.com og http://www.alistapart.com/articles/ og lad dig inspirere og blive opløftet til et højere stadie af webdesign ;)
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. december 2003 - 18:23 #14
Jeg er meget imponeret, hvis dette er din første hjemmeside.

Hjemmesiden fremstår stilren og er let at navigere rundt på.

Hvis jeg skulle komme med et par kommentarer, så er det:

- bryder mig ikke om de centrerede overskrifter. Venstrestil dem, og øg muligvis størrelsen en smule
- Linket "Til forsiden" bør fjernes. Brug i stedet "de-facto standarden" med at lade logoet (øverst tv. jf. "de facto standarden") linke til forsiden. Hvis ikke du vil fjerne linket, så smid det helt ud til venstre sammen med menuen.
- Du behøver ikke at skrive "Navigation>>" og "Vælg et menupunkt". Det er venligt, men det svarer til at der i word står "Menu - klik på et punkt". Det må man forvente at brugerne godt ved. Det samme gør sig gældende (men er måske ikke så naturligt) med "Nyheder>>"  og "Tryk på en nyhed" (hedder måske Klik på i stedet hvis man endelig skal beholde det).
- Menupunkter/nyheder kunne måske markeres med et lille grafiksymbol, der kunne tydeliggøre "klik her". Noget i stil med:

> Menu pkt. 1
> Menu pkt. 2
> Menu pkt. 3

- Du kunne måske vælge at tilføje en "Navigations" linie, så når man har klikket på ex. Lokalforeninger -> Ungdomsgruppen -> Siden sidst står det øverst oppe som

Lokalforeninger > Ungdomsgruppen > Siden sidst

Din side er ikke så dyb så det er "påkrævet" men det kan være rart at se, hvordan man er kommet frem til en artikel.

Men alt i alt en rigtig flot side!

JP
Avatar billede pwm Nybegynder
31. december 2003 - 11:16 #15
Det var da noget man kan bruge til noget... tak for links... dem vil jeg helt sikkert bruge når jeg skal lave en side til mig selv.