Avatar billede Slettet bruger
29. december 2003 - 10:19 Der er 7 kommentarer

Getdate , minus en time

Hej Jeg skal udvælge x-antal poster hvoraf datoen er en time fra eller til. Jeg tænkte på at bruge getdate()-1, men så er desværre en hel dag (24 timer) den tager med. Findes der en måde i SQL hvor jeg kun tager en time fra?
Avatar billede medions Nybegynder
29. december 2003 - 10:57 #1
Du skal hen og kigge på funktionen DataAdd()

//>Rune
Avatar billede Slettet bruger
29. december 2003 - 11:13 #2
Ja, har du et eksempel?
Avatar billede trer Nybegynder
29. december 2003 - 15:17 #3
Du kan caste din date over i en float, og så benytte en brøk på 1/24 til at tage timer - evt. med en between.
Avatar billede -psycho- Nybegynder
30. december 2003 - 11:02 #4
select Dateadd(hh,-1,Getdate())
Avatar billede sunedh Nybegynder
30. december 2003 - 21:31 #5
Jeg undre mig ind i mellem over folks manglede evne til at tænke selv eller undersøge noget. medions kommer med det korrekte svar, men i stedet for at slå op i BOL eller evt. på Google for den præcise syntaks, vil man hellere vente på at der er en anden, der gider gøre det for en. Det kan ikke være noget, der haster specielt meget....
Avatar billede -psycho- Nybegynder
30. december 2003 - 23:39 #6
Du er ikke den eneste sunedh.
Avatar billede trer Nybegynder
31. december 2003 - 12:22 #7
psycho/sunedh> Jeg har også bemærket det :-( Desværre har det altid været sådan... Dog mht MSSQL kan det tænkes, at folk "kun" har MSDB'en hvor EM/QA og BOL ikke er med - og de kender måske ikke MSDN...