Avatar billede mdez Nybegynder
29. december 2003 - 10:16 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

XML load funktion - helst med preload

Jeg har lavet følgende til at hente mine XML-filer:

MovieClip.prototype.getXML = function(xmlFile,xmlPath)
{
    theXML = new XML();
    theXML.ignoreWhite = true;
    theXML.load(_global.contentFolder+xmlPath+xmlFile+noCache());
    theXML.onLoad = function (success)
    {
        if (success)
        {
                processXML(theXML);
                }

Og det vil sådan set fungere fint. Men hvad hvis der skal store filer ned eller brugeren sidder med en træls langsom forbindelse? - Så skal jeg vel have en preloader ind?
Er der en fiks måde at bygge en preloader ind i denne funktion? - altså så jeg stadig bare kan bruge et tomt movieclip med funktionen?
Avatar billede mat Nybegynder
29. december 2003 - 10:51 #1
Uden at være nogen ekspert, ville jeg tro at du skal bruge et loop for at lave en xml-preloader (ihvertfald hvis du er interesseret i at kende getBytesLoaded til et vilkårligt tidspunkt).

Og ovenstående metode virker ikke umiddelbart logisk at have i et loop?
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. december 2003 - 10:51 #2
hej

Jeg kan ikke svare på dit spm. men du behøves ikke at bruge et tomt mc fordi at MainTimeline i virkeligheden osse er et mc. så du vil altid kunne kalde din function derfra.

: ) Jakob
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. december 2003 - 11:00 #3
Da det er en function til et mc, kan man vel lave et dummy mc som kun bruges til at lave selve loopet på. Noget i retning af:

MovieClip.prototype.getXML = function(xmlFile,xmlPath)
{
    theXML = new XML();
    theXML.ignoreWhite = true;
    theXML.load(_global.contentFolder+xmlPath+xmlFile+noCache());
    this.createEmptyMovieClip("looper",999);
    this.looper.onEnterFrame = function(){
        this.loadet = theXml.getBytesLoaded();
        this.total = theXml.getBytesTotal();
        this.procent = this.loaded/this.total*100;
        trace(this.procent);
    }
    theXML.onLoad = function (success)
    {
        if (success)
        {
                processXML(theXML);
                }

Så kan du bruge this.procent til et eller andet grafisk preloader halløj.
Jeg har ikke testet det...
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. december 2003 - 11:02 #4
For en god ordens skyld skal du nok lige slette looper når den er færdig...

MovieClip.prototype.getXML = function(xmlFile,xmlPath)
{
    theXML = new XML();
    theXML.ignoreWhite = true;
    theXML.load(_global.contentFolder+xmlPath+xmlFile+noCache());
    this.createEmptyMovieClip("looper",999);
    this.looper.onEnterFrame = function(){
        this.loadet = theXml.getBytesLoaded();
        this.total = theXml.getBytesTotal();
        this.procent = this.loaded/this.total*100;
        trace(this.procent);
        if(this.procent == 100){
            this.removeMovieClip();
        }
    theXML.onLoad = function (success)
    {
        if (success)
        {
                processXML(theXML);
                }
Avatar billede mat Nybegynder
29. december 2003 - 11:04 #5
Jeg tror du har ret jakwag, men hvorfor så ikke bruge movieclippets egen onEnterFrame istedet for at oprette et helt nyt?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. december 2003 - 11:08 #6
theXML != theXml

Skal lige være samme case...
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. december 2003 - 11:21 #7
for en sikkerheds skyld. Det kan jo være at der allerede er en onEnterFrame på mc'et. Den ville jo elleres blive overskrevet.
Avatar billede barklund Nybegynder
29. december 2003 - 12:15 #8
jakwag >>

Det er helt rigtigt observeret - vi vil jo ikke slette eksisterende onEnterFrame's (men jeg tænkte på det samme)!

nikolajdu >>

theXML = new XML();
trace(theXML == theXml); // de er da ens(?)... ;)

mdez >>

generelt havde jeg lavet et "almindelig" funktion til dette i stedet for at "forurene" MovieClip's prototype.

Skal du da loade XML mange forskellige steder på mange forskellige MovieClip's?
Avatar billede nikolajdu Nybegynder
29. december 2003 - 13:00 #9
Ifølge AS 2 burde der være forskel på upper og lowercase variabler.
Avatar billede jakwag Nybegynder
29. december 2003 - 13:43 #10
... og hvis vi køre med AS2 bør der nok stå:

this.createEmptyMovieClip("looper",this.getNextHighestDepth());
Avatar billede barklund Nybegynder
30. december 2003 - 13:37 #11
Det er ikke AS2 men Flash7 - der er forskel - men ja, det bør der stå ;)
Avatar billede jakwag Nybegynder
09. januar 2004 - 10:24 #12
Fandt du ud af det?!
Avatar billede mdez Nybegynder
10. januar 2004 - 14:00 #13
Ja - 1000tak - mangler lige et svar - benyttede det du (jakwag) præsenterede først :) - smid lige et svar.

og igen - mange tak for alles hjælp!
Avatar billede jakwag Nybegynder
12. januar 2004 - 12:29 #14
velbekommen! : )