Avatar billede sierradriver Nybegynder
28. december 2003 - 23:12 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ny printer - Til studiebrug og lidt fotoudskrifter?

Hej Eksperter

Sidder her og studere printermarkedet, da den gamle under udskrift af julekort satte træskoene og gav op.

Men, den printer jeg havde - HP - var ved at være rigtig gammel, og jeg har derfor ikke haft brug for at tilegne mig viden om hvad der er up-to-date, da den fint klarede alle de opgaver jeg gav den.

Hvad skal man vælge?

Da jeg skal starte på studie til februar, er det vigtigt for mig at den printer hurtigt ved normal kvalitet i sort/hvid (blandet med enkelte grafikstykker)

Samtidig vil jeg gerne have muligheden for at kunne printe nogle billeder i ny og næ, som meget gerne må være i en god kvalitet, men som ikke behøver at være den allerbedste kvalitet.

Da jeg tit laver grafisk produktion på freelance basis, er det vigtigt for mig at den er god til almindelige farveprint, da jeg vil få brug for det i forbindelse med fremvisning af ideer osv.

Og så det krav som jeg har sværest ved at gennemskue i min jagt på ønskeprinteren. Da jeg kommer til at leve på et stramt budget i fremtiden, må printeren ikke storsuge penge ud af lommen på mig i forbindelse med udgifter til blæk, men det kan accepteres at det koster over middel.

Findes der en printer der kan mønstre alle krav - eller ihvertfalde nogle af dem - i et prisleje fra 0-1500 kr.?

MVH. Sierradriver
Avatar billede espersen Novice
29. december 2003 - 00:18 #1
se evt. : http://www.eksperten.dk/spm/438415

det bliver nok en Canon 865
Avatar billede k.harritsoe Nybegynder
29. december 2003 - 03:06 #2
Canon, Epson og HP laver generelt gode printere. Hvis du ofre ca. 800 - 1200 kr tror jeg ikke du bliver skuffet. Dog vil jeg råde dig til at finde printer med separate farver, så du ikke skal smide farve ud, fordi en farve i patronen er brugt.
Avatar billede sierradriver Nybegynder
30. december 2003 - 15:09 #3
Jeg må sige at jeg qua mit gode forhold til min gamle HP, helst vil have HP igen.
Men jeg er ikke sikker på at de stadig laver ligeså gode printere som de har gjort før, måske bange for at kvaliteten ikke er som jeg regner med.
Jeg kan se at Canon i mange tilfælde bliver anbefalet, men jeg ser i de fleste tilfælde ikke nogle god begrundelse på hvorfor de skulle være bedst...?!

Jeg kan godt se fordelen  i at have seperate patroner, men hvordan er økonomien så i forhold til printhoveder osv?
Avatar billede espersen Novice
30. december 2003 - 16:45 #4
printehoveder skulle nu gerne holde sin tid ud (var tidligere et problem - bl.a. min gamle Canon BJC4300)

Se evt. printertest i PC World nr. 9/2003 !!  ret god læsning (har den ikke online)
Avatar billede ole_madsen Ekspert
05. januar 2004 - 11:49 #5
Jeg plejer at anbefale: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484598036

Der foruden at det er en rimelig ny model, bruger separate blækpatroner (som mange Canon printere). det er godt for pengepungen.

Alternativt: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1484598003

Der selv om det er en ældre model, har været meget populær de sidste måneder. Se evt. anmeldelserne på http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1484598003
Avatar billede sierradriver Nybegynder
06. januar 2004 - 00:58 #6
Valget faldt på en Epson C84, fandt en jeg kendte der havde den og tog over og testede den hos ham. Har netop bestilt den, da jeg var meget tilfreds med det jeg så!
Ole smid et svar så får du point.

Espersen, også tak for dit svar. Jeg er ikke sikker på hvordan praksis er omkring det med at dele point ud ved flere svar hvor det går på at der skal foretages et valg af et produkt eller lignende, men hvis du mener at du skal ha nogle point så må du sige til.
Avatar billede espersen Novice
06. januar 2004 - 08:11 #7
Du skal acceptere det/de rigtige svar som har hjulpet dig til en løsning (det er dig der bestemmer fordelingen - den kan fordeles til en, ligeligt eller "skævt").

Bed den/de som kun har lagt en kommentar om at lægge et svar, så de evt. kan få point.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2004 - 11:42 #8
Jeg lægger hermed svar.

Held og lykke med den ny printer.
Avatar billede sierradriver Nybegynder
06. januar 2004 - 11:59 #9
Så lægger jeg nogle point.

Mange tak.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
06. januar 2004 - 12:02 #10
Selv tak.