Avatar billede 4thdimension Nybegynder
28. december 2003 - 15:51 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

probs med iframes

Knokler med at få lidt ting til at åbne i iframes men har lige pludselig lidt probs efter jeg har smækket noget stylesheet på.
Se http://www.4th-dimension.dk/web2.html

Er det fordi man ikke kan åbne noget i en iframe der ikke er i den fil man åbner den fra??

Koden der åbner ser sådan ud:

<tr>
    <td width="144"><div align="center" class="style7"><a href="java script:void(0);" class="style7" onClick="parent.iframe4.location.href='iframe1.html';parent.iframe5.location.href='iframe1.html'">Forsiden</a> </div></td>
    <td width="144"><div align="center" class="style7"><a href="java script:void(0);" class="style7" onClick="parent.iframe4.location.href='4thdimension1.html';parent.iframe5.location.href='4thdimension2.html'">4th dimension</a></div></td>
    <td width="144"><div align="center" class="style7"><a href="java script:void(0);" class="style7" onClick="parent.iframe4.location.href='produkt1.html';parent.iframe5.location.href='produkt2.html'">Produkter</a> </div></td>
    <td width="144"><div align="center" class="style7"><a href="java script:void(0);" class="style7" onClick="parent.iframe4.location.href='portfolie.html';parent.iframe5.location.href='iframe2.html'">Portfolie</a></div></td>
    <td width="144"><div align="center" class="style7"><a href="java script:void(0);" class="style7" onClick="parent.iframe4.location.href='kontakt.html';parent.iframe5.location.href='iframe2.html'">Kontakt</a></div></td>
  </tr>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:14 #1
Jeg har kigger i html koden på din side.. der er ikke nogen iframe..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:14 #2
oops... :)
Glem mit indlæg.. :)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:15 #3
iframe4 mangler.. der er kun iframe 1 til 3:

  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="721" height="160" class="bag1"><iframe width="721" height="160" id="iframe1" name="iframe1" src="iframe1.html" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no"></iframe></td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="721" height="80" class="bag2"><iframe width="721" height="80" id="iframe2" name="iframe2" src="iframe2.html" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no"></iframe></td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
  <tr>
    <td>&nbsp;</td>
    <td width="721" height="240" class="bag3"><iframe width="721" height="240" id="iframe3" name="iframe3" src="iframe3.html" allowtransparency="true" frameborder="0" scrolling="no"></iframe></td>
    <td>&nbsp;</td>
  </tr>
Avatar billede nak-m Nybegynder
28. december 2003 - 16:17 #4
thesurfer: iframe4 og 5 er i iframe3
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:19 #5
En iframe inde i en iframe?? Det er da for sygt :)
Så må det hedde noget i stil med:
parent.iframe3.iframe4.document.location....

Men kan det overhovedet lade sig gøre..?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:20 #6
eller:
parent.iframe3.document.iframe4.location...
Avatar billede nak-m Nybegynder
28. december 2003 - 16:28 #7
parent.iframe3.iframe4.location.href" skulle kunne gøre det
Avatar billede nak-m Nybegynder
28. december 2003 - 16:30 #8
altså fx:

<a href="java script:void(0);" class="style7" onClick="parent.iframe3.iframe4.location.href='portfolie.html';parent.iframe3.iframe5.location.href='iframe2.html'">Portfolie</a>
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:31 #9
Hvad er forskellen på:

parent.iframe3.iframe4.document.location

og

parent.iframe3.iframe4.location.href

?
Avatar billede nak-m Nybegynder
28. december 2003 - 16:35 #10
thesurfer:
Der står "document" i den ene, hvor "document" er udeladt i den anden ;)
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:36 #11
Hehe.. Korrekt.. Men det var ikke det jeg mente :)
Hvad er forskellen på resultatet? :)
Avatar billede nak-m Nybegynder
28. december 2003 - 16:40 #12
Ikke meget vil jeg mene :), der er jo mange måder, man kan udforme det på.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
28. december 2003 - 16:41 #13
Det må roenving forklare, engang når han ser spm'et :)
Avatar billede 4thdimension Nybegynder
28. december 2003 - 17:14 #14
iframe4 ligger i en iframe der hedder iframe3 men jeg prøver lige lidt senere
Avatar billede roenving Novice
28. december 2003 - 21:51 #15
Både parent, iframe3 og iframe4 er window-objekter ...

location er oprindelig (javascript 1 !-) født som et selvstændigt objekt, som ikke havde en tilknytning til andre objekter, men det er senere blevet ændret, så location-objektet er barn af både et window-objekt og af det tilhørende document-objekt ...

Da man normalt kan udelade window. i en henvisning indenfor et window, findes der altså 3 forskellige adresseringer af det samme objekt:

location
window.location og
document.location

-- da det som omtalt er det samme objekt er forskellen altså ens !o]

-- men tilgengæld er href en property på location-objektet og derfor principielt ikke det samme som location alene ...

-- men da location-objektets .toString()-metode er defineret til at svare .href giver det i princippet det samme, også ved tildelinger, da en tildeling af en tekststreng til et location-objekt henføres til href-propertyen !-)
Avatar billede roenving Novice
28. december 2003 - 21:52 #16
(et objekts .toString()-metode er det, objektet skal svare, hvis det bliver spurgt på sin værdi !-)
Avatar billede Slettet bruger
30. december 2003 - 16:25 #17
Avatar billede nak-m Nybegynder
30. december 2003 - 20:43 #18
takker mange gange for point :)
Avatar billede 4thdimension Nybegynder
30. december 2003 - 20:53 #19
np du gamle