Avatar billede henrik14 Nybegynder
18. januar 2001 - 20:01 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!!!!!!!

Hej er der en af jer der ude der ved hvad man skal gøre når ens computer går ud af et spil efter man har spillet i 10 til 15 min

Hilsen henrik14
Avatar billede tarantula Nybegynder
18. januar 2001 - 20:06 #1
Hvilket spil er det og hvilket grafikkort har du ?
Rene
Avatar billede riversen Nybegynder
18. januar 2001 - 20:07 #2
beskriv \"går ud af\"....crasher spillet? eller hvad sker der?
Avatar billede dr_scoop Nybegynder
18. januar 2001 - 20:07 #3
Du bliver nok nødt til at være lidt mere specifik.

Spil, hardware, styresystem etc.

/Dr_Scoop
Avatar billede repsac Nybegynder
18. januar 2001 - 20:10 #4
Yeps ... ellers får du svaret \"lad være med at trykke Alt+Tab\" ...
Avatar billede repsac Nybegynder
18. januar 2001 - 20:12 #5
Forresten ... spm. 44444 lidt pudsigt ikk\'
Avatar billede denboj Nybegynder
18. januar 2001 - 21:13 #6
Man finder ud af nøjagtigt hvilken computer man har og skriver her følgende oplysninger
prosessor//motherboard//grafikkort//fejlbeskrivelse - ingen kan løse et problem der ikke bliver beskrevet
Avatar billede NanoQ Nybegynder
18. januar 2001 - 21:20 #7
Prøv at slå følgende ting fra:

Screensaver
Powersavings
Diverse antivirussoftware

Er du koblet på internettet når det sker? - i så fald, afbryd linien før du starter.

Fjern i det hele taget alt der ligger og kører i baggrunden der ikke er nødvendigt. Kører du Win98/ME skig MSCONFIG og fjern alt unødvendigt fra \"Startup\". Jeg har set lignende problemer på prækonfigurerede Compaq Presarioer. De er fra fabrikken proppet med diverse overvågningssoftware, der burde gøre livet lettere. Sådan hænger det bare ikke helt sammen i virkeligheden.

NanoQ
Avatar billede henrik14 Nybegynder
18. januar 2001 - 21:22 #8
det er en athlon 750Mhz
med et abit ka7-100 bundkort
128 ram
GeForce 2 GTS 64mb

Det er i alle spil, den går bare ud i windows og så kan du bare starte for fra.

Hilsen henrik14
Avatar billede stampeair Nybegynder
18. januar 2001 - 23:31 #9
Det lyder lidt som et varmeproblem med din CPU, der er måske noget galt med din køler på CPU´en, brug et program som i windows, kan fortælle dig hvor varm din CPU
bliver, hvor varm en AMD CPU må blive ved jeg ikke, men det er der helt sikkert andre på eksperten der ved.
Avatar billede stampeair Nybegynder
18. januar 2001 - 23:32 #10
hent en shareware udgave af motherboard monitor, fra nettet.
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 01:53 #11
Først og fremmest, hvor stor er din strømforsyning?
AMD anbefaler minimum 300W af nyere dato.

Som nanoq ganske rigtigt siger bør du sikre dig at du ikke har programmer kørende i baggrunden. Dette er i størstedelen af tilfældende grunden til at et spil \"booter\" ud i Windows igen igen. Jeg går ud fra du allerede kører med Detonator 3 driverne samt DirectX 8.0? Hvis ikke, kan de hentes her:

http://www.nvidia.com/products.nsf/htmlmedia/detonator3.html
http://www.microsoft.com/directx/homeuser/downloads/default.asp

Mit personlige bud ville være at du ikke har fået installeret den pågældende (VIA) GART driver til AGP porten på dit bundkort. Denne skal du have installeret i \"turbo mode\" (AGPx2/x4) for at finde bedste udnyttelse af dit skærmkort.

Hvis du løber ind i problemer, kan du altid tjekke http://www.geforcefaq.com som behandler samtlige vanskeligheder der kan tænkes at forekomme i forbindelse med dit skærmkort. Endvidere bør du tjekke om der findes patches/updates til de berørte spil.

Xtom` =)
Avatar billede henrik14 Nybegynder
19. januar 2001 - 13:36 #12
Min cpu er mellem 25 og 30 grader hele tiden
og jeg har prøvet med mange forskellige driver til både det ene og det andet

Henrik14
Avatar billede henrik14 Nybegynder
19. januar 2001 - 14:52 #13
den er iorden nu
Avatar billede henrik14 Nybegynder
19. januar 2001 - 14:52 #14
ok
Avatar billede xtom2 Nybegynder
19. januar 2001 - 14:54 #15
Ja, kan vi lige få lov at høre hvad der gjorde det?
Avatar billede joe13 Nybegynder
04. februar 2001 - 17:08 #16
>>>xtom´<<<<
hvor finder man (VIA) GART driveren og hvad hjælper den???

Johan