Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
27. december 2003 - 23:15 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Fjern "logon"?

Hejsa :-)

Jeg har et "mindre" problem vedr. en login side... Jeg skal helt have fjernet dette login fra siden så, det som vises efter login bare bliver vist med det samme ( det det øjeblik man åbner siden ).

Jeg giver 30 point til den som gidder at fjerne det login script fra kildekoden som ses nedenunder her... Har selv prøvet, men det gik i ged 2 gange og jeg orker ik at prøve forfra igen...

Kildekoden på ASP-filen:

<body>

<%
strMode = request("mode")
select case strMode

case "godkend"

if session("password") = "test" then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../db/links.mdb")
Set rs = Conn.Execute("UPDATE links SET godkendt = 'ja' WHERE id = " & request("id"))
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect "admin_links.asp"

else
response.redirect "admin_links.asp?mode=login"
end if

case "slet"

if session("password") = "test" then

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../db/links.mdb")
Set rs = Conn.Execute("DELETE FROM links WHERE id = " & request("id"))
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect "admin_links.asp"

else
response.redirect "admin_links.asp?mode=login"
end if

Case "login"

if request.form("password") = "test" then
session("password") = "test"
response.redirect "admin_links.asp"
else
%>

<form action="admin_links.asp?mode=login" method="post">
<table><tr><td><input type="password" name="password"><br><input type="submit" value="login"></td></tr></table>
</form>

<%
end if

case "logout"
session.abandon
response.redirect "admin_links.asp?mode=login"

case else

if session("password") = "test" then

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE godkendt='nej' ORDER BY navn"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../db/links.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<table width='500' cellspacing='2' cellpadding='0'>"
    Response.Write "<tr><td valign=top width='100%' colspan=3 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b>Nye links</b></font></td></tr>"

  Do While Not rs.EOF
        Response.Write "<tr><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href='" & rs("url") & "'>" & rs("Navn") & "</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2>&nbsp;<b><a href=admin_links.asp?mode=godkend&id=" & rs("ID") & ">Godkend</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=admin_links.asp?mode=slet&id=" & rs("ID") & ">Slet</a></b></font></td></tr>"
  rs.MoveNext
  Loop
End If
    Response.Write "</table>"
rs.Close
Set rs = Nothing

else
response.redirect "admin_links.asp?mode=login"
end if

end select
%>

</body>

// Peter
Avatar billede eagleeye Praktikant
27. december 2003 - 23:22 #1
Prøv:

<body>

<%
strMode = request("mode")
select case strMode

case "godkend"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../db/links.mdb")
Set rs = Conn.Execute("UPDATE links SET godkendt = 'ja' WHERE id = " & request("id"))
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect "admin_links.asp"

case "slet"

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../db/links.mdb")
Set rs = Conn.Execute("DELETE FROM links WHERE id = " & request("id"))
Conn.Close
Set Conn = Nothing
response.redirect "admin_links.asp"

case else

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE godkendt='nej' ORDER BY navn"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../db/links.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<table width='500' cellspacing='2' cellpadding='0'>"
    Response.Write "<tr><td valign=top width='100%' colspan=3 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b>Nye links</b></font></td></tr>"

  Do While Not rs.EOF
        Response.Write "<tr><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href='" & rs("url") & "'>" & rs("Navn") & "</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2>&nbsp;<b><a href=admin_links.asp?mode=godkend&id=" & rs("ID") & ">Godkend</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=admin_links.asp?mode=slet&id=" & rs("ID") & ">Slet</a></b></font></td></tr>"
  rs.MoveNext
  Loop
End If
    Response.Write "</table>"
rs.Close
Set rs = Nothing

end select
%>

</body>
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
28. december 2003 - 03:28 #2
Jepsi, virker... Dog fucker den siden "lidt" op på en mystisk måde...

Hvis der ligger en og venter på at blive godkendt via den her side, så bliver den vist rigtigt og virker fint... Men hvis der ikke gør, så skubber den hele siden mærkeligt ud til siden...
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. december 2003 - 11:39 #3
hm ja det er nok fordi den så ikke skriver <table> tag ud men en slut </table> hvis der ingen poster er så prøv at rette de inde i case else til dette så den ikke skriver </table> ud hvis dr inden links er:

case else

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE godkendt='nej' ORDER BY navn"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../db/links.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<table width='500' cellspacing='2' cellpadding='0'>"
    Response.Write "<tr><td valign=top width='100%' colspan=3 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b>Nye links</b></font></td></tr>"

  Do While Not rs.EOF
        Response.Write "<tr><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href='" & rs("url") & "'>" & rs("Navn") & "</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2>&nbsp;<b><a href=admin_links.asp?mode=godkend&id=" & rs("ID") & ">Godkend</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=admin_links.asp?mode=slet&id=" & rs("ID") & ">Slet</a></b></font></td></tr>"
  rs.MoveNext
  Loop
Response.Write "</table>"
End If

rs.Close
Set rs = Nothing

end select
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
28. december 2003 - 14:30 #4
Hm..:

Set rs = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
strSQL = "SELECT * FROM links WHERE godkendt='nej' ORDER BY navn"
strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../../db/links.mdb")
rs.Open strSQL, strDSN, 1  ****** Denne linie giver fejl ******
If Not (rs.BOF Or rs.EOF) Then
    Response.Write "<table width='500' cellspacing='2' cellpadding='0'>"
    Response.Write "<tr><td valign=top width='100%' colspan=3 bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b>Nye links</b></font></td></tr>"

  Do While Not rs.EOF
        Response.Write "<tr><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href='" & rs("url") & "'>" & rs("Navn") & "</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2>&nbsp;<b><a href=linkskontrold.asp?mode=godkend&id=" & rs("ID") & ">Godkend</a></b></font></td><td bgcolor=#e5e5e5><font size=2><b><a href=linkskontrold.asp?mode=slet&id=" & rs("ID") & ">Slet</a></b></font></td></tr>"
  rs.MoveNext
  Loop
Response.Write "</table>"
End If

rs.Close
Set rs = Nothing

end select
%>

Den giver denne fejl:

Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80004005'

[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver]General error Unable to open registry key 'Temporary (volatile) Jet DSN for process 0x410 Thread 0x5a0 DBC 0xd6e9024 Jet'.

/admin/linkskontrold.asp, line 89

Og den giver den i den linie hvor jeg har sat 6 * :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. december 2003 - 14:34 #5
Det er fordi den ikke kan finde database i den folder som er angivet:

strDSN = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)};DBQ="&Server.MapPath("../../db/links.mdb")
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
28. december 2003 - 14:37 #6
Hm... Den findes, men laver lige en fejlfinding her :P
Avatar billede syngre.net-team Nybegynder
28. december 2003 - 14:46 #7
Virker fint nu, takker for hjælpen.. Ved ik hva fejlen hva, men stien passer nu: ../../db/links.mdb for at kunne komme til den :-)

Har også på fornemmelsen at det ik er sidste gang at du kommer til at hjælpe en "nybegynder" i asp hehe, siden du indtil videre har svaret på alle mine spørgsmål *G*

Godt Nytår :-)
Avatar billede eagleeye Praktikant
28. december 2003 - 14:48 #8
Ok, tak for point og godt nytår ;)