Avatar billede silas_j Nybegynder
27. december 2003 - 21:06 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Internet gennem hub

Ok...

Det vi har gjort er at sætte det op således...

Mig & min ven --> Hub --> Modem...

Problemet for os er at vi ikke kan finde modemet, eller finde hinanden...
Det virker dog ikke, og jeg er rimeligt sikker på at fejlen ligger i at vi ikke kan finde modemet, da jeg har prøvet at koble min direkte sammen med modemet (Mig --> Modem)
Og tilføje et nyt modem, men den kan stadig ikke finde det? Hvad kan jeg gøre for at vi kan få det til at køre, og vil det kræve forskellige opsætninger at køre (Mig & min ven --> HUB --> Modem, Mig --> HUB --> Modem, eller Mig --> Modem..?

Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre, har prøvet stortset alt!
HJÆLP..........
Avatar billede raevdal Nybegynder
27. december 2003 - 21:12 #1
Hvilken slags modem er der tale om ?
Er der styr på de kabler er mellem PC og HUB - det lyder lidt mystisk at I ikke kan se hinandens computere. Kan I pinge hinanden ?
Virkede det da du koblede dig direkte på modem ?
Avatar billede chalde Seniormester
27. december 2003 - 22:12 #2
Du skal ikke finde modemmet som hardware hvis det er adsl/kabel/osv.. (går ikke ud fra at i prøver at sætte et dialup modem til en hub)
Der kører internettet via lan.
Dvs at du ikke kan se modemmet som hardware i f.eks windows.

Hvilket internet er der tale om? (tdc adsl f.eks)
Hvilke styresystemer har i?
Avatar billede silas_j Nybegynder
29. december 2003 - 17:59 #3
Vi har begge xp, jeg har home og han har professional...
Ja det er et bredbånds modem, og det er tele2...

Vi kan ikke pinge hinanden, men hvis vi tager modemet ud af uplink, så kan vi godt..?

Kablerne er der styr på, de virkede til de andre ting...
Avatar billede raevdal Nybegynder
29. december 2003 - 18:05 #4
Nu skal man jo passe på mat komme med simple løsningsforslag - men jeg vover pelsen:

Der er nogle hub/switche hvor uplinkporten sidder sammen med en anden port.
Kan det tænkes at eks. uplink og port 1 er de samme ressourcer - og at det er her den ene PC er tilsluttet ?
Avatar billede kenp Novice
29. december 2003 - 18:20 #5
Dvs at i kan begge godt komme på nettet men i kan ikke lave lokal net? hvis det er det så indstallere IPX protokollen på begge maskiner så skulle det hjælpe.
Avatar billede ballsic Nybegynder
03. september 2004 - 09:53 #6
Det er ikke muligt at dele en internetforbindelse til flere PC, gennem en hub. der skal en enhed der er i stand til at modtage oplysninger fra WAN og route dem videre til enheder på LAN siden. Et modem modtager og vidregiver kun en adresse til den enhed der er tilsluttet modemet, som i dette tilfælde er en HUB. Hvis der kun var en PC tilsluttet HUBen, ville denne PC modtage IP-adressen, ved enkelte typer HUBs. Det du har brug for er en Router, som har indbygget en DHCP server, der tildeler Lokale IP-Adresser, således at du kan dele din forbindelse ud til flere computere. Men for at finde ud af om din forbindelse overhovede virker ville det være en god ide at sætte modem direkte til PC. Hvis du ikke der kan oprette forbindelse, kan du evt. ringe til udbyder og bede dem, resette din MACtabel fra deres servere. Da nogle udbydere tjekker MACadresse på de enheder de opretter forbindelse til.
Avatar billede chalde Seniormester
04. september 2004 - 13:32 #7
ballsic -> Sjovt nok sidder jeg med modem->hub->4 stk pcer. Det eneste der kræves, er nok ipadresser fra din udbyder. Hvis du kun har 1 ip, skal du rigtigt nok bruge router.
Avatar billede silas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 15:28 #8
fik ikke løst det
Avatar billede kenp Novice
07. juli 2008 - 16:37 #9
Du vendte jo heller aldrig tilbage...........................
Avatar billede silas_j Nybegynder
07. juli 2008 - 17:41 #10
Nej jeg ved det godt, det beklager jeg. Tråden er temmelig gammel så kan ikke lige huske tingene i detaljer, men havde ikke lige hovedet så meget med dengang ser det ud til.