Avatar billede area404 Nybegynder
27. december 2003 - 16:34 Der er 4 kommentarer

Lidt med tabeller

Hej
jeg kan simpelhen ikke få de tabeller til at stå ved siden af hinanden :-(
De skal stå ved siden af hinanden som søler, men lige nu står de under hinanden, det er jo ikke så smart, så kan man ikke rigtigt sammenlige noget med dem
If RS.EOF then
  Response.write "Tom..." %><font size="1" face="Verdana"><a href="indtast.asp">Indtast info</a></font><%
Else
  Do While NOT RS.EOF
%>
<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="1" width="36" bordercolor="#111111">
<tr>
    <td width="5"><font face="verdana,arial" size="2" color="#0000CC"><%'Response.Write rs("navn")%></font>&nbsp;</td>
    <td width="20" valign="bottom">
    <table width="20" bgcolor="#ccccff" bordercolor="#111111" cellpadding="0" cellspacing="0">
      <tr>
      <td width="20" valign="bottom" height="<%Response.Write rs("kilo")%>"><font size="1" face="Verdana"><br><%Response.Write rs("kilo")%>kg
    <td width="16" valign="bottom">

</font></td></tr></table></td>
<%
  RS.MoveNext
  Loop
  End If
%>
Avatar billede area404 Nybegynder
27. december 2003 - 16:39 #1
søler = søjler
Avatar billede arvin Nybegynder
27. december 2003 - 16:40 #2
Du bliver nød til at lave en tabel der styrer de andre to - Eks:

<table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber1">
  <tr>
    <td width="33%">
    <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber2">
      <tr>
        <td width="100%">&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100%">&nbsp;</td>
      </tr>
    </table>
    </td>
    <td width="33%">&nbsp;</td>
    <td width="34%">
    <table border="1" cellpadding="0" cellspacing="0" style="border-collapse: collapse" bordercolor="#111111" width="100%" id="AutoNumber3">
      <tr>
        <td width="100%">&nbsp;</td>
      </tr>
      <tr>
        <td width="100%">&nbsp;</td>
      </tr>
    </table>
    </td>
  </tr>
</table>
Avatar billede area404 Nybegynder
27. december 2003 - 18:03 #3
Jeg kan ikke se sammenhængen, hvordan vil du gøre? Kan du opstille et helt eksempel?
Avatar billede ellebaek Nybegynder
27. december 2003 - 21:05 #4
<%
If RS.EOF then
  Response.write "Tom..." %><font size="1" face="Verdana"><a href="indtast.asp">Indtast info</a></font><%
Else
  Do While NOT RS.EOF
%>
<table>
<tr>
<td>
<table border="0" cellpadding="2" cellspacing="1" width="36" bordercolor="#111111">
<tr>
    <td width="5"><font face="verdana,arial" size="2" color="#0000CC"><%'Response.Write rs("navn")%></font>&nbsp;</td>
    <td width="20" valign="bottom">&nbsp;</td></tr></table>
</td>
<td>
    <table width="20" bgcolor="#ccccff" bordercolor="#111111" cellpadding="0" cellspacing="0">
      <tr>
      <td width="20" valign="bottom" height="<%Response.Write rs("kilo")%>"><font size="1" face="Verdana"><br><%Response.Write rs("kilo")%>kg
    <td width="16" valign="bottom">

</font></td></tr></table>
</td>
</tr>
</table>
<%
  RS.MoveNext
  Loop
  End If
%>

Sådan her måske ?