Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 10:57 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Genopretning af partition

Da min bærbar er designet til ME, ville jeg prøve at installere det på den anden partition, for at se om mine drivere så ville virke, men da jeg sad og biksede med det, var ME så smart at lægge de to partitioner sammen, men den fattede ikke at formatere det, da der skete en fejl. Hvordan får jeg den partition tilbage, så jeg kan genoprette mine gamle filer som lå på den parti..

Håber der er nogen der ved hvad jeg snakker om, for det skulel gerne fikeses, det problem..
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 11:27 #1
jeg ved ikke om partion magic kan klare den opgave for dig. men jeg forstår ikke rigtigt har du formatteret en partion. og hvordan ser det ud nu!!
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 12:19 #2
Jeg kan ikke komme ind i windows, men kan Partion magic godt kører i dos ?
Jeg startede med at have to forskellige parti.. men da jeg skulle prøve at installere Me, så har den lagt de to partitioner sammen, men ikke formateret den, så alt data ligger der vel endnu, det skal bare fiskes frem på en el. anden mærkelig måde.
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 12:31 #3
installerede den me fuldt ud eller , måske er der nu 2 styresystemer.så du bare skal vælge hvilket du skal boote på.
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 12:34 #4
I virkeligheden skal du jo bare boote op på en diskette, og så dele din hdd som den så ud før,
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 13:50 #5
Den kan jo ikke skrive på den disk, når den har lavet en ny uformateret parti, så hvis jeg installerer ME fuldt ud, så formatere den hele drevet, og overskriver de gamle filer, og så kan jeg slet ikke få dem tilbage.
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 14:02 #6
I virkeligheden skal du jo bare boote op på en dos diskette, og så dele din hdd som den så ud før,altså dele den (din hhd i dos )sådan ca som den så ud før
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 14:05 #7
Det skulle hjælpe? Den har jo stadig fjernet indexen over de to drev, og den kan jeg jo ikke bare få tilbage uden et program der er lavet til det.
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 14:09 #8
Du lave jo en ny i dos når du partionere den.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 14:11 #9
Begge partitioner var NFTS, skal jeg så ikke lave den på 2k el. Xp cd i boot området ?
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 14:13 #10
xp jo, en rigtig god idee,
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 14:14 #11
skal lige til købmaden
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 14:55 #12
Nu har jeg lavet begge parti sådan ca. som de var før, men hvordan bringer jeg min index tilbage ?
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 15:10 #13
Hvordan har du gjordt det!!
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 15:54 #14
Gjort hvad ? Lavet partitionerne ? Jeg slettede den store parttion, som den lavede ved at lægge de to andre sammen, og så lavede jeg to manuelt med NFS
Avatar billede kop Nybegynder
27. december 2003 - 16:13 #15
på den ene må der da ligge et styresystem det som du brugte før du begyndte at installere me.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. december 2003 - 18:39 #16
Øhh, hvad er det lige du mener ?
Avatar billede kop Nybegynder
28. december 2003 - 00:17 #17
jeg mener der må ha været et et styresystem på dit Cdrev før du begyndte men ME
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
28. december 2003 - 10:55 #18
Der var Xp, og 2k på det andet drev.
Avatar billede kop Nybegynder
28. december 2003 - 13:51 #19
på vilkt drev ligge det du gerne vil gemme .
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
28. december 2003 - 15:03 #20
C: El. det hed det gamle drev, men der har jo været lavet ny partition osv. Men har fundet nogle Recover programmer, men kan bare ikke få den til at køre nogen af dem i dos.
Avatar billede kop Nybegynder
28. december 2003 - 15:36 #21
men en ny partion sletter jo det som ligger på den del af hhd som før hed c:
kan du ikke stikke  en  win 98 2 diskette i oP boote op på den. så skriver C:-enter så skriver du dir nå den blinker på en c promt. med  dir kan du så se det som ligger på drevet
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
28. december 2003 - 15:44 #22
Øhh ? Har du nogen sinde prøve at slette et partition, og lave en ny, og kigge på den ? Når du har slettet en partition, sletter den indexet over den, og du kan derfor IKKE se det med det blotte øje. Har skam prøvet de metoder, og partitionen er underlig nok tom.

Skal bare have fundet en boot disk som så også giver en lov til, at køre andre programmer via. floppydisk. Ved ME install, bliver man smidt ud i dos, hvis man vælger support uden cd el. med for den sags skyld, men der kan jeg ikke gøre så meget, da den ikke tillader at jeg kører andre programmer i det område.
Avatar billede kop Nybegynder
28. december 2003 - 16:08 #23
Nu begynder det at blive svært, for at partioner dele af en hhd behøver man jo ikke at slette den . men du har da ikke fdisket.vel
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
28. december 2003 - 16:10 #24
Har kørt Fdisk på det ene drev, da begge var NFTS, men det fattede den åbenbart hat af, men drevet er stadig ikke formattet.
Avatar billede kop Nybegynder
28. december 2003 - 16:12 #25
jeg er bange fo at f disk sletter hele disken i et hug
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
28. december 2003 - 17:26 #26
Hmm.. Godt nok bruger Fdisk lang tid på at lave en fat partition, men de der Recover programmer søger alle sektore igennem, for at finde data efter hvad jeg har fået afvide, så det burde være ligemeget, da dataen ikke er blevet overskrevet med noget andet.
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 00:25 #27
HMmmm jeg ha fundet et program der hedder recover from ntfs. fdet må være det du skal bruge øjeblik!!>>>>>>>
Avatar billede kop Nybegynder
29. december 2003 - 00:36 #28
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
29. december 2003 - 22:46 #29
Det program har jeg allerede, men har ikke prøvet det endnu, da jeg ville finde noget der kunne køre i dos, så jeg ikke skulle overskive noget på disken
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
30. december 2003 - 16:24 #30
Nå, har fået det fikset. Kørte en af de mange programmer jeg havde fundet og så fandt den alt det gamle der havde ligget på disken. Meget smart må man da sige.
Avatar billede kop Nybegynder
30. december 2003 - 20:04 #31
Dejligt at høre at du er oppe at køre igen. godt nytår.
Avatar billede sonybodyguard617 Nybegynder
27. november 2006 - 17:35 #32
Programmet er GetbackfromFat el. GetbackFromNTFS.