Avatar billede albjerre Nybegynder
26. december 2003 - 01:06 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

I-Frame bliver ikke maksimeret i højden

Jeg har et problem med at få en i-frame til blive maksimeret i højden.

Hvis man klikker på f.eks. "billeder", kan man se, at framen slet ikke går ned til bunden af browseren. Hvad kan jeg gøre for at ændre dette?
Avatar billede albjerre Nybegynder
26. december 2003 - 01:08 #1
Hjemmesiden er her:

http://pos.allanbjerre.dk
Avatar billede roenving Novice
26. december 2003 - 01:18 #2
Du har jo lissom ikke fortalt iframen at den skal være stor ?-)

width er 100 % men højden er jo aldrig sat ...

Hvis du vil have et element til at være fuld højde, skal du huske at sætte det omkransende positionerede elements højde til det du vil udfylde, så typisk vil man have brug for:

html,body{height:100%}
Avatar billede albjerre Nybegynder
26. december 2003 - 01:25 #3
Jeg har nu prøvet både at sætte højden på body til 100% og højden på i-framen til 100 %. Intet af det virker...
Avatar billede roenving Novice
26. december 2003 - 01:56 #4
Den er da præcis 100 % af browserens højde ?-)
Avatar billede albjerre Nybegynder
26. december 2003 - 01:58 #5
Ja i Mozilla er den... det ser sgu ikke alt for smart ud. I IE6 er der slet ingen forandring.
Avatar billede roenving Novice
26. december 2003 - 01:59 #6
Prøv for sjov at sætte en border-bottom:1px solid white; ind på dit iframe-tag, så kan du se det !-)

-- desværre virker den øvelse kun, som du ønsker det i IE, hvis du undlader at fortælle den, at den skal følge reglerne !-|
Avatar billede albjerre Nybegynder
26. december 2003 - 14:56 #7
Jeg vil bare gerne have den i-frame til at gå ned til bunden af browseren. Er der slet ikke nogen, der kan hjælpe mig?
Avatar billede roenving Novice
26. december 2003 - 18:44 #8
Så skal der scriptes til det, for css-standarden understøtter det ikke ...
Avatar billede albjerre Nybegynder
26. december 2003 - 22:51 #9
Nu har jeg ledt og ledt og har til sidst fundet et java-script, der kan resize min I-frame...

...Det eneste problem er, at det kun virker i Mozilla.

Mit script ser ud således:

<script type="text/javascript" language="javascript">

function getClientHeight() {
    return (typeof window.innerHeight != 'undefined') ?
                innerHeight :
            (document.documentElement && typeof document.documentElement.clientHeight != 'undefined') ?
                document.documentElement.clientHeight :
            (document.body && typeof document.body.clientHeight != 'undefined') ?
                document.body.clientHeight :
                null;
}

onload = onresize = function() {
  var hgt, cH = getClientHeight();
  var dm = 25; //differentmargins
  var hb = 16; //headlinebar
  var hl = 100; //headline
  var cb = 16; //contentbar
  if ((hgt = cH - (dm + hb + hl + cb)) > 0)
  document.getElementById('iframe').style.height = String( hgt + 'px');
}

</script>

Og min I-frame (ikke så vigtigt):

<?php #Content

if (!$menu) {

echo "<iframe name='main' id='iframe' src='page";
echo "0";
echo ".php' width='100%' frameborder='0'>
      </iframe>";

} else {

echo "<iframe name='main' id='iframe' src='page";
echo "$menu";
echo ".php' width='100%' frameborder='0'>
      </iframe>";

}

?>
Avatar billede roenving Novice
27. december 2003 - 02:17 #10
Prøv med:

function getClientHeight(elm) {
    return elm.offsetHeight;
}

-- og

  var hgt, cH = getClientHeight(document.body);
Avatar billede albjerre Nybegynder
27. december 2003 - 10:30 #11
Hvordan smider jeg koden ind i det samme javascript, så det virker både til Mozilla og IE?
Avatar billede albjerre Nybegynder
27. december 2003 - 11:34 #12
Ja, nu virker den kode, som jeg selv fandt, altså både i IE og Mozilla...

...Så da jeg selv fandt løsningen, kan du jo ikke få nogen point roenving.
Avatar billede roenving Novice
27. december 2003 - 22:29 #13
?-)