Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 14:50 Der er 31 kommentarer og
1 løsning

Online...

jeg vil gerne have at man kan oprette et bruger navn og når man har gjort det skulle man kunne logge sig ind...
og på siden skulle man kunne se hvem der er logget ind!

/The Klumpie
Avatar billede nil.dk Nybegynder
18. januar 2001 - 14:52 #1
Det kan du nemt gøre med en Access-database og lidt INSERT og SELECT.
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 14:53 #2
lidt mere begrundet svar!!!
Avatar billede dna Nybegynder
18. januar 2001 - 14:54 #3
Det er faktisk hamrende nemt... kig lidt på diverse sider om asp, hvis ikke du ved noget om det i forvejen, og vupti efter 10 timers arbejde/studering har du lavet et system...

dna
Avatar billede nil.dk Nybegynder
18. januar 2001 - 14:55 #4
http://www.activeserverpages.dk har nogle meget gode beskrivelser af netop disse ting
Avatar billede dna Nybegynder
18. januar 2001 - 14:55 #5
....desværre er der ved at opstå en noget grisk stemning her på eksperten, så folk vil efterhånden have penge for at lave sådanne ting..!

Jeg har desværre ikke tid, da jeg selv har meget arbejde for tiden !!

dna
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 14:55 #6
ja ja det kan du saktes sige.. men hvis det er så nemt kunne du måske fortælle mig det!!!!
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 14:58 #7
der er altså ingen der kan give et ordenligt svar!!
Avatar billede wisen Nybegynder
18. januar 2001 - 15:00 #8
Rolig nu. Har du prøvet på http://www.activeserverpages.dk ? Der ligger som \"nil.dk\" siger, en masse gode ting...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
18. januar 2001 - 15:01 #9
klumpie2 -> Kan godt lave et login system hvor man kan oprette og logge ind....men ved ikke helt med hvor man kan se hvem der er logget ind....
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. januar 2001 - 15:03 #10
brug update til en bruger der er logget ind , her kan du sætte værdien til 1 f.eks.

så kan du benytte update igen til at sætte værdien til 0.
Avatar billede dna Nybegynder
18. januar 2001 - 15:03 #11
Ok... hvad du skal bruge for at lave et loginsystem er følgende:

- en database for at oprette brugerne i
- en aspside til at indsætte brugerne i databasen, gøres ved hjælp af en INSERT kommando
- en aspside til visning af online-brugere, hvor du skal bruge en application fra .asa filen vil jeg tro..! (har ikke lige lavet det præcist selv)

Det er de punkter som du skal arbejde med efter min mening....

dna
Avatar billede wisen Nybegynder
18. januar 2001 - 15:03 #12
Du kan evt. benytte en sessionsvariabel til at holde øje med hvem der er logget ind...
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 15:03 #13
ja ja den kender jeg godt, men jeg kan ikke finde ud af aps, php, perl ovs. jeg er kun god til html og derfor er det meget svært!!!
Avatar billede keysersoze Guru
18. januar 2001 - 15:04 #14
well... netcoders er også et ganske udemærket sted at lede... ellers kan du også prøve at kontakte mig (se evt mit minisite...)
Avatar billede wisen Nybegynder
18. januar 2001 - 15:05 #15
Ja, så ville \"activeserverpages\" være et godt sted at starte.....
Avatar billede nil.dk Nybegynder
18. januar 2001 - 15:05 #16
Ja, så har du nok noget du skal have lært inden du kan lave den slags
Avatar billede ellebaek Nybegynder
18. januar 2001 - 15:06 #17
er det så ikke en meget meget avanceret opgave at kaste sig ud i ...?
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 15:08 #18
jo men hvis der nu var en der viste hvordan man kunne lave sådan noget hurtigt nemt...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
18. januar 2001 - 15:08 #19
klumpie -> Kunne du nøjes med et login system ?
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 15:10 #20
ja hvis det virker næsten lige som dit.. er det okay... jeg har sort bg
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
18. januar 2001 - 15:11 #21
klumpie -> Ok ;o)
Avatar billede dna Nybegynder
18. januar 2001 - 15:11 #22
wisen: Hvordan med den session variabel.. jeg har et bruger system, hvor den ligger alle brugerne der er online ind som session
(\"bruger\") = \"DeresNavn\"

hvordan henter jeg alle dem som så er aktive ?

dna
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 15:13 #23
ved det ikke... jeg er kun god til html
Avatar billede wisen Nybegynder
18. januar 2001 - 15:15 #24
dna >> Ja, så langt har jeg ikke tænkt :-(  Det kan da slet ikke lade sigt gøre med en sessionsvariabel...
Avatar billede dna Nybegynder
18. januar 2001 - 15:16 #25
skrev oxo til wisen...
Avatar billede dna Nybegynder
18. januar 2001 - 15:17 #26
wisen: nej, det tænkte jeg oxo over..! Måske kan det.. ligger det lige ud i et spm til alle eksperter !!

dna
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 15:17 #27
hvorfor???
Avatar billede klumpie2 Nybegynder
18. januar 2001 - 15:23 #28
Hallo!!!!!
Avatar billede keysersoze Guru
18. januar 2001 - 15:41 #29
det som du søger skal laves med enten asp eller php for at det virkelig kører - så må du vælge om du vil lære lidt nyt programmering eller undvære...

jeg mener også at der findes nogle stykker med java-script, men det holder ikke i længden. Og har du først lavet det system du søger her, så kommer der med garanti også nogle andre ting, som også kræver asp eller php - så kan du lige så godt starte fra enden af..
Avatar billede keysersoze Guru
18. januar 2001 - 15:54 #30
med så med at hjælpe os lidt så vi ved hvad du vil/ikke vil...
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
18. januar 2001 - 16:02 #31
Kan du bruge det her:

Opret en bruger:
http://bekhoj.dk/x/44373/opret.asp

Login :
http://bekhoj.dk/x/44373/login.asp

Den beskyttede side man kun kan se når man er logget ind:
http://bekhoj.dk/x/44373/beskyttet.asp
Avatar billede bjarke-b Nybegynder
18. januar 2001 - 16:55 #32
Jeg har sendt filerne til dig, andre der vil have dem så send lige en mail til bjarke@bekhoj.dk