Avatar billede wickedd Juniormester
24. december 2003 - 21:00 Der er 25 kommentarer og
1 løsning

Min mus er underlig

Dejligt med en pause fra al maden .. :p

Nå men nu til spørgsmålet:
Jeg har for et par dage siden købt dette produkt http://www.logitech.dk/index.cfm?countryid=4&languageid=15&page=products/details&contentid=6498&crid=486&detail=2 , som også er min første optisk mus jeg har kørt med.

Nogle gange reagere musen ikke når man flytter rundt på den.
Det er kun et halvt sekundt af gangen, men det er altså ved at være pænt irreterende!

Hvorfor gør den det? Og kan man få den til at holde op med det også?
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
24. december 2003 - 22:21 #1
Hvilket underlag kører du på?
Avatar billede wickedd Juniormester
24. december 2003 - 22:30 #2
Bare en almindelig musemåtte (købt i går)
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. december 2003 - 02:40 #3
Det er når den har ligget stille et kort øjeblik. Så afbryder den nemlig strømmen af sparehensyn og vågner først op igen, når den bevæges.

Sådan er nogle af de trådløse, optiske mus.

Sørg for at modtageren står så tæt på musen som muligt og ikke i umiddelbar nærhed af strømførende ledninger. (dette løser ikke problemet, men gør det værre hvis forholdene er modsat det anbefalede)
Avatar billede wickedd Juniormester
25. december 2003 - 03:08 #4
Jamen jeg bevæger den jo hele tiden når jeg sidder og laver alverdens grafik.
Derfor er det hamrende irreterende at den lige pludselig ikke gider bevæge sig, selvom knappen på musen bliver holdt nede når jeg trækker ting rundt...

Det er noget underligt noget syns jeg
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
25. december 2003 - 12:25 #5
Her du kigget om der sidder noget skidt i nærheden eller på linsen?
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
25. december 2003 - 12:25 #6
Her = har
Avatar billede wickedd Juniormester
25. december 2003 - 16:18 #7
Jeg har blæst luft derind, hjælper ikke
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
25. december 2003 - 17:21 #8
Hm.... Ok. Har du de nyeste drivere?
Avatar billede wickedd Juniormester
25. december 2003 - 17:22 #9
Det er dem som windåze har installeret som jeg bruger, da jeg afinstallerede de andre efter den begyndte på det her pjat.
Virker dog ikke
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
25. december 2003 - 17:51 #10
Prøv at downloade de nyeste.
Avatar billede victor-1 Nybegynder
25. december 2003 - 20:45 #11
Avatar billede ird Praktikant
25. december 2003 - 20:46 #12
Du skal IKKE bruge drivers udgivet af logitech!

De laver ikke andet end lort på din pc
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
25. december 2003 - 22:28 #13
Nårh! Det må jeg nok sige! Virker da ellers fint på min!
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. december 2003 - 22:30 #14
hvad med batterierne på musen er de ved at være "flade" ???

men ellers kan det være hvis underlaget (musemåtten) er meget blank, så kan problemet også opstå...
Avatar billede wickedd Juniormester
25. december 2003 - 23:17 #15
Batterierne er helt nye, og musemåtten er af den bløde type... Så der er ingen blanke sider på den.

Måske er det bare noget skod jeg har købt, så det kan da godt være at de får det igen når det ikke virker ordentligt
Avatar billede phpwiz Nybegynder
25. december 2003 - 23:19 #16
jeg har det samme udstyr, det kører perfekt hos mig, direkte på bordpladen uden noget. aldrig problemer.
Avatar billede thegreatnerd Nybegynder
25. december 2003 - 23:33 #17
ramlev.dk >
Ja... Det samme har jeg! Og med deres drivere og det hele. Virker nu fint!
Avatar billede ird Praktikant
26. december 2003 - 09:30 #18
prøv lige at fjerne de drivers jeg foresæå og se!
Avatar billede ird Praktikant
26. december 2003 - 11:18 #19
stavefejl er gratis *G*
Avatar billede kenn-s Nybegynder
26. december 2003 - 11:26 #20
Prøv at se om der kører FindFast i baggrunden når  det sker!
Avatar billede wickedd Juniormester
27. december 2003 - 05:58 #21
FindFast ?
Avatar billede kenn-s Nybegynder
27. december 2003 - 18:16 #22
I msconfig kan du fjerne fluebenet fra FindFast. Det er en indekseringstjeneste slå den fra.
Avatar billede wickedd Juniormester
30. december 2003 - 06:30 #23
Jeg prøver lige
Avatar billede wickedd Juniormester
30. december 2003 - 10:08 #24
Hmmm ^^ kenn-s, har endnu ikke oplevet sådan en tingest endnu , efer jeg prøvede tid trick ... testere videre .)
Avatar billede wickedd Juniormester
30. december 2003 - 14:03 #25
wow endnu ikke :) tror sgu det virker perfet nu
kenn-s, smid et svar, tror sgu dit lille tip løste mit problem :)
Avatar billede kenn-s Nybegynder
30. december 2003 - 15:29 #26
Altid glad for at kunne hjælpe!