Avatar billede cyberoptic Nybegynder
18. september 1999 - 17:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvorfor virker min DateDiff ikke i en For Next sætning? *HASTER*

Jeg har følgende kode:

For i = 1 TO 25

oldtime = Application("SC_" & ID & "_Tid_" & i)
forskel = DATEDIFF("s","" & oldtime & "", Time)
If forskel > 10 Then
Response.Write("For STOR!")
Else
Response.Write("TILPAS!")
End If
Next

Men når jeg kører koden får jeg den her fejl:

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: '[string: ""]'

Det underlige er at funktionen virker fint hvis man kun kører den én gang uden for den For NExt sætning....Der er lige så snart den bliver sat ind i en For..Next sætning elelr en Do While så komemr den med fejl.

Håber nogen kan se fejlen i den her eller finde en anden måde at gøre det på
Avatar billede meelby Nybegynder
18. september 1999 - 17:30 #1
Jeg tror det er dine "" der er problemet, MEN jeg er ikke sikker! - prøv med med:

For i = 1 TO 25

oldtime = Application("SC_" & ID & "_Tid_" & i)
forskel = DATEDIFF("s", oldtime, Time)

If forskel > 10 Then
Response.Write("For STOR!")

Else
Response.Write("TILPAS!")

End If
Next
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
18. september 1999 - 17:33 #2
Så får jeg denne fejl

Microsoft VBScript runtime error '800a000d'

Type mismatch: 'oldtime'
Avatar billede flemming Nybegynder
18. september 1999 - 18:42 #3
Det skyldes sandsynligvis at der ikke er nogle værdier i din applikations variable (tom).

Det kunne være rart at få et linie nummer hvor fejlen forekommer.

Prøv at skrive værdien af dine application("...") ud så du kan se om de indholder noget gyldigt.

/Flemming
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
19. september 1999 - 12:30 #4
ahhh...selvfølgelig...jeg kigger lige på det indne jeg accepterer :)
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
19. september 1999 - 12:48 #5
damn!...det kunne jeg ha' sagt mig selv...den kan selvfølgelig ikke tjekke om der er en forskel når variablen er tom..DOH!...men tak for hjælpen :)