Avatar billede tichicken Nybegynder
24. december 2003 - 14:32 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

LCID virker ikke

Hej

Når jeg uploader min side til mit webhotel skriver den dato og tid som amerikansk... så jeg f.eks får: Wednesday, December 24, 2003

Jeg prøver så at skrive:

Session.LCID = 1030 i toppen af siden, men så får jeg denne fejl:

Error Type:
Session object, ASP 0219 (0x80004005)
The specified LCID is not available.
/forum/reply.asp, line 2

Hvad er der galt?
Avatar billede drago Nybegynder
24. december 2003 - 16:15 #1
Hej tichicken!

Har selv haft samme problem. Det er vist fordi den server du kører det på ikke "understøtter" 1030 koden (=Dansk kode) - Nok en SUN/Apache-Chili server du kører på. Men da er du nød til at bruge nogle "kendte" LCID intergers. Som f.eks. den franske: 1036 så jeg vil anbefale du ændre den linje til:

<%
Session.LCID = 1036
%>

Håber det så virker for dig :)
-Drago
Avatar billede tichicken Nybegynder
24. december 2003 - 16:57 #2
ja :D men det er jo ikke særlig smart :D skulle jo gerne være på dansk.

Er der så ikke andet at gøre?
Avatar billede danq Nybegynder
25. december 2003 - 16:43 #3
Desværre ikke.. med mindre du kan kontakte udbyderen og få ham til at understøtte 1030... men ellers så mener jeg da også at fransk og dansk standard er den samme.. men måske tager jeg fejl.. ;D
Avatar billede tichicken Nybegynder
25. december 2003 - 16:55 #4
kan godt være jeg gør noget forkert :D men jeg forstår ikke meget af fransk:

mercredi 24 décembre 2003
Avatar billede danq Nybegynder
25. december 2003 - 16:57 #5
heh.. ser ud til at du selv er nød til at lave en funktion der skriver dansk dato.. :D
Avatar billede drago Nybegynder
25. december 2003 - 17:13 #6
Ja, det er jo klart - Det er pga. onsdag hedder mercredi på fransk. Men som dang siger det - Er en funktion den eneste udvej...

Her kan du kigge på:

Quote=EAGLEEYE:

arrMonth = Array("Januar", "Febuar", "Marts", "April", "Maj", "Juni", "Juli", "August", "September", "Oktober", "november", "December")
arrDay = Array("Søndag", "Mandag", "Tirsdag", "Onsdag", "Torsdag", "Fredag", "Lørdag")
dato = now()
datoStreng = arrDay(WeekDay(dato)-1) & " d. " & day(dato) & ". " & arrMonth(month(dato)-1) & " " & Year(dato)
Response.Write "datoStreng = " & datoStreng

Eller kigge i tråd: http://www.eksperten.dk/spm/207316

-Drago
Avatar billede drago Nybegynder
25. december 2003 - 17:14 #7
Det sidste er selvf. ikke en funktion - Men en lettere udvej...
Avatar billede tichicken Nybegynder
25. december 2003 - 17:39 #8
okay :D jeg takker...har alligevel klaget :D kan være jeg selv skal finde et bedre sted at have min side..