Avatar billede larzy Nybegynder
24. december 2003 - 05:26 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

LOAD DATA: hvordan loader jeg en database fil på en ny server

Jeg har eksporteret min database fil fra en server og så via ftp lagt den på en anden server. Jeg har så forsøgt med forskellige variationer af

LOAD DATA LOCAL INFILE 'my_db.sql' INTO test;

hvor test er en tom database på den nye server. Men jeg får fejlen:
ERROR 1064: You have an error in your SQL syntax.  Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'test' at line 1

hvad er der galt?

er der en anden fremgangsmåde der er lettere for at flytte en database fra en server til en anden.
Avatar billede larzy Nybegynder
24. december 2003 - 05:31 #1
jeg logger ind på serveren via SSH og kommunikere med mysql via en unix shell
Avatar billede arne_v Ekspert
24. december 2003 - 09:17 #2
Du kan også bruge:

mysql ... < my_db.sql

(... er brugernavn/password/database)

Vigtigt: har du FTP'et filen som text (ascii) og ikke som binary (image)?
Avatar billede larzy Nybegynder
25. december 2003 - 10:01 #3
jeg har prøvet med kommandoen:

mysql -h localhost -u username -p old_database.sql

men jeg får fejlen:
ERROR 1102: Incorrect database name 'larsjessen_dk.sql'

jeg har prøvet at ftp både som binary og text med samme resultat. Hvad skal det være?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. december 2003 - 20:08 #4
Det er:

mysql -h localhost -u username -p database < old_database.sql
Avatar billede larzy Nybegynder
26. december 2003 - 15:22 #5
super - det løste problemet!

tak for det - hvis du lige laver et svar, så ka jeg gi dig dine point.
Avatar billede arne_v Ekspert
26. december 2003 - 15:28 #6
svar