Avatar billede ullum Praktikant
23. december 2003 - 16:52 Der er 10 kommentarer og
3 løsninger

include file virker ikke

tillad en stakkels amatør at få svar på følgende:
Hvorfor virker min "include file" kun når jeg starter ie fra dreaw. og ikke hvis jeg klikker direkte på filen template

<?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?>
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

mvh
<head>
<title>template</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" />
</head>

<body>
<!--#include file="file:///C:/Dreamweaver_sites/test1/Design/links.test.htm" -->
</body>
</html>
Avatar billede ullum Praktikant
23. december 2003 - 17:54 #1
http://www.futurecom.as/elvstroem/
prøver noget tilsvarende her
Avatar billede ullum Praktikant
23. december 2003 - 17:58 #2
nej jeg gør ikke alligevel
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. december 2003 - 19:06 #3
Du skal være opmærksom på, når du bruger include om det er file eller virtual sti du bruger.

Ved file skal du passe på ikke at ændre filernes indbyrdes placering, hvorimod det behøver du ikke at tænke på ved virtual. Der skal blot angive hele stien.

File
<!--#include file=".../links.test.htm" -->

Virtual
<!--#include virutal="/Design/links.test.htm" -->

:-) karsten_larsen
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
23. december 2003 - 19:15 #4
Men det kan godt lade sig gøre.
:-) k_l
Avatar billede ullum Praktikant
24. december 2003 - 07:17 #5
jeg kan ikke få det til at virke

jeg kan ikke se nogle steder at jeg kan vælge mellem file eller virtual, det kan jeg så ændre i code view men det er skrevet i gråt og opfattes som en kommentar (comment)
Avatar billede bojohansen Nybegynder
24. december 2003 - 13:19 #6
Når du har klikket for at indsætte et SSI (include fil) så kan du forneden i den dialog box vælge om det skal være Relative to : Site root eller File, her vælger du site root, så er det Virtual.

Men det link her :
<!--#include file="file:///C:/Dreamweaver_sites/test1/Design/links.test.htm" -->
er forkert hvis det skal ligge online.

Du har sikkert indsat det inden du havde gemt din side.
Slet det igen, og prøv at indsætte det igen som beskrevet ovenfor.
Avatar billede franzy Nybegynder
24. december 2003 - 13:25 #7
Så vidt jeg ved skal du bruge en noget server til at include. Måske kan dreamweaver gøre dette men det er ikke sikkert at dit os kan.
Avatar billede ullum Praktikant
25. december 2003 - 08:27 #8
ok nu lysner det.
relative to ændre fra file til virtual.
I hjælp står der også at der skal en server til at indlæse filen, så hvis det liggger lokalt går den ikke.
Det der undrede mig lidt var at det ligger som comment i code view men det skal man nok bare lære at leve med
franzy, vil du ikke også have del i festen
Avatar billede franzy Nybegynder
25. december 2003 - 09:39 #9
festen...!

Grunden til at det er en comment er at det ikke er html-standard. Sådan at hvis serveren ikke kan finde ud af SSI går brokker den sig ikke over fejl i koden. Det samme er gældende ved java-script. Det er også i en comment sådan at browsere der ikke kan finde ud af java ikke bliver forviret.
Avatar billede ullum Praktikant
25. december 2003 - 14:02 #10
så lærte jeg lidt igen, var spm. stillet i den rigtige kategori eller vil det være bedre et andet sted?
Avatar billede franzy Nybegynder
25. december 2003 - 14:05 #11
Eftersom det var et spørgsmål til noget i dreamweaver så er det rigtig nok placeret vil jeg mene. Og du fik også dit svar så helt galt kan det ikke have været.

P.S. Tak for point :)
Avatar billede karsten_larsen Praktikant
25. december 2003 - 15:01 #12
Et andet sted ville være asp/php ifht. include, men når det er under DW, så er det her.
Takker for point.

:-) karsten_larsen
Avatar billede ullum Praktikant
26. december 2003 - 09:16 #13
mig der takker