Avatar billede mhb Nybegynder
18. januar 2001 - 12:06 Der er 13 kommentarer og
1 løsning

styleshetts

Kan man definere font og farve og størrelse i body tagen i et externt stylesheet

Mads
Avatar billede stig3 Mester
18. januar 2001 - 12:08 #1
ja

BODY      {font-family: \"MS Sans Serif, Sans Serif, Arial, Helvetica\";  color: 000000}

Avatar billede barlach Nybegynder
18. januar 2001 - 12:08 #2
ja, f.eks.

body        {
    font-family: elephant, Sans-Serif;
    font-size: 14px;
    font-style: normal;
  font-variant: normal;
  font-weight: normal;
  background-color : white;
  background-image: URL(images/venstrek.gif);
  background-repeat: no-repeat;
    background-position: left;
    margin: 40px;
    }
Avatar billede htx98i17 Professor
18. januar 2001 - 12:09 #3
hvorfor vil du gøre det i bodytaggen?
Avatar billede mhb Nybegynder
18. januar 2001 - 12:10 #4
hvordan med størrelsen??
Det du skriver virker også her

Mads
Avatar billede barlach Nybegynder
18. januar 2001 - 12:11 #5
font-size: 14px;
Avatar billede mhb Nybegynder
18. januar 2001 - 12:19 #6
hvorfor vil den ikke acceptere font size i bodyen?
Avatar billede barlach Nybegynder
18. januar 2001 - 12:21 #7
huh?..det burde den da også gøre. Hvilken browser bruger du ?
Avatar billede mhb Nybegynder
18. januar 2001 - 12:22 #8
exsp.5,0
Avatar billede barlach Nybegynder
18. januar 2001 - 12:25 #9
har du defineret font-size andre steder? f.éks i et <font>?
Avatar billede mhb Nybegynder
18. januar 2001 - 13:22 #10
Nej men hvis jeg pakker hele siden ind i en td så dur det???
Avatar billede barlach Nybegynder
18. januar 2001 - 13:24 #11
hmm..lyder mærkeligt..prøv at vis din kode her
Avatar billede mhb Nybegynder
18. januar 2001 - 13:35 #12
Her er stylesheet

h1 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14pt; font-weight: bold; color: #333333}
h2 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12pt; font-weight: bold; color: #333333}
h3 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: bold; color: #333333}
h4 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; font-weight: bold; color: #333333}

.h1 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 14pt; font-weight: bold; color: #333333}
.h2 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12pt; font-weight: bold; color: #333333}
.h3 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: bold; color: #333333}
.h4 {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; font-weight: bold; color: #333333}

body {  font-size: 9pt; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight: lighter; color: #333333; background-image: url(grafik/bg.gif)}

td { font-size: 9pt; font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-weight: lighter; color: #333333; background-image: url(grafik/bg.gif)}

.brodtx {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: lighter; color: #333333;}

a.menu {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; font-weight: lighter; color: #663300; text-decoration: none}

a.menu:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; font-weight: lighter; color: #663300; text-decoration: none}

a.menu:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; font-weight: lighter; color: #336699; text-decoration: none}

a.menu:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; font-weight: lighter; color: #663300; text-decoration: none}

a.menu:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 11pt; font-weight: lighter; color: #336699; text-decoration: none}

a:link {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: lighter; color: #333333; }

a:active {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: lighter; color: #333333; }

a:visited {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: lighter; color: #333333}

a:hover {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 9pt; font-weight: lighter; color: #333333; }

.note {  font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 7pt; font-weight: lighter; color: #333333;}

læg venligst mærke til at TD er defineret

Den virker når man pakker en tekst ind i en TD, men ikke på brødtekst

Mads
Avatar billede barlach Nybegynder
18. januar 2001 - 13:44 #13
ok..nu er jeg forvirret..jeg har lige testet dit style sheet med flg. htm-doc:

<!DOCTYPE HTML PUBLIC \"-//W3C//DTD HTML 4.0 Transitional//EN\">

<html>
<head>
    <title>Untitled</title>
    <LINK REL=\"stylesheet\"
TYPE=\"text/css\"
HREF=\"test.css\"
>

</head>

<body>
brødtekst
<a href=\"www.edf.adf\">link</a>

</body>
</html>

og der virker font-size i body{} fint???...uden at bruge <td>
Avatar billede mhb Nybegynder
18. januar 2001 - 14:00 #14
Tak for hjælpen

der må ligge en fejl i HTML koden jeg bruger

Mads