rect-hvaffor noget!?
Hej alle og glædelig jul :)Ok... til mit program skal man kunne lave dynamiske vinduer, meget i stil med MS Windows' egne. Den skal have en bar i toppen også resten af vinduet under. Dette gør jeg for at man kan ændre på grafikken på disse vinduer i mit program, men som kun har en effekt i mit program. Alt dette virker tilsyneladende fint nok... men så kommer jeg til det punkt hvor jeg skal lave skygger!
Til alt dette har jeg benyttet copypixels() kommandoen. Også havde jeg en ide om at man ved hjælp af createmask() kunne give den en skyggeeffekt, men for helvede hvor kan jeg slet ikke fatte Rect() koordinaterne!! :(
Her er en lille del af koden, det øverste del af vinduet :
-- skygge
member(9,1).image.copyPixels(member(10,1).image, rect(8, 24, længde * 6 + (længde / 2) , 33), member(10,1).rect, [#maskImage:member("gradient").image.createMask(), maskOffset:point(0, 0)])
-- Start
member(9,1).image.copyPixels(member("1").image, rect(5, 5, 100, 105), rect(0, 0, 100, 100))
-- Midt
member(9,1).image.copyPixels(member("2").image, rect(24, 5, længde, 105), rect(0, 0, 1, 100))
-- Slut
member(9,1).image.copyPixels(member("3").image, rect(længde, 5, (længde + 100), 105), rect(0, 0, 100, 100))
Jeg ved at det er left, top, right, bottom men kan ikke få det til at passe sammen overhovedet... for når jeg ændre en ting er det som om nogle andre ting også bliver forandret!
HJÆLP!! :D