Avatar billede blim Nybegynder
23. december 2003 - 10:51 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

rect-hvaffor noget!?

Hej alle og glædelig jul :)

Ok... til mit program skal man kunne lave dynamiske vinduer, meget i stil med MS Windows' egne. Den skal have en bar i toppen også resten af vinduet under. Dette gør jeg for at man kan ændre på grafikken på disse vinduer i mit program, men som kun har en effekt i mit program. Alt dette virker tilsyneladende fint nok... men så kommer jeg til det punkt hvor jeg skal lave skygger!

Til alt dette har jeg benyttet copypixels() kommandoen. Også havde jeg en ide om at man ved hjælp af createmask() kunne give den en skyggeeffekt, men for helvede hvor kan jeg slet ikke fatte Rect() koordinaterne!! :(

Her er en lille del af koden, det øverste del af vinduet :

-- skygge
member(9,1).image.copyPixels(member(10,1).image, rect(8, 24, længde * 6 + (længde / 2) , 33), member(10,1).rect, [#maskImage:member("gradient").image.createMask(), maskOffset:point(0, 0)])

-- Start
  member(9,1).image.copyPixels(member("1").image, rect(5, 5, 100, 105), rect(0, 0, 100, 100))

-- Midt
  member(9,1).image.copyPixels(member("2").image, rect(24, 5, længde, 105), rect(0, 0, 1, 100))

-- Slut
  member(9,1).image.copyPixels(member("3").image, rect(længde, 5, (længde + 100), 105), rect(0, 0, 100, 100))

Jeg ved at det er left, top, right, bottom men kan ikke få det til at passe sammen overhovedet... for når jeg ændre en ting er det som om nogle andre ting også bliver forandret!

HJÆLP!! :D
Avatar billede blim Nybegynder
23. december 2003 - 10:54 #1
Det skal lige sige at (( rect(8, 24, længde * 6 + (længde / 2) )) er ligefør det er skudt i blinde, bare for at se hvordan skyggen reagerede!

Gradient er min mask
member 9,1 er her hvor vinduet skabes
member 10,1 er skyggen selv, en sort rektangel

members "1","2" og "3" er start, midt og slutning af det øverste del af vinduet.
Avatar billede sbrandorff Nybegynder
23. december 2003 - 11:14 #2
jeg vil ikke blande mig i selve koden, men der er jo principielt to måder at lave rects på:
left, top, right, bottom
left, top, width, height

har du prøvet at forstå det i de baner.
Avatar billede blim Nybegynder
23. december 2003 - 11:27 #3
:D ... nu giver det hele pludselig meget mere mening!!
mange tak...

Det kan være der kommer et spørgsmål til ang Mask i Copypixels :D

god jul
Avatar billede sbrandorff Nybegynder
23. december 2003 - 12:45 #4
osse god jul til dig.