Avatar billede kilarsen Nybegynder
23. december 2003 - 09:27 Der er 3 kommentarer

Toad, egne datatyper

Jeg har en Oracle database som indeholder nogle datatyper som ikke er af de gængse slags. Det giver en fejl i Toad's schema browser, hvis jeg prøver at se data i en tabel med en af disse typer 'Data type is not supported'. Er der et sted i Toad hvor man kan ændre dette ?
Avatar billede pnielsen Nybegynder
23. december 2003 - 13:47 #1
Jeg tror næsten at det er en blob du mener ...
Du skal nok have en version 7.6 !

What is the significance of the SqlNetCalls setting in Toad.ini?

This will cause TOAD to use the old (Oracle 7) Sqlnet calls in the OCI dll rather than the newer Net8 calls. If this is set to FALSE (0), you will be unable to view BLOB, CLOB, NCLOB, user-defined object type, timestamp, and interval data, and you may have difficulty editing data from index-organized tables.

This setting corresponds to the option on the TOAD Login screen called "SQL*Net compatible Net8"
Avatar billede kilarsen Nybegynder
29. december 2003 - 09:17 #2
Jeg har checket toad.ini og der er SqlNetCalls sat til true(1).
Jeg har en anden maskine kørende med en Toad 7.2.0.0 og der er ingen problemer med at se data.

Hvordan kan jeg se om feltet er et BLOB felt ?
Avatar billede dancni Nybegynder
02. januar 2004 - 15:01 #3
Åben et SQL vindue og skriv

desc "tabelnavn"