Avatar billede thefreak Nybegynder
23. december 2003 - 07:57 Der er 1 kommentar

Hvordan ændrer jeg system volumen?

Hejsa.

Er der nogen der ved hvordan man ændrer "system volumen" i windows?

Hvad jeg mener er:
Når du venstre klikker på højtaleren i traybaren kan du
justere "system volumen"

Hvordan ændrer jeg selv den "system volume" i VB6?

På forhånd tak.
/Freak
Avatar billede medions Nybegynder
23. december 2003 - 08:44 #1
Public Function mciSetVolume(Channel As String, VolValue As Long, sAlias As String)
Dim cmdToDo As String
Dim dwReturn As Long

  If LCase(Channel) = "left" Or LCase(Channel) = "right" Then
    cmdToDo = "setaudio " & sAlias & " " & Channel & " Volume to " & CStr(VolValue * 10)
      Else
    cmdToDo = "setaudio " & sAlias & " Volume to " & CStr(VolValue * 10)
  End If
dwReturn = mciSendString(cmdToDo, 0&, 0&, 0&)
End Function

Public Function mciGetVolume(Channel As String, sAlias As String) As Long
Dim dwReturn As Long
Dim Volume  As String * 128
Dim cmdToDo As String

    If LCase(Channel) = "left" Or LCase(Channel) = "right" Then
      cmdToDo = "status " & sAlias & " " & Channel & " Volume"
        Else
      cmdToDo = "status " & sAlias & " Volume"
    End If
  dwReturn = mciSendString(cmdToDo, Volume, 128, 0&)
mciGetVolume = Val(Volume / 10)
End Function

//>Rune