Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. december 2003 - 07:02 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Verdensur eller atomur

Findes der et sted der ude en java-applet der opfører sig som et atomur?

Forstået på den måde at det skal være muligt at sætte den op til at stille sin tid efter en eller anden timeserver på nettet. Og så må der gerne være mulighed for at vise klokken i nogle valgte tidszoner (F.eks. København, Miami og Changhai )
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2003 - 08:27 #1
http://jakarta.apache.org/commons/net/

har client kode til at hente tid med.

Men !

En applet skal have specielel privs for at connecte til en anden server
(time server) end den appletten er hentet fra.

Commons net fylder en hel del at downloade sammen med en applet.
Avatar billede perj Nybegynder
23. december 2003 - 10:35 #2
Her er noget professionelt udstyr, men det er dyr, og er ikke sikkert du kan bruge det, men ta' et kig: http://www.danbit.dk/produkter/2905.phtml
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. december 2003 - 11:03 #3
Det er ikke sådan noget jeg er ude efter - det har jeg på netværket i forvejen.

Vi har en intranet side hvor jeg gerne vil lave enten et eller flere ure der viser klokken for de lokationer hvor vores datterselskaber er placeret (F.eks. København, Miami og Changhai )
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2003 - 11:29 #4
Principielt burde du kunne bruge Jakarta Commons Net library til at hente
tid med og dispalye tid i diverse tidszoner.

Når det er intranet burde applet security og download af library kunne
løses.

Men jeg ville nok lave noget sådant server side.

Et server side script som genererer tiden enten som tekst eller grafik
og som så kan vises i browseren ude applet.
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
23. december 2003 - 11:32 #5
Jeg vil straks her skynde mig at sige at jeg ikke har det mindste forstand på jave - jeg har med held kunnet sætte nogle applets som er downloaded fra webbet ind på sitet.
Avatar billede arne_v Ekspert
23. december 2003 - 20:18 #6
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
26. februar 2004 - 07:20 #7
Ikke noget brugbart efter 2 måneder, så jeg lukker.
Avatar billede mr.rolle Nybegynder
22. marts 2004 - 03:21 #8
Her har du hvad du søger (Håber jeg)

<!-- THREE STEPS TO INSTALL CLOCK DASH:

  1.  Copy the coding into the HEAD of your HTML document

  2.  Add the onLoad event handler into the BODY tag

  3.  Put the last coding into the BODY of your HTML document  -->

<!-- STEP ONE: Paste this code into the HEAD of your HTML document  -->

<HEAD>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">

<!-- This script and many more are available free online at -->

<!-- The JavaScript Source!! http://javascript.internet.com -->

<!-- Original:  KK Chan -->

<!-- Begin

var timerID ;

function tzone(tz, os, ds, cl)

{

    this.ct = new Date(0) ;        // datetime

    this.tz = tz ;        // code

    this.os = os ;        // GMT offset

    this.ds = ds ;        // has daylight savings

    this.cl = cl ;        // font color

}

function UpdateClocks()

{

    // www.timeanddate.com/worldclock

    var ct = new Array(

        new tzone('SFO: ', -8, 1, 'lime'),

        new tzone('TYO: ', +9, 0, 'violet'),

        new tzone('HKG: ', +8, 0, 'cyan'),

        new tzone('BKK: ', +7, 0, 'yellow'),

        new tzone('NYC: ', -5, 1, '#FFAA00'),

        new tzone('LON: ',  0, 1, 'silver'),

        new tzone('SVO: ', +3, 0, 'pink'),

        new tzone('KTM: ', +5.75, 0, 'red')

    ) ;

    var dt = new Date() ;    // [GMT] time according to machine clock

    var startDST = new Date(dt.getFullYear(), 3, 1) ;

    while (startDST.getDay() != 0)

        startDST.setDate(startDST.getDate() + 1) ;

    var endDST = new Date(dt.getFullYear(), 9, 31) ;

    while (endDST.getDay() != 0)

        endDST.setDate(endDST.getDate() - 1) ;

    var ds_active ;        // DS currently active

    if (startDST < dt && dt < endDST)

        ds_active = 1 ;

    else

        ds_active = 0 ;

    // Adjust each clock offset if that clock has DS and in DS.

    for(n=0 ; n<ct.length ; n++)

        if (ct[n].ds == 1 && ds_active == 1) ct[n].os++ ;

    // compensate time zones

    gmdt = new Date() ;

    for (n=0 ; n<ct.length ; n++)

        ct[n].ct = new Date(gmdt.getTime() + ct[n].os * 3600 * 1000) ;

    document.all.Clock0.innerHTML =

        '<font color="' + ct[0].cl + '">' + ct[0].tz + ClockString(ct[0].ct) + '</font>' ;

    document.all.Clock1.innerHTML =

        '<font color="' + ct[1].cl + '">' + ct[1].tz + ClockString(ct[1].ct) + '</font>' ;

    document.all.Clock2.innerHTML =

        '<font color="' + ct[2].cl + '">' + ct[2].tz + ClockString(ct[2].ct) + '</font>' ;

    document.all.Clock3.innerHTML =

        '<font color="' + ct[3].cl + '">' + ct[3].tz + ClockString(ct[3].ct) + '</font>' ;

    document.all.Clock4.innerHTML =

        '<font color="' + ct[4].cl + '">' + ct[4].tz + ClockString(ct[4].ct) + '</font>' ;

    document.all.Clock5.innerHTML =

        '<font color="' + ct[5].cl + '">' + ct[5].tz + ClockString(ct[5].ct) + '</font>' ;

    document.all.Clock6.innerHTML =

        '<font color="' + ct[6].cl + '">' + ct[6].tz + ClockString(ct[6].ct) + '</font>' ;

    document.all.Clock7.innerHTML =

        '<font color="' + ct[7].cl + '">' + ct[7].tz + ClockString(ct[7].ct) + '</font>' ;

    timerID = window.setTimeout("UpdateClocks()", 1001) ;

}

function ClockString(dt)

{

    var stemp, ampm ;

    var dt_year = dt.getUTCFullYear() ;

    var dt_month = dt.getUTCMonth() + 1 ;

    var dt_day = dt.getUTCDate() ;

    var dt_hour = dt.getUTCHours() ;

    var dt_minute = dt.getUTCMinutes() ;

    var dt_second = dt.getUTCSeconds() ;

    dt_year = dt_year.toString() ;

    if (0 <= dt_hour && dt_hour < 12)

    {

        ampm = 'AM' ;

        if (dt_hour == 0) dt_hour = 12 ;

    } else {

        ampm = 'PM' ;

        dt_hour = dt_hour - 12 ;

        if (dt_hour == 0) dt_hour = 12 ;

    }

    if (dt_minute < 10)

        dt_minute = '0' + dt_minute ;

    if (dt_second < 10)

        dt_second = '0' + dt_second ;

    stemp = dt_month + '/' + dt_day + '/' + dt_year.substr(2,2) ;

    stemp = stemp + ' ' + dt_hour + ":" + dt_minute + ":" + dt_second + ' ' + ampm ;

    return stemp ;

}

//  End -->

</script>

</HEAD>

<!-- STEP TWO: Insert the onLoad event handler into your BODY tag  -->

<BODY onLoad="UpdateClocks()">

<!-- STEP THREE: Copy this code into the BODY of your HTML document  -->

<table border="0" cellspacing="0" width="100%">

  <tr bgcolor="#000000" style="font-family: Verdana, Tahoma, Arial; font-size: x-small">

    <td ID="Clock0" width="25%" >  </td>

    <td ID="Clock1" width="25%" >  </td>

    <td ID="Clock2" width="25%" >  </td>

    <td ID="Clock3" width="25%" >  </td>

  </tr>

  <tr bgcolor="#000000" style="font-family: Verdana, Tahoma, Arial; font-size: x-small">

    <td ID="Clock4" width="25%" >  </td>

    <td ID="Clock5" width="25%" >  </td>

    <td ID="Clock6" width="25%" >  </td>

    <td ID="Clock7" width="25%" >  </td>

  </tr>
MVH
Mr.Rolle
www.peter-kanin.webbyen.dk

</table>

<p><center>

<font face="arial, helvetica" size"-2">Free JavaScripts provided<br>

by <a href="http://javascriptsource.com">The JavaScript Source</a></font>

</center><p>

<!-- Script Size:  4.83 KB -->
Avatar billede hugopedersen Nybegynder
22. marts 2004 - 07:17 #9
Det ser da godt ud - det tror jeg jeg kan bruge.
Check lige ind på http://www.eksperten.dk/spm/480274