Avatar billede ilt Nybegynder
22. december 2003 - 23:35 Der er 7 kommentarer

Hente .txt ind i en flashfil

Jeg har prøvet at hente en .txt ind i et dynamisk tekstfelt i flash. Det virkede først da en af mine venner sendte en .fla fra sit site, men virker KUN med hans fil. Jeg kan godt ændre i selve teksten, men jeg kan ikke dublerer den, actionen eller  ændre i variablerne og så få det til at fungere.

Jeg har gjort følgende:
Lavet en action der hedder:
loadVariables ("now.txt", "/now");
den henviser til now.txt hvor indholder begynder med txt=

/now henviser til et movie clip (der hedder now!) der inderholder et dynamisk tekstfelt. Teksfeltets variabel hedder txt. Så langt så godt. Men jeg skal altså lave flere tekstfelter med andet tekstindhold. Jeg har prøvet at lave en ny .fla fra bundet med andet indhold, så virker det ikke. Jeg er langt fra flash-haj, og havde derfor håbet at det var lige så let som at lave en iframe med en html-tekst henvisning!
Avatar billede _k Nybegynder
24. december 2003 - 13:58 #1
Brug loadVars objektet i stedet:

loadVarsTxt = new LoadVars();
loadVarsTxt.load("now.txt");
loadVarsTxt.onLoad = function (success){
        if (success){
            tekstfelt1.text = this.txt;
                        tekstfelt2.text = this.txt2
            }
        else {
            trace("teksdokumentet blev ikke indlæst :o(");
            }

I din tekstfil adskiller du så dine variable med txt=hvad du nu skriver&txt2=det andet du nu skriver.

Så skal du bare have et par tekstfelter som hedder (instancename): tekstfelt1 og tekstfelt2
Avatar billede _k Nybegynder
10. januar 2004 - 20:44 #2
...svar nok?
Avatar billede ilt Nybegynder
27. januar 2004 - 14:20 #3
Tak for svar. Jeg prøver i løbet af ugen. Har været uden computer (!) pga opgradering til Panther!
Avatar billede _k Nybegynder
27. januar 2004 - 14:28 #4
Ok, det er jo en absolut acceptabel undskyldning ;o)

Spørg bare uddybende hvis du løber ind i nogle problemer!
Avatar billede ilt Nybegynder
24. februar 2004 - 22:37 #5
Hejsa, så er jeg på igen. Det der med en uge, hodt ikke helt!
Det funker ikke rigtig. Helt sikkert fordi jeg roder rundt i det, og er kommet væk fra det påg andre presserende opgaver og ikke fordi dit svar ikke var godt nok. Jeg nærmer mig deadline og overvejer om jeg ikke bare skal acceptere at jeg må nørkle med det en anden gang. Men det hue mig ikke rigtig. Hvis du har mod på det, må du meget gerne prøve én gang til med lidt hjælp. jeg skal nok holde mig lidt mere til og tjekke lidt oftere end hidtil.
: )
Avatar billede _k Nybegynder
24. februar 2004 - 22:49 #6
Fint nok, men hvad består dit problem helt præcist i? Prøv evt. at forklare hvad "outputet" skal være.
Avatar billede ilt Nybegynder
24. februar 2004 - 23:38 #7
Jeg har en mindre flashfil, hvor jeg skal have denne her txt ind. Grunden til at jeg gør det på denne måder, er at jeg laver sitet for nogen, der skal kunne skrive i txtfilen fra tid til anden, uden at rette i flash vel at mærke.
jeg havde jo som sagt håbet på at det ville være lige så nemt som at lave en iframe, hvor man jo bare linker txtfilen til framen.
Jeg fatter nok ikke hvad der skal linkes til hvad - om det er selve txtfeltet der skal have en action eller en seperart frame der skal have en action. Lyder jeg lidt forvirret?