Avatar billede axelibsen Nybegynder
18. januar 2001 - 01:49 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Adsl med Me

Jeg har adsl 256.
Jeg har tidligere haft Win 98 installeret, men da jeg fik Me skulle jeg lige prøve det.
Og af en eller anden grund bliver jeg logget hurtigere på og downloader ca 3-4k hurtigere end da jeg havde Win 98 installeret.
Men jeg synes at Me er alt for ustabilt og vil hellere køre med Win 98, men jeg har heller ikke lyst til at skulle gå ned i internethastighed.
  Jeg har prøvet at installere 98 op til flere gang, men det har endnu ikke lykkedes mig at få Win 98 til at køre ligeså hurtigt på nettet.

Er Me bare bedre til internet eller kan man få 98 til at fungere ligeså hurtigt?
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
18. januar 2001 - 01:59 #1
hmmm lyder sq underligt.......men du kan jo oxo prøve at bruge en Download maneger....... Download accelerator plus er faktisk et ok prgram...fra www.speedbit.com =)
Avatar billede dna Nybegynder
18. januar 2001 - 02:06 #2
du får jo ikke pludselig en 512 linje fordi du skifter OS, (desvæære).... så jeg vil bare foreslå, at hvis du vil have fuld udnyttelse af din Adsl, at du gør som mystig siger... DAP eller brug programmer som Getright.. (det styrer)

dna
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
18. januar 2001 - 11:03 #3
tja der er jo ikk rigtigt mere at gøre end det =)

og D R MystiQ ikk mystiG !! =)
Avatar billede -mystiq- Nybegynder
18. januar 2001 - 11:04 #4
og btw maks dl med adsl 256kbit er 29/s =)
Avatar billede axelibsen Nybegynder
18. januar 2001 - 13:40 #5
Tak for svarene men jeg bruger getrigth og det er bla i det program jeg kan se min download hastighed.
Jeg har kørt med adsl og 98 i en måned og ligemeget hvilken hurtig server jeg downloadede fra kunne jeg ikke overstige 24,3 i downloadhastighed.
  Nu hvor jeg har Me installeret kan min maximale download hastighed nå helt op på 27,1.

Med Me kan jeg også se på det 2 computere nede i kontrollinjen at jeg bliver logget på med 128472bps. I win98 blev jeg logget på med 127... et eller andet.
Avatar billede hotpop Novice
18. januar 2001 - 16:40 #6
Windows98 er ikke optimeret til adsl/kabelmodems og lign. derfor er dit internet langsommere på win98se.
For at få dit internet lige så hurtigt som i Me skal du gøre følgende:

1. Start the Registry Editor

Start->Run->\"regedit\"

2. Add the following Keys:

HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP
\"DefaultRcvWindow\"=\"32768\"
\"DefaultTTL\"=\"128\"

Remember to use \'STRING\' for the two numbers (32768, 128).

The following two changes are \'optional\'

HKEY_LOCAL_MACHINE\\System\\CurrentControlset\\Services\\Class\\NetTrans\\000n
\"MaxMTU\"=\"1500\"
\"MaxMSS\"=\"1460\"

forklaring: det tillader nettet at sende større \"pakker\" ad gangen end med standard opsætning for den tillader kun små bidder af \"pakkerne\" at blive sendt/modtaget af gangen.

M.V.H.
Hotpop
Avatar billede hotpop Novice
18. januar 2001 - 16:41 #7
ovenstående skal KUN ændres på en 98se-maskine.
Avatar billede hotpop Novice
18. januar 2001 - 17:47 #8
eller put nedenstående i et notepad dokument og omdøb den til *.inf f.eks. tweak.inf - højreklik på den og vælg installer - eller: skriv din mailadresse så sender jeg den.
Pc´en skal genstartes før det får effekt!

;  ___________________________________
;  /                                  \\
; | Copyright SpeedGuide.net 1999-2000. |
; | http://www.speedguide.net          |
; | support@speedguide.net              |
;  \\___________________________________/
;
; Use at your own risk.
;
; This file is intended for use with Windows 98/98SE and Windows ME ! Check our site
; at http://www.speedguide.net for tweaking other operating systems, information
; on advanced Regisry editting and all your broadband needs.
;
; To install this patch, simply highlight this .inf file, right-click and choose
; \"install\" from the pull-down menu.
;
; It is always a good idea to backup your Registry before making changes.
; ----------------------------------------------------------------------------------
;
; This generic patch adds the optimum TCP/IP Registry values for high speed/high latency
; Internet connections, such as Cable Modems, DSL and similar broadband technologies,
; The file also fixes a bug in ICS (Internet Connection Sharing in Windows 98SE)
; that sets a small MTU value.
;
; Keep in mind that the patch adds extra settings to ensure compatability with different
; systems and setups. It\'s always best to manually add the necessary entries for your
; connection.
;
; You need to reboot for changes to take effect.
;
; -----------------------------------------------------------------------------------

[Version]
signature=$CHICAGO$

[DefaultInstall]
DelReg=Delete_Old_Tweaks
AddReg=Add_SpeedGuide_Tweaks

[Delete_Old_Tweaks]
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,DefaultRcvWindow
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,DefaultTTL
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,PMTUDiscovery
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,PMTUBlackHoleDetect
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP\\Parameters,Tcp1323Opts
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,Tcp1323Opts
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP\\Parameters,SackOpts
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,SackOpts
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP\\Parameters,MaxDupAcks
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0000,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0001,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0002,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0003,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0004,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0005,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0006,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0007,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0008,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0009,MaxMTU
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\ICSharing\\Settings\\General,InternetMTU

[Add_SpeedGuide_Tweaks]
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,DefaultRcvWindow,0,\"256960\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,DefaultTTL,0,\"64\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,PMTUDiscovery,0,\"1\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,PMTUBlackHoleDetect,0,\"0\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,Tcp1323Opts,0,\"1\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP,SackOpts,0,\"1\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\VxD\\MSTCP\\Parameters,MaxDupAcks,0x10001,\"3\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0000,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0001,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0002,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0003,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0004,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0005,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0006,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0007,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0008,MaxMTU,0,\"1500\"
HKLM,System\\CurrentControlSet\\Services\\Class\\NetTrans\\0009,MaxMTU,0,\"1500\"

Avatar billede axelibsen Nybegynder
18. januar 2001 - 17:56 #9
Tak hotpop jeg er lidt af en amatør, så du må meget gerne sende filen til
axelibsen@hotmail.com