Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 10:57 Der er 5 kommentarer og
2 løsninger

Problem med Access og søgning efter dato

Jeg har lavet en side i ASP.NET hvor jeg skal søge efter dato i en Access database...

int currentMonth = 12;
int currentYear = 2003;
DateTime from_dato, to_dato;

I min buttonclick har jeg

        from_dato = new DateTime(currentYear, currentMonth, Int32.Parse(TextBox1.Text));
        to_dato = new DateTime(currentYear, currentMonth, Int32.Parse(TextBox2.Text));

Og min Sql lyder :

        sql = "Select * From delopgave Where beskrivelse like '%" + valg_overskrift + "%' and noter like '%" + valg_beskrivelse + "%' and kundeID like '%" + valg_kunde + "%' and medarbejderID like '%" + valg_medarbejder + "%' and dato >= " + from_dato + " AND dato <= " + to_dato + "";

Jeg får denne fejl :
Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.

Nogen der kan hjælpe mig med dette ???
Avatar billede medions Nybegynder
22. december 2003 - 10:59 #1
Prøv sådan her:

      sql = "Select * From delopgave Where [beskrivelse] like '%" + valg_overskrift + "%' and [noter] like '%" + valg_beskrivelse + "%' and kundeID like '%" + valg_kunde + "%' and medarbejderID like '%" + valg_medarbejder + "%' and [dato] >= " + from_dato + " AND [dato] <= " + to_dato + "";

//>Rune
Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 11:10 #2
Nu får jeg følgende fej så :

Der er en syntaksfejl, fordi der mangler en operator. i forespørgselsudtrykket "[beskrivelse] like '%%' and [noter] like '%%' and kundeID like '%%' and medarbejderID like '%%' and [dato] >= 01-12-2003 00:00:00 AND [dato] <= 25-12-2003 00:00:00".
Avatar billede gurvic Nybegynder
22. december 2003 - 11:13 #3
prøv det her:
sql = "Select * From delopgave Where beskrivelse like '%" + valg_overskrift + "%' and noter like '%" + valg_beskrivelse + "%' and kundeID like '%" + valg_kunde + "%' and medarbejderID like '%" + valg_medarbejder + "%' and dato >= '" + from_dato + "' AND dato <= '" + to_dato + "'";
Avatar billede medions Nybegynder
22. december 2003 - 11:13 #4
Prøv sådan her;:

sql = "Select * From delopgave Where ([beskrivelse] like '%" + valg_overskrift + "%') and ([noter] like '%" + valg_beskrivelse + "%') and (kundeID like '%" + valg_kunde + "%') and (medarbejderID like '%" + valg_medarbejder + "%') and [dato] >= #" + from_dato + "# AND [dato] <= #" + to_dato + "#";

//>Rune
Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 11:16 #5
Nu virker det fint.....!!!

I skal have mange tak...
Jeg har siddet rigtig mange aftner og kæmpet med det her *G* !!!!
Avatar billede medions Nybegynder
22. december 2003 - 11:17 #6
Jamen hvad var det der virkede, hans eller mit, jeg forstår ik' rigtig du gav os begge points?

//>Rune
Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 11:29 #7
Det var den sidste der virkede...

Og jeg syntes at I begge to fortjente point for det..!
Som jeg skrev før... har jeg siddet og kæmpet rigtig længe med denne ting..
og var rigtig glad for at I begge to svarede så hurtigt..
Håber det er ok med jer ??