Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 10:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

fejl når man søger på dato ?

Jeg har lavet en side i ASP.NET hvor jeg skal søge efter dato i en Access database...

int currentMonth = 12;
int currentYear = 2003;
DateTime from_dato, to_dato;

I min buttonclick har jeg

        from_dato = new DateTime(currentYear, currentMonth, Int32.Parse(TextBox1.Text));
        to_dato = new DateTime(currentYear, currentMonth, Int32.Parse(TextBox2.Text));

Og min Sql lyder :

        sql = "Select * From delopgave Where beskrivelse like '%" + valg_overskrift + "%' and noter like '%" + valg_beskrivelse + "%' and kundeID like '%" + valg_kunde + "%' and medarbejderID like '%" + valg_medarbejder + "%' and dato >= " + from_dato + " AND dato <= " + to_dato + "";
Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 10:54 #1
Glemte lige at fortælle den fejl jeg får ???

Datatyperne stemmer ikke overens i kriterieudtrykket.
Håber at der er en der kan give mig et hint til løsning af dette ???
Avatar billede trer Nybegynder
22. december 2003 - 10:57 #2
Når du laver din sql streng, så får du datoerne (from_dato & to_dato) konverteret til strenge - og så kan du ikke lave en direkte sammenligning med dato-kolonnen uden et par ' omkring

dato >= '" + from_dato + "' AND dato <= '" + to_dato + "'";
Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 11:05 #3
ok...
men hvordan kan det så løses ???
Jeg vil gerne kunne søge på alle opgaver fra en dato til en anden ???
Avatar billede medions Nybegynder
22. december 2003 - 11:09 #4
Venligst luk spm'et, du må kun oprette et spm!

//>Rune
Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 11:13 #5
Sorry... men viste ikke helt hvor jeg skulle stille det ??
Avatar billede trer Nybegynder
22. december 2003 - 11:14 #6
Hej Dax> Jeg har rettet koden ovenfor - de ekstra ' er indsat i den stump af strengen jeg har vist.
Avatar billede dax-30 Nybegynder
22. december 2003 - 11:28 #7
Tak... mange tak for hjælpen.

Den virker nu !!!