Avatar billede sbanjo Nybegynder
21. december 2003 - 23:35 Der er 2 kommentarer

Adgang til internet fra wireless

Trådløs Router med 4 ports Switch fra Zyxel (B2000) bruger jeg til min pc, dog uden wireless. Det virker fint. Nu har jeg købt en ny ekstra PC, som er koblet på wireless med Skyr@cer PCI 144, dvs. pci-kort. Det kører også fint med privat netværk og internetdeling og printerdeling virker.

Men jeg kan ikke sende/modtage post fra Outlook Ekspress på den nye wireless? Jeg har også problemer med, at spille over nettet, eksempelvis MOHAA, hvor der opstår timeout når jeg forsøger at connecte til en vens IP-adresse.
Firewall er slået helt fra. (jeg kører XP Home).
Under opsætningen af routeren har jeg åbnet for port 25, 110, 3960 og 3961

Men intet virker.

Fejlmeddelelse fra Outlook Ekspress:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi en af modtagerne blev afvist af serveren. Den afviste e-mail-adresse var 'fjamze@hotmail.com'. Emne 'Test', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'smtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '554 <fjamze@hotmail.com>: Recipient address rejected: Relay access denied', Port: 25, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 554, Fejlnummer: 0x800CCC79
Avatar billede kenp Novice
22. december 2003 - 08:53 #1
Det er jo kun den ene mail som er afvist! du har jo så hul igennem!
Avatar billede sskova Nybegynder
07. januar 2004 - 21:15 #2
Som jeg kan se det, har du ikke angivet korrekt udgående server på din mail opsætning. Hvis du f.eks. har en Cybercity mail-account men forbinder til internet via TDC, skal du til indgående server bruge Cybercity og udgående TDC.

Timeout kan jeg ikke rigtigt forholde mig til - andet end at kryptering, afstand og ting, der står i vejen generelt forringer hastigheden over WLAN netværk